سینوتراک هوو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کشنده هوو
کشنده هوو در حال انتقال خودروی پراید
دید کلی
شرکتسینو تراک، ایران خودرو
بدنه و شاسی
شکل بدنهفلزی، فایبرگلاس
پیشرانه
موتوراشتایر، ۶ سیلندر خطی
گنجایش۳۵۰+ لیتر
جعبه‌دندهسنکرونیزه ۱+۹
ابعاد
درازا۶،۷۰ متر
پهنا۲،۴۹ متر
بلندی۳،۶۶ متر
وزن خالصبدون بار ۹۱۸۰ کیلوگرم

کشنده هوو یک کامیون ساخت شرکت چینی سینو تراک است. این کامیون توسط شرکت ایران خودرو به ایران وارد و پشتیبانی شد و در حال حاضر ۱٫۷ درصد از کل وسایل نقلیه ایران را تشکیل می‌دهد.

آمار تصادف‌ها[ویرایش]

به گفته راهنمایی و رانندگی ایران این کشنده در سال ۱۳۹۰ عامل بیش از ۱۰ درصد تصادف‌های منجر به مرگ در ایران بوده‌است و بیش از ۴۰۰ نفر به علت این تصادف‌ها جان خودرا از دست داده‌اند. علت اصلی نقص در سیستم ترمز این کشنده اعلام شده‌است، این در حالی است که خبرگزاری ایسنا با بررسی آمار کشته‌های جاده‌ای در ایران و با فرض اینکه ۱۰ درصد سهم کشنده هوو در آمار اعلام شده صحیح است میزان کشته‌های جاده‌ای را برای ۱۰ درصد اعلام شده حدود ۲ هزار نفر اعلام و آمار راهنمایی و رانندگی ایران را مخدوش دانسته است.
این خبرگزاری همچنین در گفتگو با کارشناسان بر این نکته تأکید کرده‌است که تمام تصادف‌‌های این کشنده بر اساس نقص فنی نبوده و عامل انسانی در آن نقش پررنگی داشته‌است. ایسنا معتقد است راهنمایی و رانندگی ایران عمداً بر روی تصادف‌های این کشنده مانور داده و بزرگنمایی می‌کند.[۱][۲]

پانویس[ویرایش]

  1. «ابهامات موجود در پرونده کشنده فراز دلیل اصلی توقف شماره‌گذاری و برخی تناقض‌ها چیست؟». خبرگزاری ایسنا. دریافت‌شده در ۲ فروردین ۱۳۹۱.
  2. «کشنده جفت محور هوو». تراکس کار. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۶-۱۴.