اونگ بک ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از اونگ-بک ۲)
اونگ-بک ۲: سرآغاز
پوستر اصلی فیلم
کارگردانتونی جا
پانا ریتیکرای
تهیه‌کنندهپراکیا پینکائو
تونی جا
پانا ریتیکرای
آکاراپول تکاراتاناپراسرت
نویسندهایک ایمچوئن
ننتاکورن تاویسوک
تونی جا
پانا ریتیکرای
بازیگرانتونی جا
موسیقیتاردیس جاپان
فیلم‌بردارناتایبوت کیتیخون
تدوین‌گرنونتاکورن تاویسوک
ساراووت ناکاجود
تاریخ‌های انتشار
۴ دسامبر ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-12-۰۴)
مدت زمان
۹۸ دقیقه
کشورتایلند
زبانزبان تایلندی
هزینهٔ فیلم$۸٬۰۰۰٬۰۰۰
فروش گیشه$۸٬۹۳۶٬۶۶۳[۱]

اونگ-بک ۲ (تایلندی: องค์บาก 2) با عنوان اصلی اونگ-بک ۲: سرآغاز (همچنین شناخته شده با عنوان‌های مبارز تایلندی ۲ و مشت خاردار ۲) می‌باشد. یک فیلم هنرهای رزمی تایلندی محصول ۲۰۰۸ به کارگردانی مشترک پانا ریتیکرای و تونی جا است. این فیلم با بازی تونی جا یک پیش‌درآمد مستقل برای فیلم اونگ-بک: مبارز موای تای محصول سال ۲۰۰۳ است. داستان این فیلم در قرن پانزدهم تایلند می‌گذرد و حول محور تین، پسر یک نجیب‌زاده به قتل رسیده‌است. تین که اسیر شده و به بردگی فروخته می‌شود، توسط چرنانگ، رهبر گروهی از رزمی کاران متخصص در سبک‌های مختلف رزمی آسیایی، از مرگ نجات می‌یابد. چرنانگ، تین را زیر بال و پر خود می‌گیرد و با آموزش او در انواع مختلف هنرهای رزمی آسیایی، را آموزش می‌دهد. هنگامی که تین بزرگ می‌شود، او به یک مأموریت انتقام از تاجران برده و جنگ سالار خیانتکار که خانواده او را کشته‌است، می‌رود.

قسمت سوم این فیلم اونگ بک ۳ در سال ۲۰۱۰ منتشر شد.

داستان[ویرایش]

داستان فیلم مربوط به سال ۱۴۳۱ و فضای فئودالیسم تایلند در زمان پادشاهی "بوروماراجاتیراژ دوم" از پادشاهی آیوتایا، است و در حالی که کشور دستخوش تحولات سیاسی و تغییر قدرت است. کشود مملو از فضای التهاب خطر و خیانت است. دربار سلطنتی "آیوتایا بسیار قدرتمندتر از پادشاهی "سوخو تای " می‌باشد و به به سمت شرق در حال گسترش است و به مدت هفت ماه در محاصرهٔ ارتش پادشاهی "خدایان قمرها " قرار دارد و پادشاه "بوروماراجاتیراژ دوم " پسرش "اینداراچاً را به پادشاهی منصوب می‌کند.

تولید[ویرایش]

فیلمبرداری این فیلم در اکتبر ۲۰۰۶ آغاز شد. در ۵ دسامبر ۲۰۰۸ در تایلند اکران شد.[۲]

بازخوردها[ویرایش]

این فیلم بر اساس ۷۰ نقد، امتیاز ۴۹ درصدی را در سایت راتن تومیتوز دارد.[۳]

با وجود آشفتگی سیاسی در تایلند بومی فیلم، در آخر هفته افتتاحیه آن (۸ دسامبر ۲۰۰۸) این فیلم حدود ۲ میلیون دلار فروش داشت و در گیشه تایلند شماره یک بود.[۴] این فیلم در باکس آفیس تایلند بهتر از فیلم قبلی تونی جا، تام-یام-گونگ بود.[۵]

شبکه خانگی[ویرایش]

نسخه‌های دی‌وی‌دی متعددی از این فیلم منتشر شده است. نسخه‌های مختلفی با زیرنویس و دوبله منطقه‌ای در ماه‌های کوتاهی پس از نمایش فیلم در تایلند، در سراسر آسیا، آمریکای جنوبی، استرالیا و نیوزلند منتشر شد. این فیلم در ۶ فوریه ۲۰۰۹ برای بازار فیلم اروپا منتشر شد.[۶] نسخه ایالات متحده در ۲ فوریه ۲۰۱۰ منتشر شد،[۷] اگرچه در حال حاضر در نسخه انگلیسی زبان موجود است. یک نسخه بوتلگ سازگار با همه منطقه با زیرنویس انگلیسی فیلم در ۲ آوریل ۲۰۰۹ به صورت بین المللی بر روی دی‌وی‌دی منتشر شد

منابع[ویرایش]

  1. "Ong Bak 2: The Beginning Box Office Mojo listing". Box Office Mojo. Retrieved April 8, 2017.
  2. Payee, Parinyaporn (2006-11-30). "High-kicking khon". The Nation (Thailand). Archived from the original on 2007-06-23. Retrieved 2007-06-11.
  3. "Ong Bak 2". Rotten Tomatoes. Archived from the original on October 13, 2009. Retrieved October 27, 2009.
  4. "VarietyAsiaOnline". VarietyAsiaOnline. Archived from the original on 2012-01-19. Retrieved 2010-08-16.
  5. Frater, Patrick (2008-12-10). "Asian films make powerful debut at local box offices". Variety Asia Online. Archived from the original on 2009-01-23. Retrieved 2008-12-11.
  6. Ong bak 2 (2008) - Release dates بایگانی‌شده در دسامبر ۲۵, ۲۰۱۶ توسط Wayback Machine
  7. Pollard, Mark (2009-11-24). "Magnolia's 'Ong Bak 2' DVD and Blu-ray details". Kungfucinema.com. Archived from the original on 2009-11-28. Retrieved 2010-08-16.

پیوند به بیرون[ویرایش]