راهنما:مقدمه‌ای بر ارجاع‌دادن در ویرایشگر دیداری/۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


تاییدپذیری
چرا ارجاع‌ها مهم هستند

افزودن ارجاع
خودکار یا دستی

ویرایش ارجاع موجود
همیشه جایی برای بهبود هست

استفاده مجدد از یک ارجاع
تعدای از آنها واقعا مفید هستند

منابع معتبر
کدام منبع خوب است؟

خلاصه
بررسی مواردی که آموختید



برای افزودن یک منبع، ابتدا ویرایشگر دیداری را با کلیک بر دکمه «ویرایش» در بالای صفحه فعال کنید. هنگامی که نوار ابزار پدیدار شد، روی جایی که میخواهید منبع اضافه کنید کلیک کنید و سپس بر کلیک کنید و پس از آن یک جعبه دیالوگ برایتان باز خواهد شد که به شما اجازه می‌دهد جزئیات منابع را اضافه کنید.

دو روش برای افزودن یک منبع جدید وجود دارد: کاملا خودکار (فقط با افزودن آدرس وب) یا دستی که پر کردن یک فرم است (که در هر فیلد اطلاعات جداگانه اضافه می‌کنید).

روش خودکار ساده‌ترین است، فقط آدرس وب را وارد کنید و بر دکمه «تولید» کلیک کنید و به نتیجه تولید شده نگاه کنید. برای پذیرش آن بر «درج» کلیک کنید. اگر خواستید می‌توانید جزئیات منبع را ویرایش کنید مثلا وقتی ویرایشگر دیداری مشکلی داشته باشد.


برای وارد کردن منبع به صورت دستی بر برگه «دستی» کلیک کنید. سپس نوع منبعی که می‌خواهید اضافه کنید را انتخاب کنید و بعد از آن فرم مربوط به آن منبع را پر کنید.

گاهی منبعی که می‌خواهید اضافه کنید در هیچ‌کدام از این رده‌ها نمی‌گنجند (به طور مثال وقتی که می‌خواهید به یک سخنرانی ارجاع دهید). در این مورد شما می‌توانید اطاعات را کاملا دستی از طریق پر کردن «فرم ابتدایی» در برگه «دستی» اضافه کنید. (اضافه کردن اینگونه منابع از طریق ویکی‌تکست ساده‌تر است.)