پرش به محتوا

سیروس سپهری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سیروس سپهری زاده ۱مهر ۱۳۴۴ در کرمانشاه به دنیا آمد در سال ۱۳۵۸ در حالی دانش آموز بود بود اولین تئاتر خود را در دبیرستان بازی کرد،سیروس سپهری در از سال ۱۳۶۱ تئاتر به طور حرفه ای ادامه داد و دو سه سال بعد در کنار تئاتر هم با صدا و سیمای مرکز کرمانشاه هم آیتم های طنز را بازی می کرد.سیروس سپهری برای ادامه کار در سال ۱۳۸۳ راهی تهران شد و برای کودکان در زمینه تئاتر ،کارگردانی،بازیگری و نویسندگی فعالیت کرد و تا جایی پیشرفت کرد که در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک همدان جایزه اول نویسندگی و کارگردانی را برای اجرای کودکانه کسب کرد[۱]

فیلم شناسي[ویرایش]

فیلم نقش تولید
نون خ ادریس[۲][۳][۴] ۱۳۹۸(تمام فصول)
دادزن ۱۳۹۹
راز بقا[۵] آدم افشین[۶][۷][۸] ۱۴۰۰
آکتور ۱۴۰۰
شبکه مخفی زنان محررخان ۱۴۰۰
قصه های صندوق ۱۴۰۲
آسو ۱۳۸۴
نیمکتی برای دو نفر ۱۳۸۹
زانیار ۱۳۹۰
مجرد ۴۰ ساله ۱۳۹۰
بازیوو ۱۳۹۷

منابع[ویرایش]

  1. «سیروس سپهری». عماریار. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۶.
  2. ایران، عصر (۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۲:۳۲). «بازیگر نقش ادریس در نون خ کیست؟ / مردی با 11 بچه قد و نیم قد (+عکس)». fa. دریافت‌شده در 2024-07-16. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  3. ««نون خ» جدید پُرقدرت‌تر است». ایسنا. ۲۰۲۳-۱۲-۰۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۶.
  4. ایران، عصر (۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۲:۳۲). «بازیگر نقش ادریس در نون خ کیست؟ / مردی با 11 بچه قد و نیم قد (+عکس)». fa. دریافت‌شده در 2024-07-16. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  5. «سریال راز بقا - بازیگران راز بقا | مشخصات». moshakhasat.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۶.
  6. «بازیگران سریال راز بقا چه کسانی هستند ؛ بازیگرانی که از نون خ به راز بقا رسیدند! - فیگار». فیگار - فیلم، بازی و هنر. ۱۴۰۱-۰۲-۱۲\۱۸:۲۲:۱۶. دریافت‌شده در 2024-07-16. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  7. «اسامی بازیگران سریال راز بقا در حل جدول». بلاگ جدول یاب. ۲۰۲۲-۰۳-۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۶.
  8. «بازیگران سریال راز بقا ؛ بیوگرافی و تصاویر - تکراتو». تکراتو - زندگی با تکنولوژی. ۱۴۰۱-۰۱-۰۵\۱۹:۰۰:۴۷. دریافت‌شده در 2024-07-16. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)