توسعه آموزشی عمومی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لوگوی سرویس تست GED، تنها ارائه دهنده مجاز آزمون GED

آزمون های توسعه آموزشی عمومی ( جی ای دی) گروهی از چهار آزمون موضوعی آکادمیک در ایالات متحده و کانادا است که معادل دانش آکادمیک برای دیپلم دبیرستان را تأیید می کند. این گواهی مانند هایست جایگزینی برای دیپلم دبیرستان ایالات متحده است. قبولی در آزمون GED به کسانی که دبیرستان را کامل نکرده اند یا شرایط لازم برای دیپلم دبیرستان را ندارند، این فرصت را می دهد که گواهی معادل سازی دبیرستان یا مدرکی با عنوان مشابه به دست آورند. سرویس تست جی ای دی یک سرمایه گذاری مشترک از شورای آموزش و پرورش آمریکا است که برنامه جی ای دی را در سال ۱۹۴۲ آغاز کرد.

شورای آمریکایی آموزش ، در واشنگتن، دی سی (ایالات متحده)، که دارای علامت تجاری جی ای دی است، برای شناسایی "آزمون های توسعه هم ارزی عمومی" که مهارت در علوم، ریاضیات، مطالعات اجتماعی ، خواندن و نوشتن را می سنجد، را ابداع کرد.[۱] در اکثر ایالات متحده، [۲] [۳] کانادا، و در سطح بین المللی جی ای دی نامیده می شود. در سال ۲۰۱۴، برخی از ایالت های ایالات متحده از جی ای دی به هایست و تی ای اس سی تغییر مکان دادند. [۴] [۵] [۶] سرویس تست جی ای دی یک سرمایه گذاری مشترک از شورای آمریکایی آموزش است. پیرسون تنها توسعه دهنده آزمون جی ای دی است. آزمون حضوری انجام می شود. ایالت‌ها و حوزه‌های قضایی به افرادی که شرایط نمره قبولی را دارند، اعتبارنامه معادل دبیرستان (همچنین توسعه معادل دبیرستان یا دیپلم معادل‌سازی عمومی نامیده می‌شود) اعطا می‌کنند. [۷] [ نیازمند منابع ] علاوه بر زبان انگلیسی ، آزمون‌های جی ای دی به زبان‌های اسپانیایی و فرانسوی در کانادا، چاپ بزرگ، صدا و خط بریل در دسترس هستند. [۸] [ نیازمند منابع ] آزمایش ها و آماده سازی آزمون نیز برای افرادی که در زندان هستند یا در پایگاه های نظامی زندگی می کنند ارائه می شود. افرادی که در خارج از ایالات متحده، کانادا یا قلمروهای ایالات متحده زندگی می کنند، ممکن است واجد شرایط شرکت در آزمون جی ای دی از طریق مراکز تست پیرسون باشند. [۹] [ نیازمند منابع ] برنامه تکمیل دبیرستان بزرگسالان یوتا یک جایگزین برای افرادی است که ترجیح می دهند دیپلم بگیرند.[نیازمند منبع]

تاریخچه[ویرایش]

در نوامبر ۱۹۴۲، مؤسسه نیروهای مسلح ایالات متحده از شورای آموزش و پرورش آمریکا خواست تا مجموعه ای از آزمون ها را برای سنجش مهارت های تحصیلی در سطح دبیرستان ایجاد کند. [۱۰] این آزمون ها به پرسنل نظامی و کهنه سربازانی که قبل از اتمام دبیرستان در ارتش ثبت نام کرده بودند راهی برای نشان دادن مهارت خود داد. گذراندن این آزمون ها به سربازان و ملوانان بازگشته مدارک تحصیلی لازم برای دستیابی به مشاغل غیرنظامی و دسترسی به آموزش یا آموزش پس از متوسطه را می دهد. ویرایش پنجم در ۲ ژانویه ۲۰۱۴ منتشر شد، [۱۱]

اجرای آزمون[ویرایش]

بیش از ۳۲۰۰ مرکز رسمی تست جی ای دی در سراسر جهان وجود دارد.[نیازمند منبع] مراکز آزمون اغلب در مراکز آموزش بزرگسالان ، کالج‌های محلی و مدارس دولتی هستند. دانش‌آموزان در مناطق شهری ممکن است بتوانند از چندین مکان آزمون انتخاب کنند. مراکز رسمی تست جی ای دی محیط های کنترل شده ای هستند. تمام جلسات تست به صورت حضوری یا آنلاین طبق قوانین خاصی انجام می شود و اقدامات امنیتی اعمال می شود. بسته به تعداد تست‌هایی که در یک جلسه انجام می‌شود، ممکن است استراحت بین آزمون‌ها مجاز باشد. ممکن است محدودیت هایی در مورد آنچه که شرکت کنندگان در آزمون می توانند به اتاق آزمون بیاورند وجود داشته باشد. [۱۲] [۱۳] تقریباً سه تا شش فرم آزمایش جی ای دی در هر زمان در گردش وجود دارد.[نیازمند منبع] این کمک می کند کسانی که در آزمون تقلب می کنند دستگیر شوند. مانند هر آزمون استاندارد ، فرم های مختلف آزمون به همان سطح دشواری کالیبره شده اند.

شایستگی[ویرایش]

مقررات مربوط به افرادی که واجد شرایط شرکت در جی ای دی هستند بر اساس ایالت متفاوت است. طبق خط مشی سرویس تست جی ای دی، دانش آموزان حداقل 16 سال که در دبیرستان ثبت نام نکرده اند، واجد شرایط این برنامه هستند. [۱۴] [۱۵] با این حال، در بعضی از ایالت ها قوانین متفاوت میباشد برای واجد شرایط شدن و نامزد شدن در امتحان 17 سال سن به بالا و ساکن ایالت باشد. برخی از ایالت هایی که به دانش آموزان زیر 17 سال اجازه شرکت در آزمون را می دهند، نیاز به رضایت نامه والدین و رضایت نامه از ناحیه مدرسه دانش آموز دارند.در آفریقای جنوبی و نامیبیا، دانش آموزانی که حداقل 17 سال سن دارند واجد شرایط هستند.

منابع[ویرایش]

  1. "GED®: Get Your GED—Classes, Online Practice Test, Study Guides, More". GED. Retrieved February 6, 2023.
  2. "Iowa is the Fifth State to Choose ETS's HiSET". Archived from the original on 2014-03-11. Retrieved 2019-02-04.
  3. "Information about ESOL and Basic Education for Adults in New York City". Information about ESOL and Basic Education for Adults in New York City.
  4. "What is TASC and HiSET". GED Board. Archived from the original on February 27, 2015.
  5. Edmentum blog (March 14, 2014). "GED®, TASC™, or HiSET®? What is the Difference?". Edmentum.com. Retrieved September 21, 2023.
  6. Klaehn, Shawna (April 8, 2015). "GED®, TASC™, or HiSET®? Which one is better for you?". Edmentum.com. Retrieved September 21, 2023.
  7. "What is the GED® Test". Archived from the original on 2013-03-28. Retrieved 2019-02-04.
  8. "Special Test Editions" بایگانی‌شده در ۲۰۱۳-۰۳-۲۸ توسط Wayback Machine, Retrieved February 19, 2013.
  9. "International GED® Testing", Retrieved February 19, 2013.
  10. "History of the GED® test". GED Testing Service. GED Testing Service LLC. 2015. Archived from the original on 2013-02-09. Retrieved February 19, 2013.
  11. "The new assessment is a stepping-stone to a brighter future". GED Testing Service. GED Testing Service LLC. Archived from the original on October 23, 2013. Retrieved October 22, 2013.
  12. "Can I take the test online?", [yes the test can be taken online], Retrieved April 10, 2018.
  13. "Introducing the Official Online GED Test". June 8, 2020. Retrieved September 7, 2021.
  14. "MyGED FAQs". GED Testing Service. Archived from the original on 2016-04-28. Retrieved 21 April 2016.
  15. "High School Equivalency (GED-HiSET-TASC)". MyCareerTools. Archived from the original on 2016-09-15. Retrieved 21 April 2016.