بحث الگو:امضانشده

Page contents not supported in other languages.
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۲ سال پیش توسط FæɹHaad

امروز خیلی روی این الگو کار کردم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که جایگزینی اجباری نه تنها کمکی نمی‌کند، بلکه الگو را هم کثیف‌تر می‌کند و هم سنگین‌تر برای سرور. بهتر است آن را حذف کنیم. و فقط به همان تذکر اکتفا کنیم. شاید هم بهتر باشد پیشنهاد substonly را پیگیری کنیم تا ۱٫۱۱ در حال تست است. یک فاصله هم بعد از پرانتز بسته کم دارد. بود هم بهتر است تبدیل به است شود. دیگر چیز دیگری به ذهنم نرسید. نوید ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ ۰۹:۱۶ (UTC)

البته یک کار دیگر هم می‌شود کرد.

یک الگوی تست اینگونه:

<includeonly><small>—پیام امضا نشدهٔ قبلی توسط [[کاربر:{{{1}}}|{{{1}}}]]
([[بحث کاربر:{{{1}}}|بحث]] • [[ویژه:Contributions/{{{1}}}|مشارکت‌ها]]){{#if:{{{۲|}}}| در تاریخ {{{۲}}}|}} نوشته شده است.
</small><!-- الگو:امضا نشده --></includeonly>

و الگوی امضا نشده اینگونه:

{{<includeonly>subst:</includeonly>الگوی تست|{{{۱}}}|{{{۲}}}}}

در این حالت فقط در صورتی که subst شود جواب می‌دهد. در غیر این صورت این را نمایش می‌دهد. {{subst:امضا نشده|فلانی|۱۹:۳۳, ۳ مارس ۲۰۰۷}} نوید ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ ۰۹:۴۱ (UTC)

اصلاً میشه کاری مثل {{بم}} کرد :) Raamin ب ۱۰:۴۲، ۶ مه ۲۰۰۷ (UTC)
بله، این دقیقا همان حالت دوم است که گفتم با کمی دستکاری برای پیغام. نوید ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ ۱۱:۰۰ (UTC)
خیلی خوب. الگو را به قبل از جایگزینی اجباری برگردانید، در صفحهٔ الگو همین الان هم توضیح داده شده. من هم هر از گاهی بررسی می‌کنم که اگر مواردی subst نشده وجود داشت، آن‌ها را subst کند، اگرچه، ترجیح می‌دهم یک ربات این کار را انجام بدهد ▬ حجت/ب ۱۱:۲۱، ۶ مه ۲۰۰۷ (UTC)
@Huji: ویژه:تفاوت/34607130 با در نظر گرفتن ویرایش قبل از آن، ضرورت جانشانی این الگو را نشان می‌دهد، شما هم نمی‌توانید «هر از گاهی بررسی می‌کنم که اگر مواردی subst نشده وجود داشت، آن‌ها را subst کند» را تا ابد انجام دهید. FæɹHaad (بحث) ‏۳۰ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۱۱ (UTC)پاسخ
@FæɹHaad توجه دارید که آن نوشته مال ۲۰۰۷ بود؟! آن زمان مدیاویکی قابلیت‌های خیلی محدودتری داشت. حتی safesubst هم فکر کنم آن موقع وجود نداشت.
لطفاً در وپ:فنی مطرح کنید — حجت/بحث ‏۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۲ (UTC)
@Huji: بله همیشه تاریخ پیام‌ها را نگاه می‌کنم. گفتم اگر مطرح کنم شاید به حالت قبل برگردانید. این «نشده» هم در عنوان الگو زائد است، همان «امضا» کافی و گویا است، چون خودتان این الگو را ساخته‌اید لطفاً خودتان منتقل کنید، ممنون. FæɹHaad (بحث) ‏۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۹ (UTC)
@FæɹHaad: الگو:امضا به الگو:امضانشده تغییرمسیر شده‌است. در نتیجه لازم نیست «نشده» را بنویسید و بدون آن هم الگو کار می‌کند. — حجت/بحث ‏۳ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۱۸ (UTC)
@Huji: در آن پیوند که ذکر کردم خودم آن {{امضا|Sama 1901|‏۱۴ دسامبر ۲۰۲۰}} را در ‏۱۴ مارس قرار داده بودم (تفاوت) چون آن پیام به مدت طولانی در آن‌جا بود ولی بایگانی نشده بود، وقتی دیدم پیام‌های جدیدتر پس از قرار دادن این الگو توسط من بایگانی شدند ولی آن پیام باز هم بایگانی نشد این‌جا بود که فهمیدم تأکید بر جانشانی بی‌دلیل نیست و ضروری است. عنوان فعلی این الگو یک ترجمه وفادار به الگوی انگلیسی است ولی نیازی به وفاداری نیست، آن‌جا به دلیل تفاوت‌های زبانی و معنایی آن را Unsigned گذاشته‌اند چون un در ابتدای آن الگو همپوشانی دارد با سایر الگوهای مشابه، لذا در رده‌بندی در یک دسته قرار می‌گیرند و همچنین هنگام جستجو، en:Category:Username internal link templates الگوهایی با نام‌های پیش رو نشان می‌دهد: Undated و Unsigned و Uns-ip و Unsigned IP و Unsigned2 و Unsigned2Fix و UnsignedIP2 و UnsignedIP2Fix که همگی مربوط به امضاء هستند و با un شروع می‌شوند، ولی در فارسی صفت یا فعل «نشده» در ابتداء قرار نمی‌گیرد بلکه آخر نوشته می‌شود همچنین ۴ حرف است و نیاز به فاصله مجازی دارد اگر که الف و چند حرف دیگر که بهتر می‌دانید قبلش نباشد، پس ذکر آن ضرورت و توجیح ندارد و موجب طولانی‌شدن و وقت‌گیری می‌شود، همچنین en:Template:Sign یک تغییر مسیر به en:Template:Uw-tilde است لذا تغییر آن زحمت و کار اضافه ایجاد می‌کند ولی در این‌جا این مشکل نیست. با این حال اگر نمی‌خواهید تغییر دهید تا با الگوی انگلیسی یکسان (هم‌معنی) باشد و همچنین کارکرد و هدف این الگو را با خود بیان کند من مخالفت و اعتراض ندارم. -- FæɹHaad (بحث) ‏۳ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۴۰ (UTC)