درگاه:وقایع کنونی/وقایع ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۰

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

باشگاه فوتبال ذوب‌آهن امروز از سری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم پوهانگ استیلرز کره جنوبی قهرمان دوره پیش این مسابقات رفت و با تساوی برابر این تیم و با توجه به برد در بازی نخست به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یافت. فوتبال ۳

مقامات ایران می‌گویند که در جریان انفجار یک بمب در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر مهاباد، دست کم ۱۰ نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شده‌اند. به گزارش خبرگزاری رسمی دولت ایران، وحید جلال‌زاده، استاندار استان آذربایجان غربی گفت که این انفجار تروریستی صبح روز چهارشنبه، ۳۱ شهریور روی داده و تقریباً همه مجروحان و کشته‌شدگان زنان و کودکان بوده‌اند. بی‌بی‌سی فارسی

  • روز گفتگوی تمدن‌ها از تقویم ایران حذف شد

روز گفتگوی تمدن هاً و چهار مناسبت اصلی دیگر از متن تقویم رسمی ایران حذف و «روز مبارزه با استعمار انگلیس» و پنج مناسبت دیگر به آن اضافه شد.منصور واعظی، دبیر «شورای فرهنگ عمومی کشور»، روز سه شنبه ۳۰ شهریور (۲۱ سپتامبر) دلیل حذف مناسبت «گفتگوی تمدن هاً را»منقضی شدن زمان این مناسبت و نداشتن متولی خاصی" برای آن عنوان کرد.«حذف روز گفتگوی تمدن‌ها». بی بی سی فارسی.

  • روسیه تحویل سامانه دفاعی اس- ۳۰۰ به ایران را به حال تعلیق در آورد

رییس ستاد نیروهای مسلح روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو موشک‌های سامانه دفاع ضد هوایی اس – ۳۰۰ را به ایران تحویل نخواهد داد و وزیر دفاع ایران نیز گفته که ساخت این سامانه را در دستور کار داریم.ژنرال نیکلای ماکاروف در سخنانی که خبرگزاری‌های روسی آن را منتشر کرده‌اند، تحویل این سامانه دفاعی را نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران دانسته که روسیه نیز آنها را تایید کرده‌است.وی اظهار داشت: «تصمیم گرفته شده‌است تا سامانه اس – ۳۰۰ به ایران تحویل داده نشود چون ناقض تحریم‌ها است.»«روسیه تحویل سامانه دفاعی اس- ۳۰۰ به ایران را به حال تعلیق در آورد». رادیو فردا.

  • توقف طرح خدمت آزادانه نظامیان آمریکایی همجنس گرا

تلاش اکثریت دموکرات در مجلس سنای آمریکا برای آزاد شدن حضور علنی همجنس گرایان در نیروهای مسلح این کشور با شکست مواجه شد.بر اساس سیاست «نپرس و نگو»، مردان و زنان همجنس گرا حق حضور در نیروهای مسلح ایالت متحده را دارند، اما نمی‌توانند تمایل جنسی خود را اعلام کنند.باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، بارها بر لغو این دستور العمل تاکید کرده‌است.«توقف طرح خدمت آزادانه نظامیان آمریکایی همجنس گرا». بی بی سی فارسی.