خوک‌ها در پولکا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خوک‌ها در پولکا
کارگردانفریز فرلنگ
تهیه‌کنندهلیون شلسینگر
داستانمایکل مالت[۱]
بازیگرانمل بلانک
سارا برنر[۲]
موسیقیکارل استالینگ
پویانماRichard Bickenbach[۱]
پردازش رنگتکنی‌کالر
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهبرادران وارنر
تاریخ‌های انتشار
  • ۲ دسامبر ۱۹۴۲ (۱۹۴۲-12-۰۲)[۳][۴]
مدت زمان
7 minutes
زبانانگلیسی

خوک‌ها در پولکا (انگلیسی: Pigs in a Polka) یک کارتون کوتاه ملودی Merrie است که در سال ۱۹۴۳ توسط برادران وارنر تولید شد. این کارتون به کارگردانی فریز فرلنگ و با موسیقی یوهان اشتراوس ساخته شد.

کارتون با گروهی از خوک‌ها شروع می‌شود که در حال آماده شدن برای مسابقه پولکا هستند. با شروع موسیقی، خوک‌ها شروع به رقصیدن و نواختن همگام با موسیقی می‌کنند.

به زودی گروهی از گربه‌های سیاه و سفید وارد صحنه می‌شوند و شروع به ایجاد اختلال در عملکرد خوک‌ها می‌کنند. آنها نت‌های اشتباه را می‌نوازند، ریتم را به هم می‌ریزند و به‌طور کلی باعث هرج و مرج می‌شوند. خوک‌ها سعی می‌کنند کنترل اوضاع را دوباره به دست بگیرند، اما گربه‌ها به ایجاد شرارت ادامه می‌دهند. در نهایت خوک‌ها برای خلاص شدن از شر گربه‌ها نقشه ای می‌اندیشند.

خوک‌ها گربه‌ها را به دام می‌کشند و سپس از ابزار خود برای پرتاب گربه‌ها به هوا استفاده می‌کنند. گربه‌ها در رودخانه ای نزدیک فرود می‌آیند و خوک‌ها به عملکرد خود ادامه می‌دهند.

این کارتون مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه انیمیشن شد. از آن زمان به یک اثر کلاسیک تبدیل شده‌است و هنوز بینندگان در هر سنی از آن لذت می‌برند.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Beck, Jerry (2021-06-14). "Lost Warner Bros. Original Titles". Cartoon Research. Retrieved 2021-11-29.
  2. Scott, Keith (2022). Cartoon Voices from the Golden Age, 1930-70. BearManor Media. p. 53. ISBN 979-8-88771-010-5.
  3. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام Beck وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  4. McCall, Douglas L. (1998). Film Cartoons: A Guide to 20th Century American Animated Features and Shorts. Jefferson, NC: McFarland. p. 180. ISBN 978-0-7864-0584-8.

پیوند به بیرون[ویرایش]