اونگ بک ۳

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از اونگ-بک ۳: روز نبرد)
اونگ-بک ۳
پوستر اصلی فیلم
کارگردانتونی جا
پانا ریتیکرای
تهیه‌کنندهتونی جا
پانا ریتیکرای
نویسندهتونی جا
پانا ریتیکرای
بازیگرانتونی جا
دن چوپنگ
موسیقیتردسک جانپان
فیلم‌بردارنوتوتاووت کیتی‌کوم
تدوین‌گرسراووت ناکاجود
ناتاووت کیتیکون
توزیع‌کنندهسهامونگکل فیلم اینترنشنال
تاریخ‌های انتشار
  • ۵ مه ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-05-۰۵)
مدت زمان
۹۵ دقیقه
کشورتایلند
زبانزبان تای
هزینهٔ فیلم۵ میلیون دلار

اونگ-بک ۳ (تایلندی: องค์บาก ۳) با عنوان اصلی اونگ-بک ۳: روز نبرد (همچنین شناخته شده با عنوان‌های مبارز تایلندی ۳ و مشت خاردار ۳) یک فیلم رزمی تایلندی به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی تونی جا و پانا ریتیکرای است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این فیلم دنباله‌ای بر اونگ بک ۲ (۲۰۰۸) می‌باشد، و داستان جنگجوی تین (تونی جا) را دنبال می‌کند که توسط جنگ سالار بی رحم لرد راجاسنا (سارونیو ونگ کراجانگ) اسیر شده بود. تین از چنگ راجاسنا فرار می‌کند، با کمک استاد بوآ (نیروت سیریجانیا) از جراحات فلج کننده خود بهبود می‌یابد و برای مقابله با بوتی سانگخا (دن چوپنگ) که جایگزین راجاسنا به عنوان شرور اصلی شده‌است، بازمی‌گردد.

انتشار[ویرایش]

این فیلم در ۵ می ۲۰۱۰ در تایلند منتشر شد.[۱] در هفته اول در ۱۳۵ سینما در تایلند بازی کرد و با فروش ۵۵٫۵۸۲۳ دلار دومین فیلم پرفروش در باکس آفیس تایلند بود.[۲] فیلم در طول نمایش خود در تایلند ۱٫۳۳۵٫۶۴۶ دلار به دست آورد و در مجموع ۲٫۳۲۵٫۴۷۳ دلار از بازارهای خارجی به دست آورد.[۳] این موفقیت کمتر از قسمت قبلی بود که در مجموع ۸ ۹۳۶٫۶۶۳ دلار درآمد داشت.[۴] این فیلم در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۰ در فستیوال شگفت‌انگیز در آمریکای شمالی نمایش داده شد.[۵][۶] این فیلم در ۸ نوامبر ۲۰۱۰ در استرالیا و در ۸ فوریه ۲۰۱۱ در ایالات متحده به صورت دی‌وی‌دی و دیسک بلوری منتشر شد.

منابع[ویرایش]

  1. Elley, Derek (May 18, 2010). "Ong Bak 3 (องค์บาก 3)". Film Business Asia. Archived from the original on May 24, 2010. Retrieved January 7, 2011.
  2. "Thailand Box Office, May 6–9, 2010". Box Office Mojo. Retrieved January 7, 2011.
  3. "Ong Bak 3 (2011) - International Box Office Results". Box Office Mojo. Retrieved January 7, 2011.
  4. "Ong Bak 2: The Beginning (2009) - Box Office Mojo". Box Office Mojo. Archived from the original on March 4, 2016.
  5. Smithson, Sean (August 27, 2010). "News: Fantastic Fest Unleashes It's [کذا] Second Wave of Programming". Twitch Film. Archived from the original on April 5, 2012. Retrieved January 7, 2011.
  6. Walkow, Marc. "Fantastic Fest 2010: Ong Bak 3". Fantastic Fest. Archived from the original on October 11, 2010. Retrieved January 7, 2011.

پیوند به بیرون[ویرایش]