باشگاه فوتبال ماشوک-کی‌ام‌وی پیتیگورسک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Mashuk-KMV
نام کاملباشگاه فوتبال ماشوک-کی‌ام‌وی پیتیگورسک
لقب‌(ها)Mashuki (Mashuk men)
زمینِ بازیCentral Stadium,
پیتیگورسک
گنجایش۱۰٬۳۶۵
مدیرعاملAleksandr Sakhtaridi
سرمربیValeri Zazdravnykh
لیگRussian Professional Football League, منطقه جنوب
۲۰۱۸–۱۹11ام

باشگاه فوتبال ماشوک-کی‌ام‌وی پیتیگورسک (روسی: Кавминводский Фонд ФК «Машук-КМВ») یک باشگاه فوتبال در شهر پیتیگورسک کشور روسیه است. این باشگاه در لیگ برتر فوتبال روسیه بازی می‌کند. این باشگاه در دهه ۱۹۲۰ تأسیس شده‌است. ورزشگاه مرکزی محل برگزاری بازی‌های خانگی این باشگاه است.

تاریخچه[ویرایش]

تاریخچه ماشوک-KMV به دهه ۱۹۲۰ و تیمی با نام دینامو برمی گردد. این تیم با نام های مختلف شناخته شده بود:

  • دینامو تا سال ۱۹۶۵
  • ماشینوسترویتل در سال های ۱۹۶۶–۱۹۶۷
  • ماشوک در سال های ۱۹۶۸–۱۹۹۳ و ۱۹۹۸–۲۰۰۲
  • انرژیا در سال های ۱۹۹۴–۱۹۹۷
  • ماشوک-KMV از سال ۲۰۰۳

دینامو در اولین سال خود در سال ۱۹۳۶ در لیگ شوروی بازی کرد اما تا سال ۱۹۶۶ که این تیم به ماشینوسترویچل تغییر نام داد، دوباره در رقابت های ملی شرکت نخواهد کرد. پس از سه فصل این تیم به تیم کلاس A، گروه ۲ صعود کرد. اما ماشوک در آن سطح چندان موفق نبود و از اصلاحات فوتبال شوروی در سال های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۰ که به لیگ دوم ب سقوط کردند، در لیگ دوم بازی کرد.

پس از انحلال USSR ماشوک در سال های ۱۹۹۲–۱۹۹۳ در لیگ دوم روسیه و در سال های ۱۹۹۵–۱۹۹۷ بازی کرد. در سال ۱۹۹۶ آن ها توانستند ترفیع را پس بگيرند، اما پس از سقوط در سال ۱۹۹۷ ماشوک پنج سال را در سطح آماتوری گذراندند. پس از فصل ۲۰۰۲ آن ها به لیگ دسته دوم ارتقا پیدا کردند و موقعیت دوندگان در سال ۲۰۰۵ به ماشوک-KMV اجازه داد تا به لطف محرومیت دو باشگاه در لیگ دسته اول بازی کند. ماشوک پس از فصل ۲۰۰۸ دوباره به سطح سوم سقوط کرد.

منابع[ویرایش]