شیکاگو تریبون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شیکاگو تریبون
Chicagotribunejune162009.png
صفحه اول شیکاگو تریبیون، ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹
گونهروزانه
بنیان‌گذاری۱۸۴۷
جهت‌گیری سیاسیمحافظه‌کاری
زبانانگلیسی
ستادبرج تریبون
وبگاه رسمیوبگاه رسمی
نمای بیرونی ساختمان

شیکاگو تریبون (به انگلیسی: Chicago Tribune) تأسیس ۱۸۴۷،[۱] از روزنامه‌های پرتیراژ چاپ شهر شیکاگو است و در ایلینوی، ایالات متحده آمریکا مستقر است و متعلق به انتشارات تریبون می‌باشد. این روزنامه سابقاً به عنوان «بزرگترین روزنامه جهان» (که با همین شعار رادیو و تلویزیون WGN نامگذاری شده‌است) تأسیس شد، با این‌حال همچنان خواندنی‌ترین روزنامه شهر شیکاگو پرجمعیت‌ترین شهر منطقه ایالت‌های غرب میانه آمریکا و دریاچه میشیگان است. شیکاگو تریبون در ۲۰۱۷ ششمین تیراژ برتر را در بین روزنامه‌های آمریکایی در دست داشت.[۲]

تاریخچه[ویرایش]

شروع[ویرایش]

ابتدا تریبون توسط جیمز کلی، جان ای. ویلر و جوزف سی سی فارست تأسیس شد و اولین چاپ این روزنامه در ۱۰ ژوئن ۱۸۴۷ منتشر شد. در هشت سال حیات این روزنامه تغییرات گسترده‌ای در مالکیت و سردبیری آن صورت گرفت. در ابتدا، به لحاظ سیاسی تریبون وابستگی سیاسی نداشت،[۳] اما متمایل بود تا در برابر دموکرات‌ها از احزاب آزادیخواه و آزادی‌طلب در انتخابات حمایت کند. در اواخر سال ۱۸۵۳، بارها مقاله‌های بیگانه‌هراسی یا انتقاد از بیگانگان و کاتولیک‌های رومی را درج می‌کرد.[۴] در همین زمان به شدت از اعتدال حمایت می‌کرد.[۵] اگر چه سرمقاله‌ها ساده‌لوحانه به نظر می‌رسید، اما در ۱۰ فوریه ۱۸۵۵ رسماً بدون حمایت از حزبی یا به حمایت از حزب بومی‌گرای آمریکایی پرداخت و نامزد آن لوی بون بود که ماه بعد به عنوان شهردار شیکاگو انتخاب شد.[۶]

واگذاری انتشار تریبون[ویرایش]

تبلیغات مربوط به مشترکین شیکاگو تریبون در سال ۱۸۷۰
انتشار سرمقاله اصلی شیکاگو تریبیون پس از آتش‌سوزی بزرگ شیکاگو.

انتشارات تریبون که مالکیت روزنامه‌های شیکاگو تریبون، لس آنجلس تایمز و هشت روزنامه دیگر را برعهده داشت،[۷] در اوت ۲۰۱۴ به‌صورت یک شرکت مستقل اعلام موجودیت کرد و از دور بازار عمومی خارج شد و شرکت اصلی تریبون هم به شرکت تریبون رسانه تغییر نام داد. انتشارات تریبون نیز با دریافت یک وام ۳۵۰ میلیون دلاری کارش را دوباره آغاز کرد و ۲۷۵ میلیون دلار سود سهام شرکت تریبون را نیز پرداخت نمود. علاوه بر این شرکت چاپ و نشر قرار بود دفتر شرکت تریبون رسانه را به مبلغ ۳۰ میلیون دلار در سال تا ۲۰۱۷ اجاره کند.[۸][۹]

انتشارات چاپ و نشر تریبون از پرداخت مالیات بابت سود سرمایه ای که از فروش دارایی‌های آن بدست آمد، جلوگیری کرد. در نتیجه سهام انتشارات تریبون بدون پرداخت مالیات به سهامداران شرکت تریبون رسانه تعلق گرفت. بزرگترین سهامدار آن مدیریت سرمایه کاواک‌تری با سهم ۱۸/۵درصد بود.[۱۰] شرکت تریبون رسانه، با حفظ انتشارات غیر روزنامه‌ای، سرگرمی، املاک و مستغلات و سایر سرمایه‌گذاری‌ها، برخی از املاک غیر روزنامه را نیز فروخت.[۱۱]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. www.tribune.com http://www.tribune.com/about/history.html. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۸-۰۳. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  2. "The 10 Most Popular Daily Newspapers In The United States". Retrieved October 24, 2017.
  3. (Wendt 1979, pp. 23, 27–28)
  4. (Cole 1948, p. 14)
  5. (Keefe 1971, p. 131)
  6. (Keefe 1975, pp. 233–4)
  7. Channick, Robert (August 5, 2014). "Spun-off Tribune Publishing faces future on its own". Chicago Tribune. Archived from the original on August 5, 2014. Retrieved August 5, 2014.
  8. Channick, Robert (August 5, 2014). "Spun-off Tribune Publishing faces future on its own". Chicago Tribune. Archived from the original on August 5, 2014. Retrieved August 5, 2014.
  9. Channick, Robert (June 12, 2014). "Tribune Publishing to carry $350 million in debt in spinoff". Chicago Tribune. Retrieved August 5, 2014.
  10. Channick, Robert (June 12, 2014). "Tribune Publishing to carry $350 million in debt in spinoff". Chicago Tribune. Retrieved August 5, 2014.
  11. Channick, Robert (August 5, 2014). "Spun-off Tribune Publishing faces future on its own". Chicago Tribune. Archived from the original on August 5, 2014. Retrieved August 5, 2014.

پیوند به بیرون[ویرایش]