بلک بلت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بلَک بِلْت
Black Belt
ویراستاررابرت دبلیو. یانگ
دسته‌بندیهنرهای رزمی
بسامدماهیانه
ناشرشرل انگلهارت[و ۱]
بنیان‌گذارمیتوشی اویِه‌هارا
سال بنیان‌گذاری۱۹۶۱ (۱۹۶۱)
نخستین شمارهآوریل ۱۹۶۱ (آوریل ۱۹۶۱)[۱]
شرکتاکتیو اینترست مدیا
کشورایالات متحده آمریکا
زبانزبان انگلیسی
وبگاه
شاپا۰۲۷۷–۳۰۶۶
اُسی‌ال‌سی۴۹۴۹۰۸۹

بلَک بِلْت (به انگلیسی: Black Belt) یک ماهنامه آمریکایی با موضوع هنرهای رزمی است که در سال ۱۹۶۱ توسط میتوشی اویه‌هارا[و ۲]پابه‌گذاری و تحت نام شرکت بلک بلت در لوس آنجلس تا سال ۱۹۷۳ چاپ و منتشر شد. این مجله توسط شرکت اکتیو اینترست مدیا[و ۳] منتشر می‌شود.

در نخستین سال‌های انتشار این مجله بروس لی نیز در نوشتن بسیاری از مقالات این مجله مشارکت داشت. وی نقش کلیدی در تنظیم، چاپ و انتشار مطالب بروس لی داشت.

اویه‌هارا در سال ۱۹۷۴ شرکت رین‌بو پابلیکیشنز[و ۴] را نخست در لس آنجلس و سپس در بربنک و سانتا کلاریتای کالیفرنیا پایه‌گذاری کرد. تا پیش از رفتن به هونولولو در سال ۱۹۸۰، اویه‌هارا رئیس این شرکت بود و پس از آن تا سال ۱۹۸۸ نقش مشاور مجله را داشت. در بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۷ این مجله ادیتورهای گوناگونی داشت تا در سال ۱۹۹۷ و کمی پیش از تصاحب مجله توسط انتشارات سبوت پابلیشینگ،[و ۵] رابرت دبلیو. یانگ[و ۶] ادیتور این مجله شد و تا سال ۲۰۱۳ نیز در این سمت بود.

انتشارات سبوت پابلیشینگ در سال ۲۰۰۳ توسط اکتیو اینترست مدیا خریداری شد.[۲]

واژه‌نامه[ویرایش]

  1. Cheryl Angelheart
  2. Mitoshi Uyehara
  3. Active Interest Media
  4. Rainbow Publications
  5. Sabot Publishing
  6. Robert W. Young

پانویس[ویرایش]

  1. Franck, Loren (1985). 25 Years of Black Belt Magazine (Magazine). Vol. Vol. 23, No. 9. Active Interest Media, Inc. Retrieved December 14, 2011. {{cite book}}: |volume= has extra text (help)
  2. Active Interest Media: Black Belt (c. 2009). Retrieved on December 14, 2011. "black belt staff". Cruz Bay Publishing Inc. 2010. Archived from the original on 29 January 2018. Retrieved December 14, 2011.