سی‌پلاس‌پلاس ۰۳

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

C++03 نسخه‌ای از استاندارد ISO/IEC 14882 برای زبان برنامه‌نویسی سی‌پلاس‌پلاس است که توسط دو سازمان استانداردسازی، یعنی سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) و کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک(IEC)، در استاندارد ISO/IEC 14882:2003 تعریف شده‌است.

C++03 جایگزین نسخه قبلی استاندارد سی‌پلاس‌پلاس به نام C++98 شد و خود نیز بعداً با C++11 جایگزین شد. C++03 در مرتبه اول، صرفاً یک نسخه رفع اشکال برای پیاده‌کننده‌ها بود تا از سازگاری و حمل‌پذیری بیشتر اطمینان حاصل کند.[۱] این ویرایش به ۹۲ گزارش نقص اصلی زبان[۲]و ۱۲۵ گزارش نقص کتابخانه[۳] پرداخته و تنها یک ویژگی جدید را شامل می‌شود: مقداردهی اولیه.[۴]

از جمله مشکلاتی قابل‌توجهی که توسط C++03 به آن پرداخته شد، گزارش نقص کتابخانه ۶۹ بود،[۵] که این نیاز را اضافه کرد که عناصر در یک بردار به‌طور پیوسته ذخیره شوند. این مورد، این انتظار را کدگذاری می‌کند که یک شیء از std::vector از Layout حافظه مشابه یک آرایه استفاده می‌کند. درحالیکه اکثر پیاده‌سازی‌ها این انتظار را برآورده می‌کردند، C++98 (خود استاندارد)، در ظاهر نیازی به آن نداشت.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Bjarne Stroustrup's FAQ – What is the difference between C++98 and C++03?". Bjarne Stroustrup's homepage. Archived from the original on February 6, 2016.
  2. "C++ Standard Core Language Issue Index by Status: Issues with "TC1" Status". open-std.org.
  3. C++ Standard Library Issues List: TC1 (125 issues)
  4. "Value initialization", C++ reference (wiki)
  5. C++ Standard Library Defect Report List: 69. Must elements of a vector be contiguous?