خوزه ماریا کوئه‌رختا آلبرو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خوزه کوئه‌رختا
تیم ملی فوتبال اسپانیا در سال ۱۹۴۷، کوئه‌رختا نفر سوم ایستاده از چپ
اطلاعات شخصی
نام کامل خوزه ماریا کوئه‌رختا آلبرو
زادروز ۱۷ مهٔ ۱۹۱۹
زادگاه سن سباستین
تاریخ مرگ ۲۰ ژوئن ۱۹۸۹ (۷۰ سال)
پست مدافع
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۳۷-۴۲ رئال سوسیداد ۶۴ (۲)
۱۹۴۲-۴۷ رئال مادرید ۵۵ (۰)
تیم ملی
۱۹۴۷ اسپانیا ۲ (۰)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است.

خوزه ماریا کوئه‌رختا آلبرو، (سن سباستین، گیپوسکوآ، منطقه باسک، اسپانیا، ۱۷ مه ۱۹۱۹ - ۲۰ ژوئن ۱۹۸۹)، یک بازیکن فوتبال اسپانیایی بود. او در پست دفاع بازی می‌کرد.


از باشگاه‌هایی که کوئه‌رختا در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال رئال مادرید و باشگاه فوتبال رئال سوسیداد اشاره کرد.

دوران ملی[ویرایش]

او دو بازی در تیم فوتبال اسپانیا را در کارنامه دارد. او اولین بازی خود را در ۲۶ ژانویه ۱۹۴۷ در برابر پرتغال انجام داد، مسابقه ای که در لیسبون برگزار شد و با نتیجه ۴-۱ به سود تیم پرتغال به پایان رسید.[۱] او دومین و آخرین بازی بین المللی خود را در ۲ مارس ۱۹۴۷ در دوبلین در مقابل ایرلند انجام داد که با نتیجه ۳-۲ به سود ایرلند به پایان رسید.[۲]

افتخارات[ویرایش]

بازیکن[ویرایش]

مسابقات باشگاه کشور سال
کوپا ژنرالیسیمو رئال مادرید اسپانیا ۱۹۴۶، ۱۹۴۷
کوپا اوا دوارته رئال مادرید اسپانیا ۱۹۴۷

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. [https://web.archive.org/web/20091223132325/http://futbol.sportec.es/seleccion/ficha_partido.asp?c=1&nj=53&par=PORESP «F�tbol en la Red»]. web.archive.org. ۲۰۰۹-۱۲-۲۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ دسامبر ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۰۱. کاراکتر replacement character در |عنوان= در موقعیت 2 (کمک)
  2. [https://web.archive.org/web/20091223120011/http://futbol.sportec.es/seleccion/ficha_partido.asp?par=IRLESP&nj=54&c=1 «F�tbol en la Red»]. web.archive.org. ۲۰۰۹-۱۲-۲۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ دسامبر ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۰۱. کاراکتر replacement character در |عنوان= در موقعیت 2 (کمک)