باشگاه فوتبال تریکالا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تریکالا
نام کاملباشگاه فوتبال تریکالا
(Αθλητικός Όμιλος Τρίκαλα)
لقب‌(ها)قرمز و آبی‌ها (Κυανέρυθροι)
نام غیررسمیای. او. تی
تاریخ بنیان‌گذاری۱۱ ژوئیه ۱۹۶۳؛ ۶۰ سال پیش (۱۹۶۳-11}})
زمینِ بازیTrikala Municipal Stadium
گنجایش۱۵۰۰۰
مالکIlias Aivazoglou
مدیرعاملIlias Aivazoglou
سرمربیNikos Oustabasidis
لیگسطح دوم فوتبال یونان
وبگاه

باشگاه فوتبال تریکالا (یونانی: ΠΑΕ Τρίκαλα) که همچنین به عنوان ای. او تریکالا (یونانی: ΑΟ Τρίκαλα) نیز شناخته می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه ای است که در شهر تریکالا یونان در مرکز یونان واقع شده‌است. این باشگاه در حال حاضر در سطح دوم فوتبال یونان، به رقابت می‌پردازد.

ورزشگاه[ویرایش]

ورزشگاه تریکالا در سال ۱۹۵۰ ساخته شد که شکلی شبیه نعل اسب دارد و پشت دروازه غربی هیچ پایه ای ندارد. این ورزشگاه دارای یک پایه جنوبی اصلی است که با سقف پوشیده شده‌است. این استادیوم در سال ۲۰۰۳ باز سازی شد، زیرا در آن سال میزبان (مسابقات بین‌المللی جایزه بزرگ دو و میدانی Tsiklitria) بود. رکورد حضور تماشاگران در این ورزسگاه ۲۰۰۰۰ نفر در یک مسابقه است که در سال ۱۹۹۹ برابر یک باشگاه فوتبال اتفاق افتاد. این ورزشگاه خانگی باشگاه تریکالا است و میزبان رویدادهای دیگری مانند کنسرت و دو و میدانی است.

لوگو و رنگ[ویرایش]

لوگو[ویرایش]

طرح اصلی لوگوی باشگاه فوتبال تریکالا نشان دهنده ادغام دو تیم رقیب فوتبال محلی، Achilleas Trikalon و AET است. حاصل این ادغام، باشگاه فوتبال تریکالا بود. از آن زمان، لوگو چندین بار تغییر کرده‌است. در سال ۲۰۰۹، رئیس Vaggelis Plexidas درخواست یک نشان جدید کرد تا طراحی شبیه به نشان باشگاه فوتبال بارسلونا باشد زیرا رنگ‌های اصلی تیم قرمز و آبی است.[۱]

رنگ‌ها[ویرایش]

رنگ‌های اصلی باشگاه فوتبال تریکالا آبی و قرمز است که هر کدام از رنگها برای یکی از باشگاه‌های ادغام شده‌است.

سابقه مشارکت[ویرایش]

  • سوپر لیگ یونان (۷): ۱۹۶۴–۱۹۶۷، ۱۹۶۸–۱۹۶۹، ۱۹۷۱–۱۹۷۳، ۱۹۹۹–۲۰۰۰
  • سطح دوم فوتبال یونان (۱): ۲۰۲۰–اکنون
  • لیگ فوتبال یونان (سطح قدیمی دوم فوتبال یونان که از سال ۲۰۱۹ سطح سوم شناخته می‌شود) (۲۹): ۱۹۶۳–۱۹۶۴, ۱۹۶۷–۱۹۶۸, ۱۹۶۹–۱۹۷۱, ۱۹۷۳–۱۹۸۳, ۱۹۸۴–۱۹۸۸, ۱۹۹۱–۱۹۹۲, ۱۹۹۵–۱۹۹۹, ۲۰۰۰–۲۰۰۱, ۲۰۱۰–۲۰۱۱, ۲۰۱۵–۲۰۲۰

افتخارات[ویرایش]

  • لیگ فوتبال یونان (سطح قدیمی دوم فوتبال یونان که از سال ۲۰۱۹ سطح سوم شناخته می‌شود)
قهرمانی (۵): ۱۹۶۳–۶۴، ۱۹۶۷–۶۸، ۱۹۷۰–۷۱، ۱۹۹۸–۹۹، ۲۰۱۹–۲۰

منابع[ویرایش]

  1. "Crest of Trikala designed like Barcelona's in 2009" (به یونانی). trikalanews.gr. Archived from the original on 22 اكتبر 2018. Retrieved 26 January 2022. {{cite web}}: Check date values in: |archive-date= (help)

پیوند به بیرون[ویرایش]