هابز و شاو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو
پوستر
کارگرداندیوید لیچ
تهیه‌کننده
فیلمنامه‌نویس
داستانکریس مورگان
بر پایهشخصیت‌های سریع و خشمگین
اثر گری اسکات تامسون
بازیگران
موسیقیتایلر بیتس
فیلم‌بردارجاناتان سلا
تدوین‌گر
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهیونیورسال پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-07-۱۳) (سالن دالبی)
  • ۲ اوت ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-08-۰۲) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۳۷ دقیقه[۲]
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۲۰۰ میلیون دلار[۲]
فروش گیشه۷۶۰ میلیون دلار[۲][۳]

سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو (به انگلیسی: Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw) یک فیلم اکشن و ماجراجویی به کارگردانی دیوید لیچ و نویسندگی کریس مورگان است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. هابز و شاو نهمین قسمت و یک اسپین آف از مجموعه‌فیلم‌های سریع و خشمگین پس از وقایع سرنوشت خشمگین (۲۰۱۷) و قبل از وقایع اف۹ (۲۰۲۱) است. در این فیلم دواین جانسون و جیسون استاتهام به ترتیب در نقش‌های لوک هابز و دکارد شاو از سری اصلی در کنار بازیگرانی همچون ادریس البا، ونسا کربی، ایزا گونزالس، کلیف کرتیس و هلن میرن ایفای نقش می‌کنند.

وین دیزل، ستاره و تهیه کننده مجموعه اولین بار در سال ۲۰۱۵ گفت که اسپین آف های احتمالی در مراحل اولیه توسعه هستند و هابز و شاو به طور رسمی در اکتبر ۲۰۱۷ معرفی شد. لیچ در آوریل ۲۰۱۸ برای کارگردانی قرارداد امضا کرد و کربی و البا هر دو در جولای به بازیگران اضافه شدند. . فیلمبرداری در سپتامبر آغاز شد و تا ژانویه ۲۰۱۹ ادامه یافت و بیشتر در لندن و گلاسکو انجام شد. هابز و شاو در ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۹ در سالن تئاتر دالبی به نمایش درآمد و در ۲ اوت ۲۰۱۹ توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده اکران شد. این فیلم بیش از ۷۶۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد. دنباله ای از فیلم در حال توسعه است.[۴]

خلاصه داستان[ویرایش]

داستان، همکاری دور از انتظار شخصیت‌های اصلی، لوک هابز و دکارد شاو را دنبال می‌کند که با خواهر شاو، هتی، متحد می‌شوند تا با یک تروریست پیشرفته سایبری که جهان را با یک ویروس مرگبار تهدید می‌کند، مبارزه کنند.

بازیگران[ویرایش]

  • دواین جانسون در نقش لوک هابز
  • جیسون استاتهام در نقش دکارد شاو
  • ونسا کربی در نقش هتی شاو: مأمور میدانی ام‌آی۶ و خواهر دکارد شاو.
  • ادریس البا در نقش بریکستون: یک تروریست ژنتیکی پیشرفته سایبری و مامور میدانی سابق ام‌آی۶ که گذشته ای با دکارد دارد.
  • هلن میرن در نقش مگدالن شاو: جنایتکار و مادر دکارد و هتی.
  • ایزا گونزالس در نقش مارگاریتا: دزد سرشناس، دوست و اکس سابق دکارد.
  • رومن رینز در نقش متیو هابز: برادر لوک
  • ادی مارسن در نقش پروفسور اندریکو: دانشمند و برنده دو جایزه نوبل که ویروس را ایجاد کرد.
  • کلیف کرتیس در نقش جونا هابز، برادر بزرگ لوک، مکانیک و نابغه کامپیوتر.

راب دلینی در نقش مامور سیا و کارگردان فیلم دیوید لیچ در یک کمیو در نقش خلبان هلیکوپتر ایتیِن ظاهر می شوند. رایان رینولدز و کوین هارت نیز در چند سکانس کوتاه، حضور دارند.[۵][۶]

دنباله[ویرایش]

در نوامبر ۲۰۱۹، گارسیا، تهیه‌کننده فیلم تأیید کرد که همه عوامل درگیر قصد دارند دنباله‌ای بسازند، و گفتگوها در مورد پروژه ادامه دارد.[۷] تا مارس ۲۰۲۰، جانسون تایید کرد که دنباله آن رسما در حال توسعه است، در حالی که تیم سازنه هنوز تصمیم گیری نکرده اند.[۸] گارسیا، تایید کرد که این پروژه به دنبال استقبال مثبت مخاطبان و موفقیت مالی هابز و شاو در حال توسعه است. تهیه کننده اعلام کرد که کریس مورگان مشغول نوشتن داستان است.[۹] در آوریل ۲۰۲۰، کریس مورگان رسماً به عنوان فیلمنامه نویس استخدام شد.[۱۰] جانسون برای فیلم بعدی ابراز هیجان کرد و بیان داشت که شخصیت‌های جدیدی از جمله قهرمانان، ضدقهرمانان و تبهکاران در فیلم بعدی معرفی خواهند شد.[۱۱]

در نوامبر ۲۰۲۱، جانسون فاش کرد که یک ایده اصلی برای دنباله ایجاد کرده و آن را به رئیس یونیورسال پیکچرز ارائه کرده است. او آن را "متضاد فیلم‌های سریع و خشمگین..." توصیف کرد. در اواخر همان ماه، گارسیا تأیید کرد که کار روی فیلمنامه در حال انجام است و پروژه را "بسیار جاه طلبانه" خواند.[۱۲]

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.

  1. Petski, Denise (October 4, 2018). "'Hobbs & Shaw': Dwayne Johnson Shares On-Screen Staredown With Jason Statham In First-Look Photo".
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ "Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (2019)". Box Office Mojo. IMDb. Retrieved November 1, 2019.
  3. "Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (2019)". The Numbers. Retrieved November 1, 2019.
  4. "Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (2019)". Rotten Tomatoes. Fandango. Retrieved October 10, 2021.
  5. Alexander, Bryan (2019-08-12). "Everything you need to know about those killer 'Hobbs & Shaw' surprise cameos (spoilers!)". USA Today. Retrieved 2020-03-23.
  6. Libbey, Dirk (2019-10-31). "Kevin Hart Flew A Long Way For His Hobbs And Shaw Cameo". CinemaBlend. Retrieved 2020-03-23.
  7. Bonomolo, Cameron (November 21, 2019). "Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw Producer Reveals Status of Sequel". Comicbook.com. Retrieved November 18, 2021.
  8. White, James (March 30, 2020). "Dwayne Johnson Confirms A Hobbs And Shaw Sequel Is In Development". Empire. Retrieved November 18, 2021.
  9. Davis, Brandon (March 4, 2021). "Hobbs & Shaw Producer Hiram Garcia Teases Fast & Furious Spinoff Sequel Plans". Comicbook.com. Retrieved November 18, 2021.
  10. Chitwood, Adam (April 13, 2020). "Dwayne Johnson Reveals New 'Hobbs & Shaw 2' Details: "We Have a Few More Surprises"". Collider. Retrieved November 18, 2021.
  11. Johnson, Dwayne (April 10, 2020). "At-Home Q&A Sessions: A Role I Wanted But Didn't Get". Facebook. Retrieved November 18, 2021.
  12. Chitwood Adam (November 11, 2021). "Producer Hiram Garcia on the Future of 'Hobbs & Shaw,' 'Jumanji 3' and Dwayne Johnson's Next Film". The Wrap. Retrieved November 18, 2021.

پیوند به بیرون[ویرایش]