دیابلو (فیلم ۲۰۱۵)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شیطان
کارگردانلارنس روک
تهیه‌کنندهلارنس روک
نویسندهکارلوس دی لس ریوس
لارنس روک
موسیقیتیموتی ویلیامز
فیلم‌برداردین کندی
تدوین‌گرکایل سنبورن
توزیع‌کنندهاوریون پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۲ اکتبر ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-10-۰۲) (جشنواره فیلم سن دیگو)
  • ۸ ژانویه ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-0۱-۰۸) (ایالات متحده)
مدت زمان
۹۰ دقیقه
کشور
  • آمریکا
  • کانادا
زبانانگلیسی

دیابلو یا شیطان (به انگلیسی: Diablo) یک فیلم دلهره‌آور روان‌شناختی در سبک ضد وسترن کانادایی-آمریکایی محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی لارنس روک با بازی اسکات ایستوود، والتون گاگینز، کمیلا بل و دنی گلاور است.[۱][۲][۳] این اولین فیلم وسترن با بازی اسکات ایستوود، پسر نماد وسترن کلینت ایستوود بود.

این فیلم در جشنواره فیلم سن دیگو در ۲ اکتبر ۲۰۱۵ اکران شد.

خلاصه داستان[ویرایش]

یک جوان کهنه سرباز جنگ داخلی برای نجات همسر ربوده شده خود مجبور به سفری ناامیدانه می‌شود.

بازخوردها[ویرایش]

این فیلم مورد توجه منتقدان قرار نگرفت. در راتن تومیتوز، این فیلم بر اساس رای ۲۱ منتقد، با میانگین امتیاز ۳٫۴ از ۱۰، دارای ۱۹٪ امتیاز است.[۴] در متاکریتیک، این فیلم بر اساس ۹ نقد، امتیاز ۳۵ از ۱۰۰ را کسب کرده است که نشان‌دهنده «بررسی‌های عموماً نامطلوب» است.[۵]

تم‌ها[ویرایش]

در حالی که فیلم در ابتدا جکسون را به عنوان قهرمان سنتی وسترن معرفی می‌کند، در نهایت مشخص می‌شود که او متجاوز است. اگرچه جکسون فقط یک بار توسط شخصیت آقای کارور به آن اشاره کرده است، اما به وضوح از نوعی اختلال شخصیت دوگانه رنج می‌برد که در آن خود را قهرمان می‌داند و اعمال شیطانی خود را مانند اقدامات غریبه‌ای که والتون گوگینز به تصویر می‌کشد، درک می‌کند. ظاهراً او از این اقدامات (قتل مرد بزرگراه چینی، دو بومی آمریکایی که به او و کارور کمک کردند) تا بعد از برخورد با کارور بی اطلاع است. رفتار او به طرز محسوسی تغییر می‌کند تا زمانی که به‌طور خصوصی با الکساندرا، مرکز تثبیت او، متحد می‌شود.

منابع[ویرایش]

  1. Vlessing, Ethan (16 November 2015). "Scott Eastwood's 'Diablo' Nabbed by Orion Releasing, Momentum". The Hollywood Reporter. Retrieved 18 March 2016.
  2. Barker, Andrew (8 January 2016). "Film Review: 'Diablo'". Variety. Retrieved 18 March 2016.
  3. Kozak, Oktay Ege (5 January 2016). "Review: 'Diablo' Starring Scott Eastwood, Walton Goggins, And Camilla Belle". Indiewire. Archived from the original on April 3, 2016. Retrieved 18 March 2016.
  4. "Diablo (2016) - Rotten Tomatoes". Rotten Tomatoes.com. Rotten Tomatoes. Retrieved September 8, 2019.
  5. "Diablo" – via www.metacritic.com.

پیوند به بیرون[ویرایش]