کشتن میریام کاری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
میریام کاری
زادهٔبروکلین نیویورک
درگذشت۳ اکتبر، ۲۰۱۳(۱۱ مهر ۹۲)
واشینگتن

میریام کاری (به انگلیسی: Miriam Carey) (درگذشت: سوم اکتبر، ۲۰۱۳) در بدفورد استایوسانت، بروکلین (در نزدیکی نیویورک) متولد شده‌است.

تحصیلات[ویرایش]

میریام کاری در سال ۲۰۰۷ در رشته تغذیه از کالج بروکلین فارغ‌التحصیل شده‌است. دو دارای مدرک کاردانی دندانپزشکی از کالج Hostos Community است. کاری به عنوان دستیار دندانپزشک در شهر استمفورد در ایالت کانیتکت فعالیت داشت.

فرزندان[ویرایش]

دختر وی اریکا نام دارد.

مرگ[ویرایش]

وی در جریان اصابت گلوله از سوی پلیس آمریکا در ۳ اکتبر، ۲۰۱۳ و در حالی که مشغول رانندگی در خیابان‌های منتهی به کنگره ایالات متحده آمریکا بود در کنار دختر اریکا کشته شد. او در هنگام مرگ ۳۴ سال داشت.

اظهار نظرها[ویرایش]

سی ان ان گزارش داده‌است که این زن تلاش داشت تا از موانع امنیتی نصب شده در کنار کاخ سفید عبور کند، که بر اثر شلیک مأموران پلیس کشته شد.[۱] شبکه‌ای بی سی مدعی شده حادثه تیراندازی دور از سالن داخلی کنگره صورت گرفته و فردی که اقدام به تیراندازی کرد هنوز دستگیر نشده‌است.[۲]

طبق اظهارات پلیس این زن افسردگی پس‌زایمانی داشته‌است. خواهر کاری در مصاحبه با سی ان ان اتهام بیماری روانی خواهرش را تکذیب کرد.[۳] پلیس همچنین تأکید کرده‌است که در این حادثه شخص کشته شده سلاحی نداشته‌است[۴] و در گزارش پلیس نیز آمده که خانم کاری قبل از اینکه از خودرویش پیاده شود، هدف بیش از هشت گلوله قرار گرفته‌است.[۵] در مورد کشته شدن این زن انتقادات فراوانی وجود دارد.

پانویس[ویرایش]

  1. «کشته شدن یک زن در درگیری با پلیس آمریکا در نزدیکی کنگره». باشگاه خبرنگاران. ۱۱ مهر ۱۳۹۲.
  2. «کشته شدن یک زن آمریکایی در تبادل آتش با نیروهای پلیس در اطراف کنگره». خبرگزاری تسنیم. ۱۱ مهر ۱۳۹۲.
  3. «My sister just totally didn't deserve this». CNN. اکتبر ۴, ۲۰۱۳.
  4. ای بی اس نیوز
  5. «جزئیات بیشتر از حادثه انفجار مقابل کنگره آمریکا». صاحب نیوز. مهر ۱۳۹۲.

مشارکت کنندگان در ویکی‌پدیای انگلیسی