زلزل امن اسرائیل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
««امنیت اسرائیل را شوکه کن»
"זעזע את ביטחונה של ישראל"
«زلزل أمن اسرائيل»»
تک‌آهنگ حماس
تاریخ پخش۱۰ جولای ۲۰۱۴[۱]

امنیت اسرائیل را به هم بریز (عبری: זעזע את ביטחונה של ישראל‎؛ عربی: زلزل أمن اسرائیل) که معمولاً با نام «حمله، حملات تروریستی انجام دهید» شناخته می‌شود، یک آهنگ تبلیغاتی است که توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، در جریان درگیری اسرائیل و غزه در سال ۲۰۱۴ تولید شده است. این فیلم به یک موفقیت طنز در اسرائیل تبدیل شد و در پاسخ به آن، نسخه‌های تقلیدآمیز بسیاری تولید شد.[۲]

این آهنگ در اصل به زبان عربی نوشته شده بود و در سال ۲۰۱۲ منتشر شد[۳] به دلیل موفقیت آن در جهان عرب، این آهنگ در سال ۲۰۱۴ به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی حماس در جریان درگیری اسرائیل و غزه در سال ۲۰۱۴ به عبری ترجمه شد. این نسخه، درست مانند نسخه عربی، حملات علیه اسرائیل را تشویق می‌کند. این آهنگ به یک موفقیت طنز در اسرائیل تبدیل شد.[۲]

این آهنگ به دلیل نقض خط‌مشی‌های منع سخنان نفرت‌انگیز و تمجید از تروریسم از یوتیوب حذف شد.

منابع[ویرایش]

  1. "Hamas TV Song in Hebrew: Annihilate all the Zionists, Exterminate the Coackroaches' Nest". MEMRI TV. 10 July 2014. Retrieved 8 December 2014.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "Hamas Scare Clip Becomes Israel's Summer Hit". Arutz Sheva. 8 August 2014. Retrieved 8 December 2014. خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «inn» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  3. "Hamas Hebrew music video aims to 'shake Israel's security'". The Times of Israel. 12 July 2014. Retrieved 8 December 2014.

پیوند به بیرون[ویرایش]