دروازه محلی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

دروازه محلی یک روتر مصرف کننده درجه پایین است که دسترسی بین شبکه محلی (LAN) میزبان به یک شبکه گسترده (WAN) (مانند اینترنت ) از طریق یک مودم ، یا اتصال به یک شبکه گسترده به طور مستقیم را فراهم می کند. مودم ممکن است در سخت افزار دروازه محلی ادغام شود یا به طور کامل حضور نداشته باشد. WAN یک شبکه رایانه ای بزرگتر است که معمولاً توسط یک سرویس دهنده اینترنت کار می کند .

دستگاهها[ویرایش]

یک دروازه محلی معمولی. یک اتصال اینترنتی توسط چندین دستگاه متصل از طریق LAN به اشتراک گذاشته می شود.

چندین دستگاه به عنوان "دروازه های محلی" توصیف شده اند:

یا ترکیبات خاصی از موارد فوق.

یک مودم (به عنوان مثال مودم DSL ، مودم کابلی ) به خودی خود هیچ یک از عملکردهای روتر را ارائه نمی دهد. این فقط اجازه می دهد تا ترافیک ATM یا PPP یا PPPoE از طریق خطوط تلفن ، سیم کابل ، فیبرهای نوری یا فرکانس های رادیویی بی سیم منتقل شود. [۲] در انتهای مسیر مودم دیگری قرار دارد که قالب انتقال را دوباره به بسته های داده دیجیتال تبدیل می کند. با استفاده از روش های ارتباط تلفنی ، کابلی ، نوری و رادیویی می توان پل ارتباطی برقرار کرد. مودم همچنین پروتکل های دست دادن را فراهم می کند ، به طوری که دستگاه های موجود در هر انتهای اتصال قادر به شناسایی یکدیگر هستند. [۳] با این حال ، یک مودم به طور کلی عملکردهای شبکه دیگری را هم ارائه می دهد.

  • یک مودم USB به یک رایانه متصل می شود و امکان اتصال آن تک رایانه به WAN را فراهم می کند. در صورت پیکربندی صحیح ، رایانه همچنین می تواند به عنوان روتر یک LAN خانگی عمل کند.
  • یک مودم داخلی را می توان روی یک رایانه شخصی نصب کرد (مثلاً روی کارت PCI ) ، همچنین به آن رایانه امکان اتصال به WAN را می دهد. باز هم ، کامپیوتر می تواند پیکربندی شود تا به عنوان روتر برای یک شبکه خانگی عمل کند.

یک نقطه دسترسی بی سیم می تواند به روشی مشابه مودم عمل کند. اگر روتر بی سیم یا نقطه دسترسی در WAN نیز وجود داشته باشد ، می تواند به شما امکان اتصال مستقیم از LAN خانگی به WAN را بدهد.

با این حال ، بسیاری از مودم ها اکنون از ویژگی های ذکر شده در زیر استفاده می کنند و بنابراین به طور مناسب به عنوان دروازه های محلی توصیف می شوند. همچنین برخی از ارائه دهندگان اینترنت ترکیبی از روتر مودم کابلی را ارائه می دهند. [۴]

امکانات[ویرایش]

یک درگاه محلی معمولاً امکانات زیر را فراهم می کند

همچنین ممکن است عملکردهای دیگری مانند Dynamic DNS را نیز ارائه دهد. [۸]

بیشتر روترها با استفاده از سیستم عامل ذخیره شده داخلی ، اجزای خود را مدیریت میکنند. آنها به طور کلی مستقل از سیستم عامل هستند ، یعنی با هر سیستم عاملی قابل دسترسی هستند.

روترهای بی سیم عملکردهای مشابه روتر را انجام می دهند ، اما امکان اتصال برای دستگاه های بی سیم با LAN یا بین روتر بی سیم و روتر بی سیم دیگر را نیز فراهم می کنند (اتصال روتر بی سیم-روتر بی سیم می تواند در داخل LAN باشد یا می تواند بین LAN و یک WAN باشد) [۹]

امنیت[ویرایش]

تولید کم هزینه و نیاز به کاربرپسند بودن محصولات ، مسیریاب های خانگی را در برابر حملاتی که در شبکه اتفاق می افتد آسیب پذیر می کند ، که در گذشته منجر به این شد که تعداد زیادی از این دستگاه ها به دست گرفته شده، و برای راه اندازی حملات DDoS مورد استفاده قرار گیرند. [۱۰] اکثر آسیب پذیری ها در کنسول های مدیریت وب روترها وجود داشتند که امکان کنترل غیر مجاز را از طریق گذرواژه های پیش فرض ، درهای پشتی فروشنده یا آسیب پذیری های وب فراهم می کردند. [۱۱]

لینک های خارجی[ویرایش]

  1. Wireless router is a combination of wired router and wireless access point.
  2. Nagarajan, Ramesh; Ooghe, Sven (2008). "Next-generation access network architectures for video, voice, interactive gaming, and other emerging applications: Challenges and directions". Bell Labs Technical Journal. 13 (1): 69-86. doi:10.1002/bltj.20283.
  3. Warycka, Andy (August 29, 2013). "What Is Meant by a Handshaking Protocol?". Retrieved April 4, 2021.
  4. John, Neil (March 5, 2020). "Modem Router Combo vs Separate, is the combination unit better?". onecomputerguy.com. Retrieved April 4, 2021.
  5. Martin, Jim. "Can't access 192.168.1.1: how to change router settings including Wi-Fi password". PC Advisor. Retrieved December 21, 2015.
  6. "NAT Router Security Solutions". Gibson Research Center. Retrieved December 22, 2015.
  7. Madegwa, Clinton (August 14, 2019). "Beginner's guide to DHCP – Dynamic Host Configuration Protocol". dignited.com. Retrieved April 4, 2021.
  8. Ou, George. "Make your home PCs accessible anywhere with Dynamic DNS for free". Techrepublic. Retrieved December 21, 2015.
  9. Pacchiano, Ronald; Van Winkle, William (October 12, 2020). "How to Set Up and Optimize Your Wireless Router for the Best Wi-Fi Performance". PCMag. Retrieved April 4, 2021.
  10. Gayer, Ofer. "Lax Security Opens the Door for Mass Scale Abuse of SOHO Routers". www.incapsula.com. Retrieved 2015-06-16.
  11. Niemietz, Marcus. "Owning Your Home Network: Router Security Revisited". {{cite arxiv}}: |arxiv= required (help)