یاسر خورشیدی میانایی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یاسر خورشیدی میانایی
اطلاعات شخصی
ملیت ایران
زاده۱۳۶۳
سمنان ایران
قد۱٫۸۰
وزن۶۵ ک‌گ
ورزشی
ورزش[دو و میدانی]

یاسر خورشیدی میانایی (متولد: ۱۳۶۳ در سمنان) دونده ماراتون و مربی دو و میدانی ایرانی است.

افتخارات ورزشی[ویرایش]

بین‌المللی[ویرایش]

  • در مسابقات نیمه ماراتون ایروان (ارمنستان) ۲۰۱۵ (۴ اکتبر ۲۰۱۵–۱۲ مهر ۱۳۹۴) مسیر ۲۱٫۱ کیلومتر را در مدت ۰۱:۱۹:۳۶٫۶۰ دوید. وی در این مسابقات در رده سنی ۳۴–۲۵ سال، به مقام چهارم و در رده کلی به مقام هشتم رسید.[۱]
  • در مسابقات نیمه ماراتون استانبول (ترکیه) ۲۰۱۵ (۲۶ آوریل ۲۰۱۵–۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) با شماره ۳۱۰۶ شرکت کرد و مسیر ۲۱٫۱ کیلومتر را در مدت ۰۱:۱۷:۱۰ دوید و در بین ۲۰۹۵ دونده در رده‌بندی کلی به مقام هفدهم رسید.[۲][۳]
  • در سی و ششمین مسابقات ماراتون استانبول، به تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۴ رده سنی ۴۰–۳۰ سال، با رکورد ۰۲:۵۸:۴۲ به مقام سوم رسید.[۴] وی همچنین در رده‌بندی سراسری این مسابقه در مقام هفتاد و هشتم قرار گرفت.[۵] وی نخستین دونده ماراتن ایرانی رده ۴۰–۳۰ سال ایرانی بود که توانست ماراتون را در زمان کمتر از ۳ ساعت بدود.
  • در رقابتهای انتخابی ماراتون المپیک ۲۰۱۲ لندن در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال در بین ۲۵۰۰۰ دونده از ۱۵۸ کشور جهان - که در ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ (۲ فوریه ۲۰۱۲) در دوبی برگزار شد- با زمان ۰۲:۴۸ مقام سوم را به دست آورد.[۶]

کشوری[ویرایش]

  • در نخستین دوره مسابقات دو کوهستان (اسکای رانینگ) جام فجر به تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ به مقام دوم رسید.[۷]

منابع[ویرایش]

  1. «khorshidi mianaei yaser». 3sport. ۴ اکتبر ۲۰۱۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵.
  2. «VODAFONE İSTANBUL HALF MARATHON 2015 RESULTS». istanbulyarimaratonu.org. ۲۶ آوریل ۲۰۱۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵.
  3. «VODAFONE İSTANBUL HALF MARATHON 2015 RESULTS» (PDF). istanbulyarimaratonu.org. ۲۶ آوریل ۲۰۱۵. بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵.
  4. «قهرمان دوی ماراتن استانبول در سمنان تجلیل شد». خبرگزاری فارس. ۲۵ دی ۱۳۹۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۵.
  5. «Yaser Khorshidi Mianaei końcowy rezultat to "02:58:42" i78 miejsce, gratulacje». enduhub. ۱۶ نوامبر ۲۰۱۴.
  6. «دونده ماراتن سمنان با شش دقیقه بهبود رکورد به ایران بازگشت». ایرنا. ۱۳ بهمن ۱۳۹۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۴ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۵.
  7. «نخستین دوره رقابتهای کشوری دوی کوهستان جام فجر در سمنان برگزار شد». وزارت ورزش و جوانان. ۲۵ بهمن ۱۳۹۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۵.