حسین ابوذری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
حسین ابوذری پاشاکلایی
اطلاعات شخصی
نام کاملحسین ابوذری پاشاکلایی
ملیت ایران
زاده۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۸ (۲۴ سال)
ساری، مازندران، ایران
پیشهورزشکار
ورزشی
کشورایران
ورزشکشتی آزاد
مربیبهنام طیبی

حسین ابوذری (متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۸ در ساری) کشتی‌گیر آزادکار، ورزشکار تیم ملی ایران است.[۱]

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال نقره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ترکیه ۲۰۲۱ و رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی زاگرب کرواسی ۲۰۲۴ و دو سال پیاپی (۱۴۰۱و۱۴۰۲) مقام قهرمانی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بزرگسالان اشاره کرد.

حسین ابوذری در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی قاهره مصر ۲۰۲۲ نیز حضور داشت که به دلیل مصدومیت از ادامه رقابت‌ها بازماند. حسین ابوذری در مسابقات قهرمانی مردان آسیا۲۰۲۴ دروزن ۷۴ کیلوگرم به مدال برنز آسیا دست یافت

فعالیت حرفه‌ای ورزشی[ویرایش]

بازی‌های جهانی همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۲۱[ویرایش]

در وزن ۷۰ کیلوگرم حسین ابوذری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل عبدالجمال اسپارتان از اوگاندا پیروز شد وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر باکار از گینه بیسائو را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ابوذری در این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر از سد ظفربک اوتاخانوف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. آزادکار ساروی تیم ملی در دیدار پایانی با ارنظر آکمات علی‌اف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان روبرو شد و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد و مدال نقره گرفت.

قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۴[ویرایش]

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر ظفربک اوتاخانوف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۱ یونگ نام سو از کره شمالی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ابوذری در این مرحله مقابل کوتا تاکاهاشی دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ سیرباز تالگات از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».
  2. «رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قرقیزستان/حسین ابوذری صاحب مدال برنز شد». فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران. ۲۴ فروردین ۱۴۰۳.