سید احمد موسوی (سیاستمدار)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سید احمد موسوی
دوره مسئولیت
۳ خرداد ۱۳۹۱ – ۴ شهریور ۱۳۹۲
دوره مسئولیت
دی ۱۳۸۶ – ۱۳۹۰
معاون امور حقوقی و مجلس رئیس‌جمهور ایران
دوره مسئولیت
شهریور ۱۳۸۴ – دی ۱۳۸۶[۱]
نماینده دوره سوم وچهارم وهفتم مجلس شورای اسلامی
دوره مسئولیت
۸ خرداد ۱۳۸۳ – شهریور ۱۳۸۴
حوزه انتخاباتی[[حوزه انتخابیه اهواز،
دوره مسئولیت
۱۳۶۷ – ۱۳۷۵
حوزه انتخاباتی[[حوزه انتخابیه اهواز،
اطلاعات شخصی
حزب سیاسیمستقل
دیگر عضویت‌های سیاسیمستقل
پیشهاستادوحقوقدان، فرهنگی.اجتماعی.سیاستمدار، مدرس حوزه و دانشگاه
تخصصاستاد دانشگاه، دکترای P.H.D فقه و حقوق خصوصی، خارج فقه اصول، وکیل پایه یک دادگستری، دارای دانشنامه زبان انگلیسی و عربی

سید احمد موسوی سیاستمدار و حقوقدان ایرانی و نماینده حوزه انتخابیه اهواز در دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی بوده [۲] و در دورهٔ سوم و چهارم نیز نماینده مجلس شورای اسلامی بوده‌است.

موسوی در سال ۱۳۶۷ بعنوان جوان‌ترین نماینده مجلس به نمایندگی از مردم اهواز وارد مجلس شورای اسلامی شد. وی بعد از معاونت رئیس‌جمهور و سفیری در خرداد ۱۳۹۱ به سمت رئیس سازمان حج و زیارت منصوب شد.[۳]

موسوی پس از معاونت ریاست‌جمهوری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در (سوریه) شد. حذف «سهمیه‌های خواص» در حج ابراهیمی و افزایش سهمیه حج در همان سال با وجود کارشکنی‌ها از اهم اقدامات وی در دوره ریاست سازمان حج و زیارت کشور بود. گفته می‌شود بیش از ۱۱ درصد ظرفیت حج عمره به سهمیه‌ها اختصاص می‌یافت. حدود ۱۲۰۰۰۰ سهمیه عمره حذف شد. این تعداد، سهمیه نهاد ریاست‌جمهوری ودیگر سازمان‌ها بود. موسوی همچنین دوگانگی بین بعثه و سازمان حج و زیارت را یکی از موضوعات مهم سازمان حج و زیارت می‌دانست.[۴]

کتب و مقالات دیدگاه بزرگان[ویرایش]

تألیف سه جلد کتاب به نام‌های «مسئولیت مدنی ناشی از مالکیت و نگهداری اشیاء»[۵] و «ایجاب و قبول در عقد»[۶] که به زبان عربی نیز ترجمه شده‌اند. وکتاب شفعه و وصیت در حقوق مدنی ایران و فقه امامیه می باشداز جمله مقالات وی نیز می‌توان به، الزامات و مبانی قراردادها، الزامات و مبانی خارج از قرادادها، جایگاه اضطرار در حقوق، آثار اشتباه در حقوق، اخلاق کاربردی، سلسله درسهای تفسیر قرآن و سلسله درسهای اخلاق برای خلبانان و نیروهای هوایی اشاره کرد.


بسم الله الرحمن الرحيم

تشرفت بلقائه اول مره في سفاره الجمهوريه الاسلاميه الايرانيه بدمشق لقد لفت انتباهي وشدني اليه شاب معمم تدل عمامته على نسبه و تفصح عن سيادته.طلعته مهابه .وابتسامته دائمه.شخصيته جذابه ومحببه ونظرته تنم عن ذكاء فطري وهمه عاليه مجد في عمله مبدع في ادارته دبلوماسي ماهر وسياسي محنك فقيه في الدين والقانون خبير في الشؤون الدوليه تلميذ نجيب من تلامذه الامام الخميني رضي الله عنه ترعرع   في دوحه ال البيت وتخرج من مدرسه الحسين  بن علي عليه السلام مثال للشباب المسلم نموذج للجيل الثوري من ابناء الجمهوريه الاسلاميه الايرانيه غيور على الاسلام محب للفلسطينيين مدافع عن المجاهدين اتمنى له التوفيق والسداد  

                                                                 المجاهداحمد جبريل

                                                                                                 

الامين العام للجبهه الشعبيه لتحرير فلسطين القياده العامه تاريخ 25 ربيع الاول 1432 هجري الموافق ل٢٠١١/2/28

*****************************


بسم الله الرحمن الرحیم  

برای اولین بار در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به زیارت او مفتخر شدم که توجه مرا جلب کرد جوان عمامه پوشی که عمامه اش نشان دهنده نسب اوست و نشان دهنده سیادت اوست به سوی او جلب شد و چهره اش با شکوه است. و لبخندش ماندگار است.شخصیتی جذاب و دوست داشتنی است و نگاهش نشان دهنده هوش ذاتی و عزم بالاست. در کارش جدی است .و خلاق در مدیریتش.یک دیپلمات ماهر.سیاستمدار کارکشته، حقوقدان وفقیه، متخصص در امور بین الملل  ، شاگرد بزرگوار امام خمینی رضی الله عنه، بزرگ شده در دوحه وساحت ال  البیت و فارغ التحصیل مدرسه الحسین بن علی علیه السلام، الگوی جوانان مسلمان، الگوی انقلابیون از   فرزندان جمهوری اسلامی ایران غیور است بر اسلام، عاشق فلسطین ، مدافع مجاهدین برایش آرزوی موفقیت و موفقیت دارم.

                                                                                  مجاهداحمد جبرئیل

دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، فرماندهی کل، 25 ربیع الاول 1432 هجری قمری، مطابق با 2011/الف/


بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس خدای منان را و برترین و تمام ترین سلام و درود بر سرور پیامبران و پیشوای فرستادگان سرور ما محمد و بر خاندان پاکش و یاران برگزیده اش اما بعد:

وقتی بخواهیم درباره مردی تبارمند که شرافت و کرامت نسبش او رابه ستیغ و بلندی قله دانش و صفای روح می رساند ، سخن بگوییم متحیر یم و در می مانیم که چگونه میوه های فکری ، فرهنگی و معنوی اش را توصیف نمائیم.

خداوند متعال به علامه شریف  عالی جناب الشیخ احمد موسوی ( حفظه  ربی ورعاه ) خداوند زیبندگی علم و شکوه حکمرانی توامان به او  بخشیده است او جمال علم وجلال مدیریت خداوند دراو جمع کرده . چه ، وی هم استاد برجسته دانشگاهی است هم مشاور سیاسی و سفیر فوق العاده . از این رو در کردار ، اندیشه ، گفتار و رفتاروسلوکش با سایرین تمایز دارد. چون سخن گوید شنوندگان مجذوب وی می شوند ، وقتی مشورت می دهد مانند بهترین امانتدار در بخشش پند و اندرز سنگ تمام می گذارد.

وی را از نزدیک شناخته ام .. وفاداری راستین ، هیبت علما و دانشمندان و حکمت سیاستمداران جملگی در وی یافته ام . پست و مقام نه تنها وی را از ارتباط همیشگی با خدا و عشق به پیامبر و اهل بیت سرگرم نساخته بلکه وی آن را در جهت حسن رابطه با پروردگار و عشق و بالندگی خدمت به مردم به کار برده است .. در تحکیم پل های اخوت ، صداقت محبت و پاکی در محور خیر خواهی و ترسیم تاریخ نوین منطقه و مقابله با اشغالگری و ستم و گسترش خیر و امید و صلح سر از پا نمی شناسد. محصول فکری ، فرهنگی و سیاسی اش ثمره تلاش صادقانه و خستگی ناپذیر اوست.

وی به قصد تحصیل علم و دانش نزد مراجع راستین و بزگوار تلمذ یافت ، سپس به کتاب الهی روی آورد تا در سفر از کشوری به کشوری دیگر در نشانه های هستی بیندیشد و بر دانش خود بیافزاید ... سر انجام وقتی در این سرزمین ( سوریه ) رحل اقامت افکند در برادران هم نوع خود چونان کتابی دید که از لابه لای صفحات آن می توان به عظمت آفرینش الهی پی برد.

حاصل این تلاش خستگی ناپذیر همین صفحات است که وی امروز به عنوان رهاورد عمر با برکتش به صورت دسته گل به برادران و دوستداران و همنوعان خود تقدیم می دارد آیات هستی با حرکت از کشوری به کشور دیگر و از کشوری به کشور دیگر در جهت افزایش دانش و تعالی در کار و پس از آن، لنگرهای خود را برپا کرد و بادبانی را برای خواندن کتاب مقدس در دیدار با برادرانش نصب کرد این صفحاتی که امروز به ما تقدیم می کند از خرمن عمر پر برکتش است و به صورت دسته گلی برای تقدیم به برادرانش جمع آوری کرده است  و زبان حال وی می گوید : این محصول عمر و تجربه کسی است که در گلزار قرآن کریم زیسته ، از نور حیات جدش پیامبر اکرم (ص) الهام گرفته و از عطر نهج البلاغه خاندان عترت و طهارت استشمام کرده است.

خدای منان وی را در راه خیر موفق بدارد و از جمله کسانی قرار دهد که صادقانه پرچم الهی را برافراشته و رسالت جامع امت را به دور از تعصبات مذهبی و فرقه ای به سر منزل مقصود برساند. باشد که امت ما با ایمان خویش بهترین امت ها و با اسلام خویش سرور ملت ها و با نیکوکاری خویش الگوی جهانیان پایدار بماند.      خداوند وی موفق و گامهایش را استوار گرداند

دمشق 8/05/1432 ه برابر با 11/14/2011 -22/01/1390 ه ش

مفتی کل- رئیس شواریعالی صدور فتوا- جمهوری عربی سوریه- دکتر احمد بدرالدین حسون

----------


بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی علامه شیخ ارجمند دکتر عبداللطیف صالح فرفور در مقدمه  معرفی دکتر سید احمد موسوی در مسجد سادات-الاقصاب – دمشق جهت ادای سخنرانی :

در حضور عالی جناب  و صاحب سیادت و بزرگوار و برادر عزیزمان که به خدا سوگند یاد کرده ام –نمیخواهم حالت پرستش و الوهیت در او داشته باشم_ از زمانی که افتخار شناخت او را داشتم، عالمی بینظیر....  . و فقیهی، نه مانند دیگر  فقها.... و استاد بزرگی با ذهن روشن ....و اندیشه و قلم روشن... وراه واندیشه خاص ...

بر او غبطه میخورم  وغبطه خوردن پسندیده و محمود است.....،  واو نیست جز عالی  جناب سفیر کشور  برادر جمهوری اسلامی ایران، استاد احمد الموسوی، سید شریف و  بزرگوار، ، و عالم، فرزند عالم، و پیام رسان ومبلغ ،.... فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و یارانش، امروزتحفه وهدیه دهد از کلام بی نظیر و جامع  که همه تشنه و منتظریم از سال تا سال برای سخنان نورانی او، ای سفیر علما و ای عالم سفیران..


بسم الله الرحمن الرحیم

مستهل کلمة الشیخ العلامه الدکتور عبداللطیف  صالح فرفور بتعریف الدکتور سید احمد موسوی فی مسجد جامع السادات الاقصاب – دمشق


بین یدی صاحب السماحة و السیادة و المعالی ... اخینا الحبیب الغالی  الذی والله ... . اقسم یمینا – لااتأله فیه – انی احبه فی الله  منذ تشرفت بمعرفته.

عالم لا کالعلماء ... و فقیه لا کالفقهاء ... و استاذ کبیر صاحب عقل نیر ... و فکر نیر ... و قلم نیر ... و دربة و حنکة...

اغبطه علیها و الغبطة محمودة ... الاوهو : معالی سفیر الجمهوریة الاسلامیة الایرانیة الشقیقة الاستاذ احمد الموسوی ... السید الشریف ابن السید الشریف و العالم ابن العالم و الداعبة ابن الداعیة ... ابن رسول الله صلی الله علیه و سلم و علی آله و اصحابه ... فلیتحفنا الیوم بکلمته الفاذة الجامعة.

فنحن جمیعاً متعطشون و منتظرون من العالم الی العام لکلماتک الوضاءة یا سفیر العلما و یا عالم السفراء ... 


بسم الله الرحمن الرحيم

قمر اطل متوجا بعمه جده الرسول الاكرم صلى الله عليه واله وسلم ليشرق في بلد الصمود والمقاومه  سوريه الحبيبه سفيرا عن الاسلام المحمدي الاصيل المجسد في ايران البطوله والفداء والتقدم والازدهار شاب ناضل في الميادين المختلفه السياسيه منها والثقافيه كما كافح في ميدان الجهاد والنضال في معترک الحق والباطل حينما تكالبت قوى البشر على الاسلام الاصيل وقائدها الرباني الامام الخميني قدس سره الشريف جاء والبشر في وجهه وهموم الامه في قلبه ليكون العضد للمظلومين والمحرومين في فلسطين الاباء والجهاد الا وهو السيد الجليل والعالم النبيل الدكتور السيد احمد موسوي دام توفيقه فحياه الله اينما كان و سد خطاه في كل زمان ومكان وله منا كل التقدير والامتنان  لمواقفه النبيله وسجاياه الجليله وبورك له في مستقبل امره كما في ماضيه وايده  ربه في كل ما يفكر فيه انه سميع الدعاء

ايه الله السيد عبد الصاحب الطاهر الموسوي مسؤول مكتب اهل البيت عليهم السلام الثقافي

*********

بسم الله الرحمن الرحیم

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد  عمامه جدش پیامبر اکرم (ص) را چون تاج بر سر نهاده بود تا از کشور پایداری و مقاومت   به عنوان سفیر اسلام ناب محمدی از ایران کشور فداکاری ، ایثار ، پیشرفت ، و شکوفائی بر سوریه عزیز بتابد. وی جوانی است که کارنامه مبارزاتش نه تنها در عرصه های گوناگون سیاسی و فرهنگی بلکه در میدان های جهاد و پیکار حق علیه باطل در اوج تهاجم نیروهای شرور بر ضد اسلام ناب در دوران رهبری امام راحل (ره) درخشان بوده است . با قلبی مالامال از دل مشغولی های امت اسلامی با رویی گشاده پا به سرزمین سوریه نهاد تا یار و یاور ستمدیگان و محرومان سرزمین جهاد و عزت فلسطین عزیز باشد .. او کسی نیست جز سید بزرگوار دانشمند نجیب دکتر سید احمد موسوی ( دامت توفیقاته )

هر جا که باشد درور خدا نثار وی باد ، خداوند گامهایش را استوار گرداند. مواضع نجیبانه و خصلت ها بزرگوارانه وی شایسته تقدیر و سپاسگذاری ماست خداوند آینده اش را مانند گذشته اش مبارک گرداند و در هر آنچه به آن می اندیشد مؤید بدارد ... انه سمیع الدعا.

آیت الله جناب سید عبدالصاحب الطاهر الموسوی

مسئول دفتر فرهنگی اهل بیت (ع) در سوریه


بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از معادلاتی که به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی ایران تغییر یافته ، این است که منصب های دولتی با درک سیاسی ، آگاهی دینی و پایبندی به اسلام لازم و ملزوم گشته است . تا قبل از پیروزی انقلاب متعارف نبود که یک سیاستمدار یا مسئول رسمی به دین توجه کند بویيه در سطوح بالا تقریباً هیچکس به فکر  دین و تعهد دینی نبود ، اگر چه ممکن است برخی افراد گرایش دینی داشته در مناسبات اجتماعی اما آن را پنخان می ساختند. هنوز هم شاهد هستیم درر محافلی که کمتر تحت تاثیر انقلاب قرار گرفته اند افراد همچنان به همان سبک زندگی می کنند ، گویی ورود به عرصه دین با سیاست و مسئولیت های رسمی منافات دارد . اساسا گرایش به مکتب سکولاریسم در بین دولتمردان کشورها بر وابستگی های دینی برتری دارد.

انقلاب اسلامی امری بدیع و بی سابقه بنیان نهاد و کاری کرد تا بزرگترین روحانی ، مرجع دینی ، عالم فقیه و عارف و عابد متعبد در راس امور سیاسی و اجرائی کشور قرار گیردهمچنین باعث شد مردم در انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان مجلس به کسانی روی بیاورند که به ارزشهای دینی متعهدتر بوده و مواضع مثبت در قبال اسلام دارند. همین وضعیت هنگام بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات ایفا می کند ..  سابر مسئولیت ها نیز بر همین منوال است.

نعمتی در سوریه از آن برخوردار هستیم این است که مراجع ذیربط در جمهوری اسلامی ایران در گزینش سفیر شایسته از نظر سیاسی و دینی برای اعزام به این کشور اهتمام فراوان ورزیدند . اکنون ما در مقابل سفیری قرار گرفته ایم که پیش از آنکه سفیر باشد یک روحانی است. وی پس از فراغت از تحصیل در حوزه ، مسئولیتهایی بر عهده داشته که وی را لایق و برازنده منصب سفیر این انقلاب پرآوازه بویژه در کشور های اسلامی ساخته است. او کسی نیست جز دکتر سید احمد موسوی .. آری ، وی برای چندین دوره نماینده مرد م در مجلس شورای اسلامی و عهده دار منصب های بلند پایه بوده است .  دکتر موسوی در عین حال با تدریس در دانشگاه و ایراد سخنرانی های علمی و غیره از دانش اندوزی غفلت نورزیده  است . آنچه در سوریه از ایشان لمس کرده ایم اینکه ایشان در خدمت به مردمی که سفیر آنان است و ملتی که سفیر برای آنان است احساس مسئولیت می کند . از این رو در انجام فعالیت ها و تلاش ها از طریق ارائه سخنرانی و ملاقاتها در سطوح مختلف سخت می کوشد. وی همواره میان تحلیل های سیاسی ، لرزشهای دینی و ملزومات سیاسی می آمیزد و در سخنرانی های مذهبی ، تحلیل های سیاسی و اجتماعی را چاشنی مطالب خود می کند. وی با روی گشاده و فروتنی افراد دور و نزدیک را به حضور می پذیرد و از این رهگذر توانسته است در بین آشنایان جایگاه والایی بیابد. در سخنوری ، وقار و صراحت بیان وی مشهود است و در خطوط چهره اش عشق و اخلاصی به چشم می خورد که از تکلف و نخو به دور است ..  خداوند ایشان را محفوظ مؤید بدارد و گامهایش را استوار گرداند.

سید مجتبی حسینی

نماینده امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در سوریه


بسم الله الرحمن الرحیم


بسم الله الرحمن الرحیم

ان الدکتور سید احمد موسوی هو من الوجوه المتألقة فی خدمة الجمهوریة الاسلامیة الایرانیة بخصائصه الانسانیة و خصائصه الدینیة و خصائصه الدبلوماسیة و ندعو الله عز و جل ان یزیده توفیقا و رضوانا فی خدمات متواصلة منتامیه لهذه الدولة المبارکة انشاء الله

الشیخ الدکتور نبیل حلباوی امام مقام السیدة رقیة علیها السلام

*******

دکتر سید احمد موسوی با ویژگی های انسانی، دینی و ویژگی های دیپلماتیک یکی از چهره های درخشان در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و از خداوند متعال توفیق و رضایت بیشتر ایشان را در ادامه راه مسالت توسعه خدمات به این کشور داریم.  مبارک انشاالله. شیخ دکتر نبیل حلباوی امام جماعت حرم خانم رقیه سلام الله علیها

-----------


این گونه هستی پس همین گونه باش

در مورد دکتر سید احمد موسوی

هر چقدر کلمات من زیبا و جمیل باشد بدرستی که نمی تواند میزان گستردگی شخصیت او را بیان نمود و آنچه که از ویژگیهای شخصی داراست ( اجتماعی – سیاسی – دینی )

چون همه را دارد و برداشتن آنها مراقبت می کند ، مردی است واقعا انسان ... حداقل از کسانیکه بر انسانیت راه را بنا کردند

همانگونه که حضرت مسیح فرمود :

سود انسان چیست ؟ اگر تمام دنیا را داشته باشد اما خود را ببازد و از دست بدهد پس او از این انسانها بله  انسان  است ، او را اینگونه شناختم که بین انسان ها از جهت دین تمیز قائل نمی شود بلکه از عمل شایسته او تمیز قائل است ( خوشا به حال پاک دلان .. چون برای خدا می نگرند ) پس  او دکتر سید احمد موسوی هم پاک است و هم پاکیزهو اسم او بر او دلالت می کند ، سید احمد موسوی ... و جمع می کند هر چند دیگران متفرق کردند پس دست خدا با اوست ... دست دهنده و سینه باز دارد پس به او می گویم : همینگونه هستی پس همان باش

رئیس المحکمة الروحیة الارثودکسیة بدمشق

القاضی المنفرد

الاب نزار مباردی خوئی


بسم الله الرحمن الرحيم

كما ان الحياه وقفه عز من اجل الحق. كذلك هو التاريخ رجال يعملون بدون راحه من اجل عزه الامه وكرامتها ولعلك تتعرف على كثير من الاشخاص ولكن ان تتعرف على رجل هیهات....

يقول الله عز وجل في كتابه الكريم (ولتعرفنهم بسيماهم )....عندما تجالس السيد احمد موسوي سفير الجمهوريه الاسلاميه الايرانيه في دمشق يشد انتباهك بشخصه الكريم وعمامته السوداء وعينيه الوقادتين وتقاسيم وجهه الذي تزينه ابتسامه رقيقه فيجذبك اليه . فاذا لامست حديثه. بهرك بفكره وسعه اطلاعه وان نظرت لعمله . جعلك تقرا هذا العالم بوضوح ودقه اكثر فاكثر فلا عجب كونه مستشارا لرئيس الجمهوريه استثنائی كفخامه الدكتور احمدی النجاد وقد اوكل اليه تمثيل بلاده في منطقه شديده الحساسيه بصارعها مع العدو الصهيوني في ظروف صعبه ومعقده حيث قلت فيه الرجال واشتد الوطيس

ان سماحه السيد احمد هو نموذجا للتوافق على العمل لعزه الامه ووحدتها وهنيئا لمن تعرف اليه

الشيخ الدكتور العلامه عبد الناصر جبري رئيس معهد الدعوه الجامعي للدراسات

بیروت-لبنان


بسم الله الرحمن الرحیم

همانگونه که زندگی در ایستادگی شرافتمندانه بر سر برپائی حق خلاصه می شود ، تاریخ نیز مردانی را که به طور خستگی ناپذیر برای سربلندی و کرامت امت تلاش می کنند ، از یاد نمی برد . شما چه بسا با انسانهاو مردان فراوانی آشنا شوید ولی به ندرت با یک مرد واقعی آشنا شده اید . خوشا به حال کسی که با وی آشنا شوند ؟!.. خداوند می فرماید : " فلعرفتهم بسیماهم" وقتی با سید احمد موسوی می نشینید یا وی به شما نگاه کند شخصیت بزرگوارش با آن عمامه سیاهش ، چشمان تیز بینش ، خطوط چهره اش و لبخن دلنشینش شما را شیفته خود می سازد . چون سخن گوید با فکر سترگ و اطلاعات وسیعش شما را مبهوت می سازد. وقتی به کردارش نگاه کنید چشم انداز گسترده ای از جهان فراروی شما قرار می گیرد اینگونه جای شگفتی باقی نمی ماند که چرا وی مشاور استثنائی رئیس جمهور شده است. آن هم منطقه ای که به علت کشمکش با دشمن صهونیستی و در شرایط سخت و پیچیده بسیار حساس گشته است . در دورانی که مردان واقعی کمیاب اند و کارزار به اوج رسیده است و حضرت سید احمد موسوی مرد زمانه ای است که مردان واقعی به ندرت در آن پیدا می شوند آشنایی با وی موجب مسرت است بیایید دوشادوش وی در جهت عزت و وحدت امت اسلامی تلاش کنیم.

شیخ دکتر عبدالناصر الجبری

رئیس مرکز دانشگاهی مطالعات اسلامی الدعوه

بیروت - لبنان


بسم الله الرحمن الرحيم

الجبهه الشعبيه لتحرير فلسطين القياده العامه دائره الوطن المحتل التاريخ 13 ربيع الاول 1432 هجري الموافق ل-16/2/2011 ميلادي

السيد السيد احمد موسوي سفیر الجمهوريه الاسلاميه الايرانيه بدمشق ومستشار ریيس الجمهوريه الاسلاميه الايرانيه

تشرفت بمعرفته قبل ثلاث سنوات سفير للجمهوريه الاسلاميه الايرانيه/ دمشق

يحمل كل الصفات الحسنه والميزات الحميده لاخوانه السفراء الذين سبقوه الى سوريا

ومجد في عمله دقيق في ملاحظاته صائب في رايه حازم في قراراته مبدع في ادارته ومجال عمله واسع العلم والمعرفه غيور على الاسلام حريص على المسلمين داعم لقضيه فلسطين وشعبها المظلوم

سيد احمد موسوي له نكهه خاصه. وسمه مميزه. طله مهابه ابتسامه توحي بالتفاؤل وهمه تنم عن الثقه والعزم يتدفق حيويه ويضفي على محيطه جو من المرح والنكته اللطيفه

سيد احمد موسوي ثمره يانعه في القصن الاخضر من الشجره الطيبه سليل بيت النبوه صليت معه وبجانبه وخلفه شعرت بخشوع وسكينه لم اشعر بمثلها الا في المسجد الحرام ومسجد الاقصی والمسجد النبوي وفي ليالي القدر من شهر رمضان

هنيئا للجمهوريه الاسلاميه الايرانيه وقائدها ايه الله العظمى السيد علي الخامنئي دام ظله وهنيئا لحكومه الدكتور محمد محمود نجاد بهذا الابن النجيب الذي يمثل الشباب المسلم الايراني احسن ما يكون التمثيل وافضل ما يكون السفير

وفقه الله وسدد خطاه

ابو نضال العجوري مسؤول دائره الوطن المحتل

************************

بسم الله الرحمن الرحیم جبهه مردمی آزادی فلسطین فرماندهی کل میهن اشغالی تاریخ 13 ربیع الاول 1432 هجری قمری   2011/2/16م

آقای سید احمد موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و مشاوررییس جمهوری اسلامی ایران

سه سال پیش این افتخار را داشتم که ایشان را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران بشناسم.حامل تمامی صفات نیک برادران سفیر قبل از خود بوده

در تصمیم هایش  راسخ، در مدیریت خلاق، و حوزه کاری او از نظر علم و دانش وسیع، غیور است  به اسلام، برمسلمانان حریص یافتم. حامی آرمان فلسطین و مردم عزیزش،

سید احمد موسوی طعم خاصی دارد، مزیت طلایی، صمیمیت او، لبخندی که حکایت از خوش بینی دارد، رفتاری که بیانگر اطمینان و عزم است، او با نشاط روان وروح است  محیط اطرافش فضایی مفرح و شوخ طبعی ملایم

سید احمد موسوی میوه رسیده در ساقه سبز درخت نیکو از نوادگان اهل بیت نبوت ص با او نماز خواندم کنارش و پشت سرش احساس خاصی کردم احساس خضوع و آرامشی که جز در مسجدالحرام و مسجد اقصی   و مسجد النبی و در شبهای قدر ماه مبارک رمضان نداشتم به جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت باد. رهبر آن حضرت آیت الله العظمی جناب آقای علی خامنه ای سایه ایشان را پایدار و شادباش به دولت جناب آقای دکتر محمود محمود نژاد به خاطر این فرزند بزرگوار که نماینده جوانان مسلمان ایرانی به عنوان بهترین بازیگر و بهترین سفیر است. خداوند به او توفیق دهد و گام هایش را هدایت کند ابوالفضل ابونضال العجوری رئیس اداره میهن اشغالی


بسمه تعالی

( من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق )

برادر ارجمند جناب حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی

سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در سوریه

بی شک فعالیت پر افتخار و توام با موفقیت جناب عالی بعنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در نشر سلوک و منش ملت ایران که همانا مهرورزی و همبستگی با ستم ستیزان و استواری و پایمردی در برابر ستمگران است ، نقش مهمی در بسط و توسعه روابط همه جانبه و پایدار مابین دوملت و اتحاد و استحکام در خط مقاومت در برابر صهیونیزم و امپریالیزم داشته است.

بدین وسیله ما دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در سوریه از حمایتها و مساعدتهای موثر و مستمر جنابعالی در رفع مشکلات تحصیلی خود کمال سپاس و تشکر را داریم.

سلامتی و موفقیت روز افزون جنابعالی را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال خواستاریم.

دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در سوریه

دمشق – بیست و دوم شهریور ماه 1390         


همکاری با دکتر سید احمد موسوی سفیر ایران در سوریه ( دکتر سید موسی طباطبایی )19مهر1387hTTP:// abiane.biogfa.com

هر جند با عنایت خداوند بزرگ جندان نیاز مالی برای ماموریت نداشتم و ترجیح می دادم در تهران بمانم و به کار تحقیقی و ادامه تحصیل خود و فرزندانم بپردازم اما بعضی ملاحظات اداری من را وسوسه کرد که در امتحان اعزام که هر ساله کارمندان رسته سیاسی برای اعزام شرکت نمایم . اینجانب در امتحان اعزام بالاترین نمره را در معاونت عربی و خاورمیانه کسب نمودم و به این دلیل  به من پیشنهاد نمودند هر کشوری که می خواهم بروم همزمان جناب آقای باقری معاون محترم وزیر خارجه نیر من را به اتاقش دعوت نمود و اظهار داشت مناسب می بینم که به عنوان کاردار به مسقط بروی و می خواهم با سفیر رحیمی که تا جند دقیقه دیگر با من ملاقات دارد در این خصوص صحبت نمایم  از ایشان تشکر کردم و گفتم به نظر نمی رسد خانواده من موافق رفتن به مسقط باشد و به شوخی گفتم ما در حال حرکت به سوی غرب هستیم . قبل از آن نیز سفیر کشورمان در الجزایر تلاش نمود من را به  عنوان معاون خود به الجزایر ببرد که ضمن تشکر از ایشان بعضی از مشکلات خود را برای ایشان بیان نمودم به خصوص اینکه همسر اینجانب که عضو هیات علمی دانشگاه تهران است باید حداقل سالی دو سه بار با این دانشگاه در ارتباط باشد . در نهایت ابلاغ من را به عنوان رایزن سیاسی برای بیروت تصویب کردند اما وقتی تمایل سید بزرگوار  آقای دکتر موسوی  سفیر کشورمان را برای اعزام  به دمشق و همکاری با ایشان دیدم  در رفتن به بیروت علی رغم تمایل خانواده ام دجار تردید شدم و در نهایت در یک پروسه نسبتا طولانی ماموریت دمشق و همکاری با دکتر موسوی را انتخاب کردم . بعضی از دوستان عزیم که روحیه من را می دانستند بعضی ملاحظات را بیان می کردند اما در نهایت  من تصمیم خود را گرفته بودم و به آقای بروجردی معاون جدید سفیر نیز گفته بودم علیرغم اینکه  شرایط دمشق را می دانم حتما می آیم و در نهایت در تاریخ ۸/ ۶ / ۸۷ به همراه خانواده عازم شدیم و جالب این است که در داخل هواپیما آقای دکتر موسوی سفیر کشوورمان که قرار است از جند ساعت دیگر رئیس مستقیم بنده باشد نیز حضور داشت . با لبخند ملیحی که زیابیی و جذابینت همیشگی ایشان را جند برابر می کند از ما استقبال نمود . در نهایت وقتی که وارد سفارت شدم دیدم همه آن شایعاتی که علیه این بنده خدا در راهر وهای وزارت امور خارجه پیجده بوود که  کار کردن با ایشان سخت است وایشان این  کار را می کند و .. همه دروغ است و ایشان یک رابطه صمیمی با تمامی همکاران اعزامی و غیر اعزامی دارد و جالب تر اینکه همه همکاران با عشق ولذت با ایشان همکاری می کنند. این جو را که درسفارت دیدم و تجربه ماموریت های قبلی متوجه شدم که جرا بعضی این ذهنیت را ایجاد نمود ه اند ؟ ایشان که فردی حقوقدان می باشد  جون خواسته است عدالت را اجرا نماید و قانون را برای همه یکسان رعایت کند آنهایی که هر گز با واژه عدالت سر سازگاری نداشتند نار احت شده اند .

از خصوصیات ایشان این است که علاوه بر اینکه یک روحانی حقوقدان و می باشد  در خصوص کار جدی است و کار زیاد در سفارت و خستگی همکاران عزیز را با مزاح و بر خورد محترمانه بیرون  می کند به قول یکی از دوستان هیج وقت نشد که در این جند ماهی که ایشان مسولیت سفارت را بر عهده دارند با خستگی به منزل برویم .

یکی از توجهات ایشان نیز به ارتقای اخلاقی و تهذیب نفس می باشد ایشان یکی از روحانیون برجسته ساکن سوریه را دعوت نموده تا به مدت ۱۵ دقیقه مسائل اخلاقی را برای همکاران بیان کند و این درس را  نقش بسیار خوبی در روحیه دوستان گذاشته است . با توجه به اینکه من مسئول ارتابطات علمی و فرهنگی سفارت می باشم بارها بهمن توصیه نمودهاند که سریع برای ارتقای علمی ُ فرهنگی سلامت و ... همکاران و خانواده هایشان برنامه ریزی و با توصیه های ایشان کارهای خوبی در سفارت در حال انجام است .

در یک جمله بسیار توان است شیک پوش ُ جدی سیاسی زیرک قاری قران و خطی زیبا مانند خودش .

هر جند من در جند ماموریت گذشته و سفرای محترم بزرگواری که کار کرده ام همگی افراد بالا و اخلاقی و فرزندان عزیز نظام جمهوری اسلامی بود ه اند و من از همه آنها راضی بوده و مدیریت خوبی داشته اند اما به لطف خداوند  در این ماموریت همکاران عزیز خوب سفارت  پر کار و .. می باشد

با خود فکر کردم وقتی مشاور رییس  جمهور اینقدر توانا است پس ..

خداوندا از تو می خواهم بر گناهانم قلم عفو بکشی .


بسم الله الرحمن الرحیم

اورا این گونه شناختم   شمشیر است  در عقیده و همتا است درمعامله و برخورد و تلاشگر درجهت کسب دانش و الگوی نیکو برای دیگران  وآن نیست جزء آقای سیداحمد موسوی   سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق

جناب آقای دکتر نبیل اشکرمتولی استانه  خانم رقیه سلام الله علیها

بسم الله الرحمن الرحيم عرفته سيفا في عقيدته وندا في معاملته وساعيا نحو العلم وقدوه حسنه ذلك هو السيد احمد موسوي سفير الجمهوريه الاسلاميه الايرانيه بدمشق دكتور نبيل اشقر متولي مقام السيده رقيه عليها السلام


بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا

                                                                                                                                                                                           الاحزاب 39

                                                                                                                                                                          صدق الله العلی العظیم

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر سید احمد موسوی

سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در سوریه

سلام علیکم

سربلندی اسلام و ایرانیان در گرو تلاش ابر مردانی است که تصویر فرهنگ ایرانی را در عرصه فرا ملی رقم می زنند. عظمت ،‌ قدرت ، اعتلا و افتخار هر ملت به داشتن تلاشگران فرهیخته ای است که با زبان و قلم حماسه می آفرینند و برای عروج نام ملکوتی ایران اسلامی بر تارک مجامع بین الملل بال و پر می شوند.

در همین راستا بر ما فرض است تقدیر و تشکر از جنابعالی که در طول دوران پربار حضورتان در تصدی مقام سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه همواره با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه همکاری داشته و با وجود ازدحام مسغله ها و مشکلات ناشی از ضیق وقت ، با قبول دعوت این نمایندگی و حضور در مجامع مختلف به میزبانی رایزنی فرهنگی ایران ، ضمن صحه گذاشتن بر اهمیت فعالیت های این واحد، مایه دلگرمی و موجبات قوت قلب همکاران این مجموعه بوده اید. همچنین بازتاب مثبت و نقش آفرین فرمایشات ارزشمند شما در سخنرانی ها و مجامع، در هموار کردن مسیر اعتلای فعالیت ها و دست یابی به آرمان های مقدس فرهنگی ایران که از اهداف اصلی این مجموعه است ، همواره راه گشا و مؤثر بوده است.

                                                                                                                                سید علی موسوی زاده

                                                                                                                              سرپرست رایزنی فرهنگی

                                                                                                                       جمهوری اسلامی ایران در سوریه

                                                                                                                   شهریور 1390

     


بسم الله الرحمن الرحيم

ثلاث سنوات ونيف قضيتها الى جانب سعاده الدكتور سيد احمد موسوي مستشار فخامه رئيس الجمهوريه الاسلاميه الايرانيه وفي خلالها لمست منه الجديه في العمل والمثابره والاهتمام بكل صغيره وكبيره لكل شيء ولا يیالوا جهدا في بذل المزيد يبدا عمله صباحا قبل مجيئنا جميعا ونرحل كل مساء وهو لا يزال يعمل

طاقته لا توصف... دقيق في ابسط الامور... محلل بارع... وذكي..يقرا جميع ما يرد اليه بتمعن ويتخذ بها القرار تعلمت منه الكثير الدقه في الحديث والمتابعه الحثيثه التفاني في العمل تحمل الصعاب مهما بلغت من اجل انجاز المطلوب تعلمت منه انماطا من العمل الدؤوب كانت غريبه عني قبل مجيئه لا يحب ان يمدحه احد في حضرته وقد شهدت عده مرات ومن رجال كثير من جميع اطياف المجتمع يتحدثون عنه باجلال وتقدير بعد اي لقاء يتصل بالناس شخصيا ليشكرهم على بعض مساهماتهم الثقافيه او الاجتماعيه حتى ولو كانت يسيره مازح بدون تكلف باسم يستقبل جميع زواره بابتسامه عريضه ويودعهم بانحناء تدلوا على تواضعه لم يرضى مني الوجه العابس وينبهني دائما الى ضروره الابتسام ولم اراه متجهم حتى في احلك الظروف يتابع شؤون الضيوف بشكل شخصي ولا يقبل الخطا في العمل حتى من اقرب المقربين اليه ويحاسب عليه وبالرغم من محاسبته للمسيء يحاول بعدها بشتى الطرق ان يعبر له عن حبه له ولكن العمل مقدس لديه اما عن عبادته فيبدا نهاره بتلاوه القران والاستماع اليه واذا ازف وقت الصلاه يحض على بث الاذان حيا بصوت الزملاء الموجودين وليس مسجلا يحافظ على صلاه الجماعه ويشارك فيها بانتظام تعودنا ان نقيم معه صلاه المغرب والعشاء جماعه وكان يخطب فينا بين الصلاتين ويرد على اسئلتنا الفقهيه والشرعيه والسیاسیه وله باع طويل في هذا المجال يحافظ على الذهاب الى المراقد المطهره بشكل مستمر ولا يرفض طلبا للخطابه والمحاضره في سائر المواضيع فاقول تلك هي الشخصيه التي عملت تحت رايتها ولن انساها ما حييت سهراب شيرازي سكرتير مستشار يسير الجمهوريه الاسلاميه

****************************************

بسم الله الرحمن الرحیم سه سال و نیم را در کنار جناب آقای دکتر سید احمد موسوی مشاور جناب رئیس جمهور سپری کردم و در این مدت جدیت در کار و پشتکار ی و علاقه به همه چیز کوچک و بزرگ از ایشان احساس کردم. و در انجام کارهای بیشتر از ماتلاش می کرد صبح قبل از اینکه همه بیاییم کارش را شروع می کند وبعد از رفتن ما کارش را . او همچنان با انرژی وصف ناپذیری ادامه میداد ، در ساده ترین مسائل دقیق بود، تحلیلگر باهوش و باذکاوت وبا دقت می خواند و برای آن تصمیم می گیرد، من از او چیزهای زیادی یاد گرفتم، دقت در صحبت کردن و پیگیری مجدانه فداکاری برای کار، تحمل سختی ها، تحمل سختی ها هر چقدر هم که برای به انجام رساندنان کار لازم است. دوست نداردکسی در از او تعریف کند، چندین بار شاهد بوده ام که بسیاری از مردان از هر قشری با احترام و قدردانی از او صحبت می کنند. ، باهمه بازدیدکنندگانش را با لبخندی پزیبا پذیرایی می‌کند و با تعظیمی که نشان از تواضع او دارد از آنها خداحافظی می‌کند. خندان، حتی در تاریک ترین شرایط او را عبوس و عبوس ندیدم، او شخصاً پیگیر امور مهمانان است و اشتباهات کار را حتی از نزدیک ترین افراد خود نمی پذیرد و در قبال آنها پاسخگو است. و علیرغم اینکه خطاکار را بازخواست می کند سعی می کند سپس به طرق مختلف به او ابراز محبت کند ولی کار برای او مقدس است و در مورد عبادت روز خود را با تلاوت قرآن و گوش دادن به آن آغاز می کند. و با نزدیک شدن به وقت نماز، پخش زنده اذان را با صدای همکاران حاضر و ضبط نشده تشویق می کند و در نماز دجماعت شرکت می کند و مرتب در آن شرکت می کند و عادت داریم که نماز مغرب و عشا را با او به جماعت بخوانیم. او در بین الصلاتین برای ما خطبه می‌خواند و به سؤالات فقهی و شرعی وسیاسی ما پاسخ می‌دهد، سابقه طولانی در این زمینه دارد، مرتب به عتبات عالیات می‌رود ، در خاتمه نمی توانم به این مرد حقش را بدهم، که مناسب اوست و باز هم می گویم: این شخصیتی است که زیر پرچم او کار کردم. شخصیتی که زیر پرچمش کار کردم و تا زنده ام فراموشش نمی کنم سهراب شیرازی دبیر و مشاورسفارت جمهوری اسلامی


بسم الله الرحمن الرحیم   ایه الله وزیری


لان الموجه تشي والشجره تدل علی غابتها وتحمل خصائصها فان حديثي عن سعاده السفير العلامه الحجه الدكتور السيد احمد الموسوي ومستشار رئيس الجمهوريه سيظل من واقعي معايشتي له سيما في السنوات الاولى من تصديه لمنصبه السفير فوق العاده في دمشق من خلال احاديث ونقاشات معه وحضور مناسبات كان يلقي فيها الكلمات باللغتين لغه الفارسيه ولغته التي يعود نسبه كسليل بليغ لافصح من نطق بالضاد سيد العالمين وخاتم النبيين رسول الله صلى الله عليه واله وسلم فكان مفوها بالعربيه ويتعامل مع الجميع انطلاقا بوصيه جده صلى الله عليه واله وسلم: امرني ربي بمداراه الناس كما امرني بتبليغ الرساله . فكان فارسيا نبيلا يملاه العنفوان والكبرياء مثالا للقيم الروحيه والمعنويه واسس الدبلوماسيه والحنكه والحيويه اثبت بكفاءاته انه على درجه عاليه للمسؤوليه التي القيت على عاتقه فحضي بعنايه فائقه من قيادتي البلدين الشقيقين سوريا وايران لما ساهم في تعزیز بينهما وتنفيذ السياسات العليا في الارتقاء بالعلاقات الاقتصاديه والعلميه والتقنيه الى مستوى العلاقات السياسيه المتميزه اذ ليس سماحته مثقفا كبيرا فحسب على الرغم من اهميته تلك الصفه لا سيما اذا اطلعنا على المستوى الرفيع للتحصيل الحوزوي والاكاديمي الذي وصل اليه وهو ليس مبدعا موهوبا فقط بالرغم من انبهار كل من التقى به لما لمسه من قوه هاتين السمتين في شخصيته المميزه والفرده وانما هو في اعتقادي وقبل كل شيء شخص خليق واضح صريح منسجم مع مبادئه وقناعاته في كل ما يصدر عنه من سلوك او تصرف او كلام ستشعر بروحه المحببه والعملاقه منذ اللحظه الاولی للقاء به والتحدث معه او الاستماع الیه واهم مایریحک لدیه انه ملتزم بقضيته الاساسيه التي هي خدمته للاسلام المحمدي الاصيل بكل كيانه قولا وعملا مستلهما ايمانه بها من اللبنات الاولى للخطوط العريضه التي رسمها الامام الخميني الراحل قدس سره في ظل انتصار الثوره الاسلاميه المبارك دعما لقضايا الامه وعلى راسها قضيه فلسطين والمقاومه اذا من الصعب على من عرفه ان يفصل بينه كانسان وبينه كمسؤول فهو في حياته مثل ما في عمله الدؤوب موهوب في رؤيه الاشياء التي تكمن خلف الاشياء والسلام عليه يوم ولد ويوم يرحل الى لقاء الله سبحانه ويوم يبعث حيا

ايه الله السيد محمود الوزيري النائب لممثل الامام الخامنئي دام ظله في سوريا الاستاذ في الحوزه العلميه والجامعه ١/6/٢٠١١ الموافق ل١٠-٣-١٣٩٠ه

***************

بسم الله الرحمن الرحیم چون موج دریای آن را نشان می دهد و درخت نشان دهنده جنگل آن و دارای ویژگی های آن است، صحبت من در مورد جناب سفیر، عالم بزرگوار جناب آقای دکتر سید احمد الموسوی است. و مشاور رئیس جمهور، به ویژه در سالهای اول تصدی سمت سفیر فوق العاده در دمشق، از طریق گفتگو و گفتگو با وی و شرکت در مناسبت هایی که از وی استفاده  دعوت می کردند، همچنان بخشی از تجربیات من با وی خواهد بود. به ایراد سخنرانی به هر دو زبان، به زبان فارسی و زبان عربی، که نسب او را به عنوان  ذریه‌ی فصیح‌ترین کسی که با ضاد سخن  می‌گوید، یعنی خاتم النبیین، صلی الله علیه و آله و سلم برمی‌گردد.   به زبان عربی مسلط بود و بر اساس وصیت جد بزرگش صلوات الله علیه و آله با همه برخوردشایسته می کرد، پیامبر فرمود:پروردگارم مرا امر کرد که با مردم مهربان باشم و به ابلاغ پیام،

دکتر موسوی شجاع. اصیل و سرشار از قوت و سربلندی و نمونه ارزش های معنوی و اخلاقی و پایه های دیپلماسی و پختگی و نشاط بود و با شایستگی های خود ثابت کرد که او در حد اعلای مسئولیتی که بر عهده او گذاشته شده بود، زمانی که رهبری دو کشور برادر سوریه و ایران را در جهت تقویت بین آنها و اجرای عالی ترین سیاست ها در ارتقای روابط  اقتصادی و علمی کمک کرد، نهایت عنایت را داشت. و روابط بر اساس دانش بنیان وعلمی وفنی تا حد مناسبات سیاسی ممتاز، چون ایشان علیرنه تنها یک روشنفکر بزرگ هستند، به ویژه اگر به سطح بالای حوزوی و پیشرفت علمی که ایشان رسیده اند، نگاه کنیم. نه تنها یک مبتکربا استعداد، است علیرغم شگفتی همه کسانی که او را ملاقات کردند، به دلیل استحکام این دو ویژگی در شخصیت او-حوزوی دانشگاهی خلوق، برجسته و منحصر به فرد، اما به اعتقاد من، بیش از هر چیز فردی خلاق، روشن ضمیر و صریح است که با اصول و اعتقادات او درارتباط بود و هر چیزی که از او سرچشمه می گیرد، چه رفتار کند و چه صحبت کند، شما روح محبوب و عظیم  او را از اولین لحظه ای که با او ملاقات می کنید، با او صحبت می کنید یا به او گوش می دهید می رسید و مهم ترین چیزی که باعث آرامش او می شود، احساس خواهید کرد.   او متعهد به آرمان اصلیل خود است، یعنی خدمت او به اسلام اصیل محمدی با تمام وجود، در گفتار و کردار، الهام گرفته از اعتقاد او به آن. اویک انسان است نه یک مقام، او در زندگی خود انسان  است، همانطور که در سختی کار، او را به دیدن چیزهایی که در پس چیزها نهفته است می بینید، واقعاموهبت یافته است ، درود بر او روزی که به دنیا آمد، روزی که برای ملاقات می رود. خداوند متعال و روزی که زنده برانگیخته شود

. آیت الله آقای محمود الوزیری قائم مقام نماینده امام خامنه ای در سوریه   استاد حوزه و دانشگاه 1/1/1390 منطبق با 10/3/1390 ه.

سوابق اجرایی[ویرایش]

عضو هیئت علمی و مدرس رشته حقوق در دانشگاه‌های تهران و اهواز وقم

سابقه حضور بیش از ۵ سال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در جنگ تحمیلی و ماموریت در لبنان

رئیس شورای عالی حل اختلافات کشور

عضو دفتر مشاورت امور بین‌الملل مقام معظم رهبری

رئیس شورای عالی حقوقی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

معاون رییس جمهور در امور حقوقی وپارلمانی ودفتر خدمات حقوقی بین الملل

مشاور عالی رئیس‌جمهوری در امور فلسطین

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه و عضو کمیسیون امور حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی

عضو هیئت رئیسه سنی به عنوان جوانترین نماینده در دوره سوم

عضو هیئت رئیسه رسمی مجلس در دوره هفتم

رئیس سازمان حج و زیارت کشور

رئیس کمیته حمایت از انقلاب فلسطین

ریاست دفتر حمایت از مردم فلسطین در قوه مقننه و مجریه

معاون سیاسی امنیتی استان قم

رئیس مجمع جهانی اهل بیت در استان قم

رئیس کمیته پیگیری پرونده امام موسی صدر و ۴ دیپلمات ربوده شده

ریاست کمیته دوستی ایران و یمن، استرالیا، بلغارستان و ونزوئلا

نماینده حاکم شرع در هیئت هفت نفره واگذاری زمین در استان خوزستان

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. http://www.jahannews.com/analysis/21840/مجيد-جعفرزاده-جانشين-سيداحمد-موسوي
  2. «فهرست نمایندگان دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی». وبگاه مجلس شورای اسلامی. بایگانی‌شده از اصلی (پی‌دی‌اف) در ۳۰ اكتبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۳. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  3. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۶.
  4. ایسنا خوزستان
  5. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۷ فوریه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۶.
  6. کتابخانه مجلس شورای اسلامی[پیوند مرده]