استریکس و اوبلیکس: مأموریت کلئوپاترا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اَستِریکس و اُبِلیکس: مأموریت کلئوپاترا
کارگردانآلن شابات
تهیه‌کنندهکلود بری
نویسندهرنه گوسینی
آلبرت اودرزو
بازیگرانژرار دوپاردیو
کریستین کلاویر
مونیکا بلوچی
جمال دبوزی
ادوارد بائر
توزیع‌کنندهمیرامکس
پته
تاریخ‌های انتشار
۲۰۰۲
مدت زمان
۱۰۷ دقیقه
کشورفرانسه
ایتالیا
زبانفرانسوی
هزینهٔ فیلم۵۰٫۳ میلیون دلار
فروش گیشه۱۱۰٬۹۸۹٬۶۱۵ دلار

اَستِریکس و اُبِلیکس: مأموریت کلئوپاترا (به فرانسوی: Astérix et Obélix: Mission Cléopâtre) فیلمی محصول سال ۲۰۰۲ به کارگردانی آلن شابات است. این فیلم براساس ماجراهای آستریکس است. در این فیلم ژرار دوپاردیو، کریستین کلاویر، مونیکا بلوچی، جمال دبوزی، ادوارد بائر، آلن شابات، کلود ریش، ژرار دارمون، ایزابل نانتی، نوئمی لنوآر و پیر شرنیا بازی کردند.

خلاصه داستان[ویرایش]

کلئوپاترا شرطی با سزار بسته‌است، که مطابق آن مصریان قصری را طی مدت سه ماه بنا خواهند نهاد. معماری به نام نومروبیس به فرجام کار گماشته می‌شود، که در صورت عدم انجاز در ضرب‌العجل مقرر خوراک تمساح‌ها خواهد شد. از آنجایی که عملیات با خرابکارهای مغرضانه از جوانب مختلف به قصد کند کردن آهنگ کار روبروست، نومروبیس متشبث یاری دوستان گالیایی خویش، آستریکس و اُبلیکس می‌شود تا به کمک معجون میراکولیس راه رسیدن به مقصود را هموار سازد.

سزار که از هیچ فرصتی برای ممانعت از ساخت چشم پوشی نمی‌کند، به مساعدت منجنیق‌های رمی آهنگ تخریب قصر می‌کند و تا تهدیم کامل آن پیش می‌رود. با این اوصاف اَستریکس که موفق به گریز شده نزد ملکه می‌رود و سزار که با تهدید معشوقه خود، کلئوپاترا، رو به رو شده، لاجرم ناگزیر به جبران مافات می‌شود. عملیات ساخت با توفیق کامل به سرانجام می‌رسد و معمار آن مطلا می‌شود.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]