هزارپای انسانی (دنباله نخست)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از انسان هزارپا)
هزارپای انسانی (دنبالهٔ نخست)
Three people on their hands and knees are seen from below, through green-tinted frosted glass. They kneel in a line, with the heads of the second and third individuals obscured by the buttocks of the person directly in front. The first person in the line has an agonised look upon his face. Black, uppercase text at the top of the image reads "Their flesh is his fantasy." At the bottom of the image, white uppercase text displays the names of the leading actors, the film title and production credits.
پوستر انتشار سینمایی
کارگردانتوم سیکس
تهیه‌کننده
  • ایلونا سیکس
  • توم سیکس
نویسندهتوم سیکس
بازیگران
موسیقی
فیلم‌بردارگوف دی کنینگ
تدوین‌گرنایجل د هوند
توم سیکس
شرکت
تولید
سیکس اینترتینمنت کمپانی
توزیع‌کنندهبونتی فیلمز
تاریخ‌های انتشار
مدت زمان
۹۲ دقیقه[۲]
کشورهلند
زبان
  • انگلیسی
  • آلمانی
  • ژاپنی
فروش گیشه$۲۵۲٬۲۰۷ (تقریباً. €۱۸۷٬۰۰۰)

هزارپای انسانی (دنبالهٔ نخست) (انگلیسی: The Human Centipede (First Sequence)) یک فیلم وحشت جسمی هلندی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مشترک توم سیکس است که در سال ۲۰۰۹ اکران شد. داستان این فیلم در مورد یک جراح آلمانی دیوانه است که سه گردشگر را می‌رباید و با جراحی دهان به مقعد انسان آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد و یک «لب‌پایان انسانی» را تشکیل می‌دهد. در این فیلم دیتر لازر در نقش خالق هزارپا و یوزف هایتر در کنار اشلی سی ویلیامز، اشلین ینی و آکی‌هیرو کیتامورا در نقش قربانیانش بازی می‌کنند. این فیلم با الهام از آزمایش‌های انسانی نازی‌ها ساخته شد که در طول جنگ جهانی دوم انجام می‌شد؛ مانند جنایت‌های یوزف منگله در اردوگاه کار اجباری آشویتس.

توم سیکس پیش از فیلم‌برداری هنگام مراجعه به سرمایه‌گذارها جلوهٔ دهان به مقعد در طرح داستانی فیلم را ذکر نکرده بود تا پشتیبان‌های بالقوه فیلم را از دست ندهد. سرمایه‌گذارها تا زمان اتمام کامل فیلم، به این موضوع پی نبرده بودند. این فیلم به‌طور کلی از منتقدان سینما نظرات متفاوتی دریافت کرد، اما در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم چندین جایزه را از آن خود کرد. این فیلم در ۳۰ آوریل ۲۰۱۰ به صورت انتشار محدود در سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمد. دو دنباله با عنوان دنبالهٔ کامل و دنبالهٔ نهایی، همچنین به نویسندگی و کارگردانی سیکس، به ترتیب در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ منتشر شدند. کل سه‌گانه در سال ۲۰۱۶ در یک فیلم تکی با عنوان دنبالهٔ کامل گردآوری شده‌است.

داستان[ویرایش]

در آلمان یک جراح دیوانه که متخصص عمل دوقلوهای بهم چسبیده است آرزوی خلق یک انسان هزارپا را دارد و ۳ توریست جوان (یک مرد ژاپنی و دو دختر آمریکایی) را می‌دزدد و با پیوند زدن دهان به مقعد یکدیگر و قرار دادن یک سیستم گوارشی مشترک یک هزارپای انسانی می‌سازد.

بازیگران[ویرایش]

The heads and upper bodies of three people side by side, posing for the camera smiling. At the left, and centre are two white women in their mid-twenties, both with long dark-brown hair. The woman on the left is wearing black and green clothing, and the woman in the centre is wearing pink. At the right is a Japanese man in his early-thirties, with dark centre-parted hair. He is wearing a pink open-collar shirt, and a black suit-jacket.
اشلین ینی، اشلی سی ویلیامز، و آکی‌هیرو کیتامورا در همایش بزرگ اپل در منهتن، ۱ اکتبر ۲۰۱۰

بازخوردها[ویرایش]

حواشی[ویرایش]

هزارپای انسانی نقدهای مختلفی دریافت کرد. توم سیکس کارگردان فیلم در مصاحبه با مجله سینمایی هاستلر اعلام کرده که ارسال یادداشت‌های تهدیدآمیز به ایمیل، صندوق پست و حتی صفحه فیس‌بوک او تمامی ندارد. او گفت: پس از ساخت دو قسمت از فیلم «هزارپای انسانی» ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به دفتر کارم آغاز شد. حتی بسیاری از مخالفان این فیلم طی پست‌های ارسالی در صفحات فیس‌بوک و توییتر، مرا فردی روانی و تهدیدی برای بشریت معرفی کرده‌اند. عده‌ای در پیام‌های خود گفته‌اند که من حتی بدتر و خطرناک‌تر از هیتلر هستم و باید کشته شوم. گروهی پا را فراتر نهاده و روش‌های مختلف شکنجه‌گری را که اغلب در فیلم به نمایش درآمده را برای کشتن من پیشنهاد داده‌اند.

سیکس در ادامه افزود: چنین پیام‌هایی تا حدودی موجب شده من به ساخت این فیلم‌ها افتخار کنم، چرا که تأثیر عمیقی بر مخاطبان داشته‌است. بر این اساس، سیکس پیش از این اعلام کرده بود که فیلم «هزارپای انسانی» که دربارهٔ ربودن انسان‌ها، شکنجه و انجام برخی عملیات جراحی روی آن‌ها است، انعکاسی از شخصیت او نیست، بلکه تنها بخشی از ماجراجویی ذهنی او بوده‌است و کاملاً با چنین حرکات خشن و غیرانسانی مخالف است. این فیلم به دلیل وجود سکانس‌های خشونت‌آمیز در کشورهایی همچون انگلستان، نیوزلند، استرالیا اکران نشد و در بسیاری از کشورها معرفی هم نشد. برای اکران آن باید ۲ دقیقه و ۳۷ ثانیه از فیلم سانسور شود تا مجوز اکران در ۱۸ کشور را به دست آورد.[۳]

دنباله[ویرایش]

دو فیلم دیگر با نام‌های هزارپای انسانی ۲ (دنباله کامل) در سال ۲۰۱۱ و هزارپای انسانی ۳ (دنباله نهایی) در سال ۲۰۱۵ نیز ساخته شده‌اند که هر کدام داستان مستقلی دارند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Brendon Connelly (3 July 2009). "2009 Frightfest Films Unveiled, New Images and Details". Slashfilm. Slashfilm. Retrieved 19 September 2015.
  2. "THE HUMAN CENTIPEDE (FIRST SEQUENCE) (18)". British Board of Film Classification. 2 July 2010. Retrieved 24 March 2015.
  3. «فیلم هزار پای انسانی (بدترین فیلم‌های تاریخ سینما) غذا برای روباه: بررسی اتفاقات عجیب و ترسناک جهان». غذا برای روباه. ۲۰۱۸-۰۵-۰۷. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۶-۲۴.

پیوند به بیرون[ویرایش]