دوقلوهای فاول (رمان)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دوقلوهای فاول
جلد ایرلندی و بریتانیایی
نویسنده(ها)اوئن کالفر
طراح جلدگونی مونتز
کشورایرلند
زبانانگلیسی
مجموعهدوقلوهای فاول
گونه(های) ادبیفانتزی
ناشرانتشارات وایکینگ/دیزنی هایپریون
تاریخ نشر
۵ نوامبر ۲۰۱۹
گونه رسانهچاپی
شمار صفحات۳۶۸
شابکشابک ‎۹۷۸-۱-۳۶۸-۰۵۲۵۶-۶
پس ازآرتمیس فاول و آخرین محافظ (۲۰۱۲) 
پیش ازدوقلوهای فاول همه اتهامات را انکار می‌کنند 

دوقلوهای فاول اولین رمان از مجموعه دوقلوهای فاول اثر اوئن کالفر است که یک اسپین آف و ادامه مجموعه آرتمیس فاول و چرخه دوم ماجراجویی فاول است.[۱][۲] دوقلوهای فاول در ۵ نوامبر ۲۰۱۹ توسط انتشارات وایکینگ و دیزنی هایپریون منتشر شد و اقتباسی از فیلم آرتمیس فاول را که در آن زمان ساخته شده بود برای دیزنی پلاس تبلیغ می‌کرد. این رمان با استقبال خوبی از سوی منتقدان و نقدهایی که کیفیت و موفقیت آن را با سری اصلی مقایسه کردند، مواجه شد[۳]

خلاصه داستان[ویرایش]

نابغه جنایتکار در خانواده جریان دارد. مایلز و بکت فاول دوقلو هستند اما این دو پسر بسیار متفاوت هستند. بکت بلوند، نامرتب است و هر وقت مجبور است لباس بپوشد، عبوس است. مایلز بی عیب و نقص است، ضریب هوشی ۱۷۰ دارد و هر روز یک کت و شلوار تازه را پرینت سه بعدی می‌کند - درست مانند برادر بزرگترش، آرتمیس فاول. یک هفته پس از تولد یازده سالگی، دوقلوها برای یک شب تحت مراقبت سیستم امنیتی خانه، NANNI قرار می‌گیرند. در آن زمان، آنها با یک ترول در حال فرار با یک نجیب‌زاده بدجنس و یک راهبه بازجو دوست می‌شوند که هر دو برای منافع خود به موجود جادویی نیاز دارند. . .[۴]

استقبال[ویرایش]

استقبال انتقادی از دوقلوهای فاول مثبت بود و با تحسین اکثر منتقدان مواجه شد. Kirkus Reviews این کتاب را ستایش کرد و نوشت: «همانند اجداد پرفروش‌اش، [دوقلوهای فاول] یک اسپین‌آف بی‌وقفه با فناوری بالا، جادوی دیدنی و تجارت احمقانه است».[۵] تایمز این رمان را به‌عنوان «یک ماجراجویی تخیلی وحشیانه دیگر» از کالفر دانست و «طبیعت‌های متفاوت» دوقلوهای فاول و اینکه چگونه «داستان را پیش می‌برند» را تحسین کرد.[۶] شیکاگو تریبیون این رمان را به عنوان «بهترین کتاب کودک ۲۰۱۹» دانست.[۷] تامپا بی تایمز پویایی شخصیت رمان را به عنوان «یک ضرب و شتم جادویی کوچک» برای کسانی که احساس می‌کنند «[دنیای] واقعی اعصاب شما را به هم می‌زند» توصیف کرد.[۸]

منابع[ویرایش]

  1. Cain, Sian; Lea, Richard (7 January 2020). "Guardian children's books podcast: Eoin Colfer on returning to Artemis Fowl". The Guardian. London. Retrieved 7 January 2020.
  2. Empire, Kitty (24 September 2019). "Fiction for older children reviews: flying puns and dangerous games". The Guardian. London. Retrieved 24 September 2019.
  3. Paynter, Michael (11 April 2018). "Eoin Colfer signs Artemis Fowl spin-off series deal". The Irish Times. Retrieved 11 April 2018.
  4. Wall, Matt (August 3, 2020). "Eoin Colfer reads The Fowl Twins for Twins Day 2019". Artemis Fowl Confidential. Retrieved August 3, 2020.
  5. "Review: The Fowl Twins". Kirkus Reviews. 5 November 2019. Retrieved 5 November 2019.
  6. O'Connell, Alex (16 November 2019). "The Fowl Twins review by Eoin Colfer". The Times. Retrieved 16 November 2019.
  7. Gallo, Meredith; Pasturel, Ciera (2 December 2019). "The best books of 2019". The Chicago Tribune. Retrieved 2 December 2019.
  8. Bancroft, Colette (2 November 2019). "Chaos is all in the family in Eoin Colfer's new novel". The Tampa Bay Times. Retrieved 2 November 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]