بخارشویی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بخارشویی (تمیز کردن با بخار)

بخارشویی روشی است که در آن برای تمیز کردن از بخار استفاده می‌شود. از کاربردهای آن می‌توان به تمیز کردن کف‌پوش، گردگیری لوازم خانه و در مصارف صنعتی تمیز کردن موتورها از چربی و گرد و غبار اشاره کرد.[۱]

انواع و اقسام بخارشو[ویرایش]

دستگاه‌های بخارشوی معمولاً در سه مدل (دستی، تِی بخار و چندمنظوره) تولید می‌شوند.

تِی بخارشوی[ویرایش]

این مدل از بخار شوی‌ها صرفاً جهت تمیزکاری سنگ، سرامیک و پارکت طراحی شده و از آنها نمی‌توان برای تمیز نمودن اجاق گاز و شیشه و پنجره استفاده نمود. این بخارشوی‌ها شبیه به جاروبرقی‌های دارای دستهٔ بلند هستند. در صورتی که کف منزل بیشتر از سنگ و سرامیک تشکیل شده، مدل‌های کف‌شوی یا در اصطلاح تی بخارشو بهتر است.

بخارشوی دستی[ویرایش]

این نوع بخارشوی بسته به لوازم همراه دستگاه بخارشوی، بیشتر برای تمیز کاری درها، دیوارها، سینک ظرفشویی، اجاق گاز، شیشه و پنجره و قسمت‌هایی که به راحتی در دسترس هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بخارشوی چندمنظوره[ویرایش]

بخارشوی چند منظوره دارای سری‌های متنوع جهت تمیزکاری کف و همچنین در و پنجره‌ها هستند و با آن می‌توان تقریباً هرجایی را تمیز کرد.

میکروب‌کشی با بخار[ویرایش]

استفاده از نیروی بخار در صورتی که بخار در دمای بالا باشد (۱۰۰ درجه سانتیگراد) می‌تواند در میکروب‌کشی و پاکیزگی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. از این رو استفاده از بخارشوی می‌تواند به بهداشت محیط خانه و سلامت افراد خانواده کمک کند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Steam cleaning". ویکی‌پدیا (به انگلیسی). 2018-03-27.