رخداد کولیسئوم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رخداد کولیسئوم
تاریخ۲۹ ژولای ۲۰۲۲
زمان۲۲:۳۰ (وقت محلی هنگ کنگ)
مکانسالن کولیسئوم
گونهسقوط شی سنگین
علتپارگی کابل های نگهدارنده مانیتور و سقوط آن به پایین
آسیب‌دیده‌هاتعدادی از رقصنده های گروه دچار صدمه فیزیکی شده و ۴ نفر از حضار به علت مشکلات روانی و شوک تحت مداوا قرار گرفتند

رخداد کولیسئوم که به اشتباه به حادثه کنسرت گروه بی تی اس مشهور شد،[۱][۲][۳][۴] رخدادی بود که در ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه ۲۹ ژولای ۲۰۲۲ در سالن کولیسئوم هنگ کنگ رخداد که طی آن یک مانیتور غول پیکر با وزن ۶۰۰ کیلوگرم بر روی تعدادی از رقصنده های گروه میرور افتاد؛[۵][۶][۷][۸][۹][۱۰] در این حادثه یکی از رقصنده های گروه به نام مو لی کای یین بیشترین آسیب را دید و از ناحیه گردن به پایین دچار فلج نخاعی شد.[۱][۱۱][۲][۶][۱۲][۹]

بلافاصله ماموران امنیتی و اورژانس هوایی به منطقه اعزام شدند و کای یین به بیمارستان الیزابت انتقال یافت؛ در حالی که اکثر منابع از فلج نخاعی وی از قسمت گردن به پایین سخن می گفتند، منابع دیگر اعلام می کردند که او به علت جراحات وارده جان خود را از دست داده است[۱][۲][۶][۱۳]؛ اما این موضوع صحت ندارد و پزشک وی این موضوع را رد کرده است.

همچنین پزشک کای یین گفته است ؛ تاکنون ۶ عمل جراحی روی کای یین انجام شده با این حال ما نمی توانیم داروی بیهوشی به او تزریق کنیم چون وضعیت او بسیار وخیم است و احتمال مرگ او در بیهوشی وجود دارد؛ او گفته با اینکه یک هفته از این حادثه می گذرد ولی احتمال مرگ کای یین وجود دارد.


  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ admin (۲۰۲۲-۰۸-۰۳). «مرگ یکی از اعضای "گروه بی تی اس" در کنسرت؟». مجله اینترنتی هارپی. بایگانی‌شده از اصلی در ۸ سپتامبر ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۸.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ مدیر (۲۰۲۲-۰۸-۰۱). «فوری: مرگ یکی از اعضای BTS در کنسرت دیشب‌ [+فیلم]». علی پیکس. بایگانی‌شده از اصلی در ۸ سپتامبر ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۸.
  3. «مرگ یکی از اعضای "گروه بی تی اس" در کنسرت؟». وقت صبح. ۲۰۲۲-۰۸-۰۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۸.
  4. «حادثه کنسرت آینه ای: رقصندگان هنگ کنگ که از حادثه لرزیده اند، خواستار محافظت بیشتر در محل کار هستند – اروند خبر». بایگانی‌شده از اصلی در ۸ سپتامبر ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۸.
  5. khorshidadmin (۲۰۲۲-۰۷-۲۹). «جمع بندی روزانه، 29 ژوئیه: آبله میمون چگونه است. ایمنی در کانون توجه هنگ کنگ پس از حادثه کنسرت Mirror». خبرگزاری انلاین خورشید آنلاین. بایگانی‌شده از اصلی در ۸ سپتامبر ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۸.
  6. ۶٫۰ ۶٫۱ ۶٫۲ «مرگ یکی از اعضای بی تی اس حین اجرای کنسرت صحت دارد؟ + عکس». اقتصادنیوز. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۸.
  7. «سقوط مانیتور بزرگ روی حاضران استیج + فیلم». tabnakjavan.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۸.
  8. «وحشت در کنسرت گروه پسر هنگ کنگ با سقوط صفحه ویدیویی بزرگ به دست اجراکنندگان | هنگ کنگ – خبرگزاری مروتک». بایگانی‌شده از اصلی در ۸ سپتامبر ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۸.
  9. ۹٫۰ ۹٫۱ «فاجعه هولناک در کنسرت! | سقوط مانیتور غول پیکر». ورنداز. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۸.
  10. «فیلم | حادثه‌ای وحشتناک در کنسرت موسیقی!». آژانس خبری تحلیلی نصر (به Persian). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۸.
  11. admin (۲۰۲۲-۰۸-۰۱). «فیلم| مرگ وحشتناک یکی از اعضای بی تی اس (BTS) در کنسرت؛ آرمی ها عزادار شدند؟». مجله نازی. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۸.
  12. «آخرین خبر | سقوط یک صفحه نمایشگر بزرگ به روی عوامل یک کنسرت موسیقی در هنگ کنگ». آخرین خبر. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۸.
  13. "فوری: مرگ یکی از اعضای BTS در کنسرت دیشب‌ [+فیلم] - تکراتو". تکراتو - زندگی با تکنولوژی (به انگلیسی). ۱۴۰۱-۰۵-۱۱\۰۱:۳۵:۴۳. Retrieved 2022-09-08. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ= (help)