دانشگاه مای فاه لوانگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشگاه مای فاه لوانگ
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
شعارสร้างคน สร้างความรู้ สร้างคุณภาพ สร้างคุณธรรม
شعار به انگلیسی
Developing people; cultivating knowledge; instilling quality; upholding virtues
نوعبین‌المللی (عمومی)
بنیانگذاری شده۱۹۹۸
مدیرژنرال سامپائو چوسری
رئیسدانشیار پروفسور دکتر. چایپورن واتاناسیری
نشانی333 Moo1, Thasud, Muang, Chiang Rai ۵۷۱۰۰، چیانگ رای، تایلند
شگون‌نماMole
تعلق ورزشی بهانجمن مؤسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا
وبگاه

دانشگاه مای فاه لوانگ (MFU)، واقع در استان چیانگ رای در شمال تایلند، نام خود را از شاهزاده مادر (سومدت یاه) گرفته‌است، مای فاه لوانگ نامی بود که مردم محلی چیانگ رای به او داده بودند. این یک دانشگاه دولتی مستقل است که تحت منشور سلطنتی در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی در تایلند نیز شناخته می‌شود.

دانشگاه مای فاه لوانگ (MFU) به عنوان یک دانشگاه دولتی مستقل، تحت منشور سلطنتی، در سال ۱۹۹۸، با حمایت دولت سلطنتی تایلند تأسیس شد. این دانشگاه برای پاسخگویی به نیازهای مردم در شمال تایلند و برای بزرگداشت کمک‌های مادر پادشاه، پرنسس سریناگاریندرا، که در میان رعایایش به نام «مای فاه لوانگ» شناخته می‌شود، تأسیس شد. دانشگاه مای فاه لوانگ از کلاس افتتاحیه خود با ۶۴ دانش آموز در سال ۱۹۹۸، با ثبت نام کمتر از ۱۵۰۰۰ دانش آموز، به سریع‌ترین مؤسسه در حال رشد تایلند تبدیل شده‌است.[۱]

دانشگاه مای فاه لوانگ از زبان انگلیسی به عنوان ابزار آموزشی استفاده می‌کند. دانشگاه مای فاه لوانگ تمام ۱۵ دانشکده را مدیریت می‌کند که ۳۸ رشته کارشناسی، ۲۵ مدرک تحصیلات تکمیلی و ۱۵ مدرک حرفه ای ارائه می‌دهند.

منابع[ویرایش]

  1. "มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง Mae Fah Luang University". www.mfu.ac.th. Archived from the original on 12 September 2017. Retrieved 2015-09-28.