بحث الگو:در دست ویرایش

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
این الگو در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۰۷ برای حذف نامزد شده بود. نتیجهٔ بحث چنین بود: مقاله نگه داشته شود.

به نظر من اصطلاح "زیر ویرایش" یک گرته برداری از انگلیسی under edit است و در فارسی درست نیست.
مثلاً ترجمه درست under construction در حال ساخت/مرمت/تعمیر است. اگر کسی آن را زیر ساخت ترجمه کرده باز همان گرته‌برداری (وام گرفتن یک عبارت و اصلاح خارجی) است.
بنابراین بجای "زیر ویرایش"، «در حال ویرایش» را پیشنهاد می‌کنم. خود من وقتی که در متن پروژه فرانسه دیدم نوشته "الگو:زیر ویرایش" درست متوجه منظور نشدم و وقتی که روی آن کلیلک کردم فهمیدم موضوع چیست. اگر در آنجا نوشته شده بود «در حال ویرایش» موضوع را بدون ابهام درمی‌یافتم.

پاینده باشید. --ماني 10:50, ۱۵ فوریه ۲۰۰۶ (UTC)

در حال ویرایش به نظرم چندان خوب نیست. چون حالت مفعولی را خوب نمی‌رساند. شاید در حال ویرایش شدن بهتر باشد ولی خیلی دراز است! اولین گزینه در ذهن من (هنگامی که این الگو را درست می‌کردم) تحت ویرایش بود. اما تحت را با زیر جایگزین کردم. اگر شما می‌گویید گرته‌برداری است حرفی ندارم. تصویر ذهنی من از تحت ویرایش مثل تحت عمل جراحی قرارگرفتن است!به‌آفرید 10:59, ۱۵ فوریه ۲۰۰۶ (UTC) آیا احتمال اتفاقی بودن شباهت نیست؟ منظورم تحت ویرایش و under edit است.

با این تفاصیل فکر می‌کنم بهترین گزینه «در دست ویرایش» است. البته این نظر شخصی است و این پیغام هم یک پیشنهاد است. صلاح کار با خود سازنده الگو است.

پاینده باشید. --ماني 11:36, ۱۵ فوریه ۲۰۰۶ (UTC)

به نظر من عالی‌است. یک-دو روز صبر می‌کنیم. اگر نظر دیگری مطرح نشد آن را انتقال می‌دهم.به‌آفرید 11:39, ۱۵ فوریه ۲۰۰۶ (UTC)

موافقم.

--ماني 11:45, ۱۵ فوریه ۲۰۰۶ (UTC)

تغییراتی در الگو دادم. نظرتان چیست؟-- بهزاد بحث ۰۷:۵۳، ۱۹ مه ۲۰۰۷ (UTC)

مدت‌گذاری برای این برچسب فکر خیلی خوبی است. دست شما درد نکند.--ماني ۰۹:۰۸، ۱۹ مه ۲۰۰۷ (UTC)

پیشنهاد: پارامتری کنید.[ویرایش]

پیشنهاد می‌شه این الگو رو پارامتری کنید.
مثلا پارامترهای |دقیقه |ساعت |روز که نتیجه بده این مقاله برای چند دقیقه چند ساعت یا چند روز در دست ویرایش است.
یا |دقیقه=30 |ساعت=2 |روز=1 که خودتون می‌دونید چه نتیجه‌هایی باید بده.
◄-- سپهرنوش/بحث (۰۰:۰۰) ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶

البته همهٔ اینها را می‌توان در یک پارامتر «مدت» خلاصه کرد. «این الگو از <تاریخ خوردن برچسب> به مدت <مدت> در دست ویرایش خواهد بود.». شیوهٔ استفاده:

{{در دست ویرایش|~~~~~|مدت}} به‌آفرید ۰۲:۰۵، ۲۰ مه ۲۰۰۷ (UTC)

پارامتری شدن می‌تواند که این پیام غلط را بدهد که حتما باید تا آن تاریخ برای ویرایش کردن صبر کرد، که چنین نیست،‌ اختیاری بودن این درخواست نیز باید در متن بیاید.--رستم ۰۹:۳۰، ۲۰ مه ۲۰۰۷ (UTC)
به نظر من مدت دار کردن زیاد جالب نیست. هیچ کس دقیقاً نمی داند چقدر یک مقاله زمان لازم دارد تا اصلاح شود. مخصوصاً اینکه مدت دار کردن ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد. بهتر است به یک میزان متوسط قناعت کنیم.-- بهزاد بحث ۰۹:۳۹، ۲۰ مه ۲۰۰۷ (UTC)
بلاخره می‌دانیم که ۱۵ دقیقه طول می‌کشد یا ۵ ساعت. حداقل در مورد ساعت و دقیقه به نظر من امکان تعیین وقت را بگذارید و در متن هم تاکید بشه که این الگو الزام‌آور نیست. ◄-- سپهرنوش/بحث (۱۴:۵۶) ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶
در مورد خودم، مقاله ای (البته دقیق تر بگویم:الگویی) که گمان میکردم چند دقیقه بیشتر کار نمیبرد چند ساعت وقت مرا گرفت. -- بهزاد بحث ۱۵:۱۵، ۲۰ مه ۲۰۰۷ (UTC)
نظرتان راجع به{{subst:ویرایش}}‎ چیست؟ پارامترها را هر طور میخواهید تعیین کنید.-- بهزاد بحث ۱۳:۰۰، ۲۳ مه ۲۰۰۷ (UTC)
کمی ربط دار: این subst رو هم نمی‌شه فارسی کرد؟

◄-- سپهرنوش/بحث (۱۶:۵۹) ۲ خرداد ۱۳۸۶

کسی جواب سوال بالا رو نمی‌دونه؟ ◄-- سپهرنوش/بحث (۱۶:۵۱) ۵ خرداد ۱۳۸۶

فکر کنم حجت بدونه! :) Raamin ب ۱۷:۲۲، ۲۶ مه ۲۰۰۷ (UTC)

چرا؟   سپهرنوش  بحث ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ ۱۷:۳۹(UTC)

درود.

چونکه فکر کردم الگو:ویرایش دچار مشکل کدنویسی است الگوی آشنای قبلی را برگرداندم ولی الان دوباره چک کردم دیدم subst: را یادم رفته بود به‌کار ببرم. پس ویرایشم را واگردانی می‌کنم.

ممنون از تذکر.--ماني ۱۷:۴۷، ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)