جوآن (آلبوم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از جوآن)
جوآن
عکس نیم‌رخ لیدی گاگا در مقابل یک پس زمینه آبی-آسمانی، یک کلاه صورتی پهن بر سر دارد.
آلبوم استودیویی از
انتشار۲۱ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-۱۰-۲۱)
ضبطاواخر ۲۰۱۵—سپتامبر ۲۰۱۶
ژانر
مدت۳۹:۰۵
ناشر
تهیه‌کننده
گاه‌نگاری لیدی گاگا
گونه به گونه
(۲۰۱۴)
جوآن
(۲۰۱۶)
ستاره‌ای متولد شده‌است
(۲۰۱۸)
تک‌آهنگ‌های جوآن
  1. «توهم کامل»
    تاریخ انتشار: ۹ سپتامبر ۲۰۱۶
  2. «یک میلیون دلیل»
    تاریخ انتشار: ۸ نوامبر ۲۰۱۶
  3. «جوآن»
    تاریخ انتشار: ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷

جوآن (به انگلیسی: Joanne) پنجمین آلبوم استودیویی از خواننده و ترانه‌نویس آمریکایی لیدی گاگا است که در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶ توسط اینتراسکوپ رکوردز منتشر شد. این آلبوم با همکاری چند موسیقی‌دان از جمله مارک رانسون، تهیه‌کننده و آهنگ‌ساز بریتانیایی ساخته‌شده‌است. خواننده انگلیسی، فلورنس ولچ به عنوان هنرمند مهمان در ترانه «هی دختر» حضور دارد. «توهم کامل» به‌عنوان اولین تک‌آهنگ آلبوم در ۹ سپتامبر ۲۰۱۶ منتشر شد، و رتبه اول را در فرانسه و اسپانیا کسب کرد. تک‌آهنگ دوم «یک میلیون دلیل» در ۸ نوامبر منتشر شد. تور کنسرت جهانی جوآن به پشتیبانی از آلبوم در ۱ اوت ۲۰۱۷ آغاز شد و در ۱ فوریه ۲۰۱۸ پایان یافت.

آلبوم جوآن در شصتمین مراسم جایزه گرمی نامزد دریافت جایزه گرمی برای بهترین آلبوم آواز پاپ شده بود.[۱]

جوآن نام عمه لیدی گاگا است که در ۱۹ سالگی بر اثر بیماری لوپوس درگذشته است.[۲] لیدی گاگا دربارهٔ آلبوم جوآن می‌گوید: «می‌خواستم این آلبوم و موسیقی آن با کسانی حرف بزند که فکر می‌کنند هیچ‌وقت با کسی مانند من ارتباط برقرار نمی‌کنند. آن چیزی که در زندگی بیش از همه کمبود آن را حس می‌کنم، ارتباط انسانی است. آلبوم دربارهٔ جوآن و زندگی او، اهمیت او برای خانواده من و نیروی موسیقی برای ادامه دادن راه است.»

«جوآن» تلفیقی از سبک‌های مختلف موسیقی از کانتری و فانک تا پاپ، راک و موزیک رقصی است.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. Daniel Kreps (۲۸ نوامبر ۲۰۱۷). «Jay-Z, Kendrick Lamar, Bruno Mars Lead 2018 Grammy Nominees». Rolling Stone. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۱۱ فوریه ۲۰۱۸.
  2. «آلبوم جدید لیدی گاگا به یاد عمه «جوآن» بزودی عرضه می‌شود». صدای آمریکا. ۱ آبان ۱۳۹۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ فوریه ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۱۱ فوریه ۲۰۱۸.
  3. ««جوآن» آلبوم جدید لیدی گاگا». یورونیوز. ۲۰۱۶/۱۰/۷. بایگانی‌شده از اصلی در 11 فوریه 2018. دریافت‌شده در 11 فوریه 2018. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)

پیوند به بیرون[ویرایش]