تاریخچه ایالت واشینگتن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرچم کنونی ایالت واشینگتن.

تاریخ ایالت واشینگتن شامل هزاران سال از تاریخ بومیان آمریکا قبل از ورود اروپاییان و پس از آن ورود مربوط می‌شود. این منطقه در بین سالهای ۱۸۴۸ تا ۱۸۵۳ جزئی از حاک اورگان بوده‌است؛ و پس از آن از اورگان جدا شده و تبدیل به سرزمین واشینگتن گردید؛ و در سال ۱۸۸۹ دولت واشینگتن به عنوان چهل‌ودومین ایالت به اتحادیه آمریکا پیوست.

قبل تاریخ[ویرایش]

شواهد باستانی نشان می‌دهد که شمال غربی اقیانوس آرام نخستین مکان‌هایی بوده که در آمریکا در آن زیست می‌شده. استخوان‌های جانوران و انسان‌ها به ۱۳۰۰۰ سال پیش قدمت دارند، در سرتاسر واشینگتن و شبه‌جزیره المپیک شواهدی وجود دارد که نمایانگر زیست در ۹۰۰۰ سال پیش از میلاد است.[۱]

انسان شناسان تخمین می‌زنند که ۱۲۵ قبیله با ۵۰ گویش متفاوت در این سرزمین وجود داشته‌است؛ و تا قبل از ورود اروپاییان در آنجا می‌زیستند. در سر تا سر پیوجت ساوند قبیل زیادی می‌زیستند زیرا منابع طبیعی فراوانی یافت می‌شود مانند ماهی آزاد، ماهی هالیبوت، حلزون و نهنگ. بومیان از درخت سرو برای خود خانه و کانو می‌ساختند؛ و نیز از پوست درخت سدر لباس برای خود می‌ساختند. این قبایل از طریق شکار فصلی جان سالم به در می‌بردند.[۲]

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. Collier, Donald, Alfred Hudson, and Arlo Ford.. "Archaeology of the Upper Columbia Region". Seattle: University of Washington Press, 1942.
  2. Armitage, Susan. "Tied to Other Lives: Women in Pacific Northwest History." Women in Pacific Northwest History. Ed. Karen J. Blair. Seattle: University of Washington Press, 1998.