تغییر زمان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تغییر زمان
Changing Times
(Les Temps qui changent)
Theatrical release poster
کارگردانآندره تشینه
تهیه‌کنندهPaulo Branco
نویسندهآندره تشینهLaurent Guyot
Pascal Bonitzer
فیلمنامه‌نویسJulien Hirsch
بازیگرانGérard Depardieu
Catherine Deneuve
Gilbert Melki
Malik Zidi
Lubna Azabal
موسیقیJuliette Garrigues
تدوین‌گرMartine Giordano
شرکت
تولید
Gemini Films
مدت زمان
۹۵ دقیقه
کشورفرانسه
زبانفرانسوی عربی
هزینهٔ فیلم€۵٫۳ میلیون
فروش گیشه€۴٫۱ میلیون[۱]

تغییر زمان (به انگلیسی Changing Times)(عنوان اصلی: Les Temps qui changent) فیلمی درام به کارگردانی آندره تشینه که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد.

با بازی کاترین دنو و ژرار دوپاردیو. این فیلم دربارهٔ یک مهندس ساخت و ساز است که برای نظارت بر یک پروژه جدید به مراکش می‌رود، تا زنی را که ۳۰ سال پیش، دوست می‌داشت پیدا کند.[۲]

داستان[ویرایش]

آنتوان، یک مهندس عمران فرانسوی موفق به سفر به طنجه می‌شود تا ساختمان را برای یک مرکز رسانه‌ای بزرگ نظارت کند. با این حال، انگیزه واقعی او این است که اولین عشق خود را از سی سال پیش (سیسیلیا) پیدا کند. پس از کشف این که سیسیلیا در طنجه زندگی می‌کند، او به‌طور ناگهانی هر روز در ایستگاه رادیویی که او برنامه فرانسوی-عربی را برگزار می‌کند، گل‌های خود را به او می‌فرستد، اما او به دنبال تحسین و ستایش او نیست. سیسیلیا، که مدت کوتاهی پس از پایان رابطه خود با آنتوان، ازدواج کرد، در حال حاضر تنها به طلاق می‌رسد، در حال حاضر با یک مرد جوان، ناتان، پزشک یهودی مراکشی ازدواج کرده‌است.

بازیگران[ویرایش]

انتشار[ویرایش]

اگرچه انتشار اولیه فیلم در دسامبر سال ۲۰۰۴ انجام شد، اما انتشار آن به‌طور منظم در ایالات متحده تا اواسط ژوئیه ۲۰۰۶، زمانی که در تئاتر پاریس در منهتن افتتاح شد، نبود. این فیلم در تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۰۶ در آمریکا در ایالات متحده منتشر شد.

دریافت[ویرایش]

متاکریتیک فیلم را به‌طور متوسط ​​۶۴/۱۰۰ نمره داد، که نشان دهنده «بررسی کلی مطلوب» است.[۳][۴] .[۵] .[۶][۷].[۸]

جوایز[ویرایش]

کتابشناسی[ویرایش]

یادداشت[ویرایش]

  1. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام Les Temps qui changent وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. Marshall, André Téchiné, p. 132
  3. "Changing Times". Minneapolis Star Tribune. August 24, 2006. Archived from the original on 11 April 2013. Retrieved 2013-03-29.
  4. Sarris, Andrew (July 27, 2006). "Changing Times". New York Observer. Retrieved 2013-03-29.
  5. Nesselson, Lisa (July 10, 2006). "Changing Times". Variety. Retrieved 2013-03-29.[پیوند مرده]
  6. Anderson, John (July 13, 2006). "Changing Times". Newsday. Retrieved 2013-03-29.
  7. Holden, Stephen (July 14, 2006). "In Changing Times, a Decades-Long Love, Reunited but Unrequited". The New York Times. Retrieved 2013-03-29.
  8. Schwarzbaum, Liza (July 19, 2006). "Changing Times". Entertainment Weekly. Archived from the original on 1 March 2014. Retrieved 2013-03-29.

پیوند به بیرون[ویرایش]