درگاه:فرمول یک/تیم‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تیم‌ها ۱

درگاه:فرمول یک/تیم‌ها/۱ شرکت هاس فرمولا با مسئولیت محدود با نام مسابقاتی تیم فرمول یک هاس یک تیم مسابقه‌ای آمریکایی دارای مجوز شرکت در مسابقات فرمول یک است که توسط جین هاس، یکی از مالک‌های تیم شرکت‌کننده در سری جام مانستر انرژی نسکار، در آوریل ۲۰۱۴ تأسیس شده‌است. در ابتدا، فصل ۲۰۱۵ به‌عنوان زمان اولین حضور این تیم در مسابقات فرمول یک معین شده‌بود، اما بعداً تصمیم بر این شد که ورود هاس به مسابقات به فصل ۲۰۱۶ موکول شود.
ادامه…

تیم‌ها ۲

درگاه:فرمول یک/تیم‌ها/۲ شرکت خودروسازی ایتالیایی آلفا رومئو بارها در مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک شرکت کرده‌است. تیم این شرکت که هم‌اکنون توسط سائوبر موتوراسپورت آگ گردانده می‌شود، با نام آلفا رومئو ریسینگ اورلن در مسابقات حضور دارد. این نشان تجاری بین فصل‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۷ به‌طور پراکنده، هم به‌عنوان سازنده و هم به‌عنوان تأمین‌کنندهٔ پیشرانه، و پس از آن نیز از فصل ۲۰۱۵ تاکنون به‌عنوان شریک تجاری در مسابقات اتومبیل‌رانی حضور داشته‌است.
ادامه…

تیم‌ها ۳

درگاه:فرمول یک/تیم‌ها/۳ اسکودریا فراری شاخه مسابقات اتوموبیل‌رانی شرکت فراری است. این تیم هم‌اکنون فقط در مسابقات فرمول یک مسابقه می‌دهد، اما از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۲۹ میلادی، در مسابقات اتومبیل‌رانی گوناگونی شرکت کرده‌است.
ادامه…

تیم‌ها ۴

درگاه:فرمول یک/تیم‌ها/۴ مرسدس-بنز در حال حاضر با تیم آام‌گ پتروناس در مسابقات فرمول یک حضور دارد. این تیم در براکلی، بریتانیا واقع شده‌است و از یک مجوز آلمانی استفاده می‌کند. مرسدس بنز در مسابقات اروپایی پیش از جنگ جهانی دوم شرکت کرده‌است، و نخستین حضورش در فرمول یک به فصل ۱۹۵۴ بازمی‌گردد که با یک تیم به مدت دو سال شرکت کرد.
ادامه…

تیم‌ها ۵

درگاه:فرمول یک/تیم‌ها/۵ رد بول ریسینگ تیم مسابقه‌ای حاضر در سری مسابقه‌های فرمول یک است که در میلتون کینز انگلستان واقع شده و یکی از دو تیم ورزشی است که توسط شرکت رد بول تشکیل شده‌است.
ادامه…

تیم‌ها ۶

درگاه:فرمول یک/تیم‌ها/۶ اسکودریا تورو روسو که معمولاً با نام تورو روسو یا نام اختصاری اس‌تی‌آر شناخته می‌شود، یک تیم خودروسازی ایتالیایی است که در فرمول یک فعالیت می‌کند. تورو روسو یکی از دو تیم فرمول یکی است که توسط شرکت اتریشی رد بول مدیریت می‌شود و تیم دیگر، رد بول ریسینگ است. نخستین حضور این تیم در مسابقات، فصل ۲۰۰۶ بود. پیش از آن، در پایان فصل ۲۰۰۵ پل استودارت سهام باقی‌ماندهٔ خود در تیم میناردی را به ماتشیچ مالک ردبول فروخته بود. سپس دیتریش ماتسیتس قراردادی را با گرهارد برگر برای مالکیت ۵۰–۵۰ تیم امضا کرد. در اواخر ۲۰۰۸ رد بول سهام برگر را خرید و دوباره مالکیت کامل تیم را در دست گرفت.

تورو روسو به عنوان تیم جوانان رد بول فعالیت می‌کند و هدف آن، توسعهٔ توانایی‌های رانندگان آینده‌دار برای تیم بزرگسال است.
ادامه…

تیم‌ها ۷

درگاه:فرمول یک/تیم‌ها/۷ تیم مهندسی جایزه بزرگ ویلیامز که اکنون با عنوان روکیت ویلیامز ریسینگ در فرمول یک رقابت می‌کند، یکی از تیم‌ها و سازنده‌های بریتانیایی مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک است. این تیم توسط فرانک ویلیامز و پاتریک هد تأسیس شد. این تیم پس از دو تلاش ناموفق فرانک ویلیامز در فرمول یک، در سال ۱۹۷۷ شکل گرفت. همهٔ بدنه‌های ویلیامز به‌صورت «اف‌دبلیو» و سپس یک عدد نام‌گذاری می‌شوند. اف‌دبلیو مخفف نام فرانک ویلیامز، مالک تیم است.
ادامه…

تیم‌ها ۸

تیم‌ها ۹

تیم‌ها ۱۰

تیم‌ها ۱۱

تیم‌ها ۱۲

تیم‌ها ۱۳

تیم‌ها ۱۴

تیم‌ها ۱۵

تیم‌ها ۱۶

تیم‌ها ۱۷

تیم‌ها ۱۸

تیم‌ها ۱۹

تیم‌ها ۲۰

تیم‌ها ۲۱

تیم‌ها ۲۲

تیم‌ها ۲۳

تیم‌ها ۲۴

تیم‌ها ۲۵

تیم‌ها ۲۶

تیم‌ها ۲۷

تیم‌ها ۲۸

تیم‌ها ۲۹

تیم‌ها ۳۰

تیم‌ها ۳۱

تیم‌ها ۳۲

تیم‌ها ۳۳

تیم‌ها ۳۴

تیم‌ها ۳۵

تیم‌ها ۳۶

تیم‌ها ۳۷

تیم‌ها ۳۸

تیم‌ها ۳۹

تیم‌ها ۴۰

تیم‌ها ۴۱

تیم‌ها ۴۲

تیم‌ها ۴۳

تیم‌ها ۴۴

تیم‌ها ۴۵

تیم‌ها ۴۶

تیم‌ها ۴۷

تیم‌ها ۴۸

تیم‌ها ۴۹

تیم‌ها ۵۰

تیم‌ها ۵۱

تیم‌ها ۵۲

تیم‌ها ۵۳

تیم‌ها ۵۴

تیم‌ها ۵۵

تیم‌ها ۵۶

تیم‌ها ۵۷

تیم‌ها ۵۸

تیم‌ها ۵۹

تیم‌ها ۶۰

تیم‌ها ۶۱

تیم‌ها ۶۲

تیم‌ها ۶۳

تیم‌ها ۶۴

تیم‌ها ۶۵

تیم‌ها ۶۶

تیم‌ها ۶۷

تیم‌ها ۶۸

تیم‌ها ۶۹

تیم‌ها ۷۰

تیم‌ها ۷۱

تیم‌ها ۷۲

تیم‌ها ۷۳

تیم‌ها ۷۴

تیم‌ها ۷۵

تیم‌ها ۷۶

تیم‌ها ۷۷

تیم‌ها ۷۸

تیم‌ها ۷۹

تیم‌ها ۸۰

تیم‌ها ۸۱

تیم‌ها ۸۲

تیم‌ها ۸۳

تیم‌ها ۸۴

تیم‌ها ۸۵

تیم‌ها ۸۶

تیم‌ها ۸۷

تیم‌ها ۸۸

تیم‌ها ۸۹

تیم‌ها ۹۰

تیم‌ها ۹۱

تیم‌ها ۹۲

تیم‌ها ۹۳

تیم‌ها ۹۴

تیم‌ها ۹۵

تیم‌ها ۹۶

تیم‌ها ۹۷

تیم‌ها ۹۸

تیم‌ها ۹۹