اکسلید (خواننده)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اکسلید
اکسلید در تلویزیون وازوبیا مکس در سال ۲۰۱۹
نام هنگام تولدایکوفیجی اولیتان عبدالرحمن
زادهٔ۲۲ آوریل ۱۹۹۷ ‏(۲۷ سال)
سورولر، لاگوس
ملیتنیجریه
پیشه
  • خواننده
  • آهنگساز
سال‌های فعالیت۲۰۱۸–تاکنون
پیشه موسیقی
ژانرافرو فیوژن, آراندبی, آلترناتیو
ساز(ها)خواننده
ناشر(ان)
  • ترونیک موزیک
  • اپیک رکوردز
  • کلمبیا رکوردز انگلستان
وبگاه

ایکوفوریجی اولیتان عبدالرحمن ، معروف به اکسلید (زاده ۲۲ آوریل ۱۹۹۷)، یک خواننده و آهنگساز نیجریه ای است. او با ترونیک موزیک، اپیک رکوردز در فرانسه با فوئن لابرادا رکوردز در بریتانیا قراردادی به امضا رساند. [۱] بعد از آن اکسلید با نشر آهنگ " دور " که در لیست ۵۰ آهنگ برتر سال ۲۰۲۰ رولینگ استون ' شد، معروف شد. او اولین هنرمند بعدی پاندورا آفریقا در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ مشهور شد. [۲]

اوایل زندگی و حرفه[ویرایش]

ایکوفیجی اولیتان در تاریخ ۲۲ آوریل ۱۹۹۷ در سورولر در یک منطقه مسکونی در لاگوس متولد شد. او پس از فوت مادرش در سنین ۳ سالگی توسط پدر و مادربزرگش تربیت و رشد پیدا می کند.[۳] پدرایکوفیجی اولیتان دبیر دانشگاه ایالتی لاگوس بود و در آن دانشگاه برای تحصیل در رشته تاریخ و بعد از آن ایکوفیجی اولیتان در رشته روابط بین‌الملل قبول می شود. بعدها او به مدت ۲ سال در آن دانشگاه تحصیل نمود و سپس برای ادامه فعالیتش در حوزه موسیقی مجبور شد رشته و دانشگاه خود را ترک نماید.

منابع[ویرایش]

  1. "Oxlade signs new deal with Columbia Records". The Nation Newspaper. 10 March 2022. Retrieved 19 March 2022.
  2. "Oxlade talks constant surge of emerging artists in Nigeria, making a name for himself in the states, and more on Pandora's 'Africa's Next'". grungecake.com. Retrieved 14 July 2022.
  3. "Oxlade's 'Ku Lo Sa' is Big. He's Thinking Bigger". Rolling Stone. 2022-10-25. Retrieved 2023-07-15.