ساعت رولکس سابمارینر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ساعت رولکس سابمارینر یکی از مدل های پرفروش برند رولکس ROLEX سوئیس است که از سال 1953 شروع به تولید شد. این ساعت مچی که به ساعت غواصی شهرت دارد در سال

ساعت رولکس سابمارینر
ساعت رولکس سابمارینر

های اولیه تولید تا عمق 100 خاصیت ضد آب داشت و بعد از پیشرفت در فناوری تولید ساعت در حال حاضر تا عمق ضد آب تا 300 متر / 1000 فوت خاصیت ضد آب دارد. این ساعت با توجه به نیاز غواصان طراحی شده و دارای قابلیت هایی مانند بزل ( دور قاب ) چرخان یک طرفه, سیستم ضد آب سه گانه, نمایشگر شب‌نما است.

ساعت های ساب‌مارینر رولکس به دو صورت بدون تقویم ( No Date ) و دارای تقویم ( Date ) تولید می شود.

موتور ساعت رولکس سابمارینر[ویرایش]

موتور این ساعت مچی اتوماتیک بوده و با حرکت دست شارژ می شود. نام موتور این مدل کالیبر 3230 بوده و بعد از کوک کامل ساعت توانایی ذخیره انرژی لازم برای حرک عقربه های را تا 70 ساعت در حالت سکون دارد.

لقب های ساعت رولکس سابمارینر[ویرایش]

این لقب‌ها معمولاً بر اساس رنگ صفحه یا دورقاب یا ترکیب آن‌ها تعیین می‌شوند و برخی از آن‌ها به دلیل تاریخچه، کمیابی یا محبوبیت خود شهرت یافته‌اند. برخی از این لقب‌ها عبارتند از:

  • Hulk: یک لقب برای ساعت رولکس Submariner Date با صفحه و دورقاب سبز و بند استیل. این لقب به دلیل شباهت رنگ سبز به شخصیت کارتونی هالک که یک ابرقهرمان سبزپوست است، انتخاب شده است.
  • Kermit: یک لقب برای ساعت رولکس Submariner Date با صفحه مشکی و دورقاب سبز و بند استیل. این لقب به دلیل شباهت رنگ سبز به شخصیت کارتونی کرمیت که یک قورباغه سبز است، انتخاب شده است.
  • Smurf: یک لقب برای ساعت رولکس Submariner Date با صفحه و دورقاب آبی و بند طلای سفید. این لقب به دلیل شباهت رنگ آبی به شخصیت‌های کارتونی اسمورف‌ها که گروهی از موجودات آبی‌پوست هستند، انتخاب شده است.
  • Bluesy: یک لقب برای ساعت رولکس Submariner Date با صفحه و دورقاب آبی و بند استیل و طلای زرد. این لقب به دلیل ترکیب رنگ‌های آبی و طلای زرد که گاهی به عنوان رنگ‌های بلوز (Blues) موسیقی شناخته می‌شوند، انتخاب شده است.
  • No Date: یک لقب برای مدل‌های ساعت رولکس Submariner که دارای نمایشگر تاریخ نیستند و صفحه‌شون ساده‌تر و تمیزتر هستند.
  • Date: یک لقب برای مدل‌های ساعت رولکس Submariner که دارای نمایشگر تاریخ هستند و صفحه‌شون دارای یک عدسی بزرگ‌کننده روی شماره 3 هستند.
  • Red Sub: یک لقب برای مدل‌های ساعت رولکس Submariner که دارای کلمه Submariner به رنگ قرمز روی صفحه هستند و در دهه 60 و 70 تولید شدند. این مدل‌ها به علت کمیاب بودن در بازار، جزء ساعت های محبوب کولکسیونرها است.
  • Sea-Dweller: یک لقب برای مدل‌های ساعت رولکس Submariner که دارای قابلیت ضدآب تا عمق 1219 متر (4000 فوت) هستند و در سال 1967 به عنوان یک ساعت حرفه‌ای غواصی معرفی شدند. این مدل‌ها دارای شیر تخلیه هلیوم و نمایشگر تاریخ هستند.
  • Deepsea: یک لقب برای مدل‌های ساعت رولکس Submariner که دارای قابلیت ضدآب تا عمق 3900 متر (12800 فوت) هستند و در سال 2008 به عنوان یک ساعت فوق حرفه‌ای غواصی معرفی شدند. این مدل‌ها دارای شیر تخلیه هلیوم، نمایشگر تاریخ و شیشه سافایر با ضخامت 5.5 میلی‌متر هستند.
ویژگی مشخصات
نام مدل ساب مارینر
برند رولکس
شبنما دارد
سال شروع ساخت 1953
ضدآب ضد آب تا 300 متر / 1000 فوت
لقب ساعت غواصی
نوع موتور اتوماتیک
اسم موتور کالیبر 3230
ذخیره نیرو تقریبا 70 ساعت

منبع

سایت رسمی رولکس

ROLEX SUBMARINER