اریک چرچ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اریک چرچ
اریک چرچ، ۲۰۱۲
اریک چرچ، ۲۰۱۲
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدکِنِث اریک چرچ
زاده۳ مهٔ ۱۹۷۷ ‏(۴۶ سال)
گرانیت فالز، کارولینای شمالی، ایالات متحده
خاستگاهگرانیت فالز، کارولینای شمالی، ایالات متحده
ژانرکانتری، راک جنوبی، بلوگراس
پیشه(ها)خواننده، ترانه‌سرا
ساز(ها)خواننده، گیتار، پیانو، بانجو
سال‌های فعالیت۲۰۰۵–تاکنون
ناشر(ان)کاپیتول ریکوردز نشویل
همکاری‌های مرتبطجیسون آلدین
لوک برایان
تری کلارک
جی جویس
وبگاه

کِنِث اریک چرچ (به انگلیسی: Kenneth Eric Church) در ۳ می ۱۹۹۷ (‎۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶) زاده شده و با نامِ حرفه‌اییِ «اریک چرچ» شناخته می‌شود که وی خواننده موسیقی کانتری است. وی از سال ۲۰۰۵ با کاپیتول ریکوردز قرار داد بست و پس از آن ۴ آلبوم را منتشر کرده‌است. ور کارش را با آلبومِ «گناه‌کارانی مثل من» آغاز کرد. چهار تک‌آهنگِ وی نیز به صدر ۲۰ آهنگِ برتر مجله بیلبورد در بخش کانتری راه یافت. دومین البومِ وی در سال ۲۰۰۹ با نامِ «کارولینا» را منتشر کرد. آخرین آلبومِ وی نیز با نامِ «خارجی‌ها» را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد. این آلبوم شاملِ سه تک‌آهنگِ جدید به نام‌هایِ «خارجی‌ها»، «زادگاهم را پس بده» (چهارمین آهنگ شماره‌ٔ یک چرچ در «ایرپلی») و «خُنَکِش» بود.

دوران کودکی[ویرایش]

کِنِث اریک چرچ در گرانتی فالز، کارولینای شمالی در ۳ می ۱۹۷۷ (‎۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶) به دنیا آمد. در ۱۳ سالگی یک گیتار خرید و شروع به ترانه‌سرایی کرد. او بسیاری از آهنگ‌های جیمیف بافت را می‌خواند در بین آن‌ها نیز چندتایی از آهنگ‌هایی که خودش ساخته را کار می‌کرد. بیشتر اجراهایش را در بارها انجام می‌داد. گاهی نیز وارد مجادلاتی در صحنه می‌شد. برای چند سال بعدی نیز کار وی گروهش این بود که در رستوران‌ها و بارها اجرا کنند[۱] . گروه «چرچ»، «پسرهای کوهستان» نام داشت و شامل همکلاسی، برادی و چندتا گیستاریست دیگر بود.[۲] پیش از ترک کارولینا وی از دبیرستان «ساوث کالدول» و سپس از دانشگاهِ ایالتیِ «آپالاچیان» فارغ‌التحصیل شده بود، پس از آن به نشویل، تنسی رفت.

دوران حرفه‌ایی[ویرایش]

۲۰۰۶-۲۰۰۷:گناهکاری مانند من[ویرایش]

چرچ یک آهنگی را با تری کلارک به نامِ «دنیا به نوشیدنی نیاز دارد» نوشت[۲]. همچنین آهنگِ «بال‌های ویسکی» را بر روی البومِ دین میلر نوشت[۳]. چرچ کار با تهیه‌کنندگانِ مختلفی را آغاز کرد. «کاپیتول نشویل» به کار با وی علاقه نشان داد ولی آن‌ها برای بستن قرارداد متقاعد نشدند.[۴] [۴]اما پس اینکه چرچ با «جی جویس» همکاری کرد، نظرشان تغییر کرد و یکی از مدیران شرکت با وی ملاقات کرد و کاپیتول نشویل را برای همکاری متقاعد کرد.[۴] اولین آهنگِ وی «چطوری» در رده‌ٔ بهترین آهنگ‌ّای کانتری قرار گرفت. در ۱۶ آوریل ۲۰۰۶، وی برای اولین بار در گران اوله اوپرا اجرا کرد[۵].دو تک آهنگِ دیگر وی نیز به صدر ۲۰ آهنگ برتر رسیدند:«دو خطِ صورتی» و «آدمایی مثل من» [۲]. آهنگ رعد و برق نیز با وجود آنکه منتشر نشده بود، ویدیو-آهنگی از آن ساخته و منتشر شد. چرچ ایده ساخت آن را از فیلم مسیر سبز گرفته بود[۵]. پس موفقیت کارهایش توانست تا با براد پیزلی و راسکال فلتز به اجرای برنامه بپردازد.[۵]

۲۰۰۸-۲۰۱۰: کارولینا[ویرایش]

در سال ۲۰۰۸ اریک چرچ پنجمین آهنگش به نام «او پولکی بود (من از جنس عشق)» را منتشر کرد این آهنگ در ابتدا در رتبه‌ٔ ۵۵ «بیلبورد- بهترین آهنگ کانتری» بود در در انتهای سال به رتبه‌ٔ ۴۶ رسید.

۲۰۱۱-۲۰۱۳: رئیس[ویرایش]

چرچ آهنگِ «هم محله‌ایی» را در ابتدای ۲۰۱۱ منتشر کرد. آلبومِ «رئيس» را در ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۱ (‎۴ مرداد ۱۳۹۰) منتشر کرد. این آلبوم در همان آغاز به رده‌ٔ یک بهترین آهنگ کانتری و برترین ۲۰۰تای بیلبورد دست یافت.[۶]این آلبوم در هفته‌ٔ ابتدایی ۱۴۵،۰۰۰ نسخه فروخت.[۶] در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۱ (‎۹ آذر ۱۳۹۰) برای بهترین آهنگِ کانتری نامزد شد. در ژانویه تک‌آهنگِ «از دستانم بنوش» . در فوریه ۲۰۱۲ (‎) آهنگِ «اسپرینگستین» به عنوان سومین آهنگ از البومِ «رئیس» منتشر شد. در مصاحبه‌ایی با مجله‌ٔ ترانه‌سرایان آمریکایی، چرچ گفت که:«این آهنگ درباره عشقی است که در یک آمفی‌تئاتر بین دونفر شکل گرفته.»[۷]. این آهنگ نیز به بهترین آهنگ شماره‌ٔ یک کانتری و رده‌ٔ ۲۰تای اول بیلبورد دست یافت. چرچ در آهنگ مشترکی با «جیسون آلدین» و «لوک برایان»به نامِ «تنها راهی می‌شناسم» انجام داد. این آهنگ در آلبوم «قطارِ شبِ» جیسون آلدین منتشر شد. پنجمین تک‌آهنگ «رئیس» نیز به نام «مثل مسیح» را در ژانویه ۲۰۱۳ (‎دی ۱۳۹۱) منتشر کرد[۸] و به رتبه‌ٔ ششم در ایرپلی کانتری دست یافت.

در سپتامبر ۲۰۱۲ اریک چرچ، از اقدامش برای انتشار اولین آلبومِ زنده‌ٔ خود خبر داد.[۹] در ۸ فوریه البوم به نام «دستگیری در حین عمل» مزین و قرار شد تا در ۹ آوریل منتشر شود.[۱۰] چرچ اعلام کرد که در سال ۲۰۱۳ (‎) بیشتر بر روی سرودن آهنگ و کارهای موسیقی تمرکز خواهد کرد. [۱۱] در «جوایز موسیقی کانتری» سال ۲۰۱۲، آلبومِ «رئیس» وی توانست جایزه‌ٔ بهترین آلبوم سال را از آن خود کند.[۱۲]

۲۰۱۳-تاکنون: بیگانه‌ها[ویرایش]

در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۳ (‎۳۰ مهر ۱۳۹۲) چرچ تک‌آهنگِ جدیدی به نامِ «خارجی‌ها» منتشر کرد. چهارمین آلبومِ استودوییِ «چرچ»، نیز «خارجی‌ها» نام گرفت. این آلبوم در ۱۱ فوریه ۲۰۱۴ (‎۲۲ بهمن ۱۳۹۲) منتشر شد.[۱۳] این آلبوم با پی‌آمدِ تک‌آهنگِ «زادگاهم را پس بده» همراه بود. این آهنگ نیز به رده‌ٔ اول کانتری ایرپلی دست یافت. وی در جوایزِ «تلیوزیون موسیقی کانتری» به اجرایِ مشترک با «ایزی هیل» پرداخت و آهنگ «این راک‌اندرول لعنتی» است را اجرا کرد.

نکات[ویرایش]

  • Sinners Like Me
  • Outsiders
  • Give Back My Hometown
  • Cold One
  • Guys Like Me
  • Two Pink Lines
  • His Kind of Money (My Kind of Love
  • Homeboy
  • Chief
  • Drink in My Hand
  • The Only Way I Know
  • Like Jesus Does
  • Caught in the Act
  • That's damn Rock & Roll

منابع[ویرایش]

  1. "Eric Church: Recession-era country star (interview; CD: 'Carolina')". Retrieved 2010-05-18.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ Ruhlmann, William. "Eric Church biography". Allmusic. Retrieved 2008-12-27.
  3. Deming, Mark. "Platinum review". Allmusic. Retrieved 29 August 2012.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ ۴٫۲ "Interview with Autumn House-Tallant". HitQuarters. 3 Oct 2011. Archived from the original on 19 December 2013. Retrieved 6 October 2011.
  5. ۵٫۰ ۵٫۱ ۵٫۲ Morris, Edward (2006-08-02). "Church Turns Heads With Sinners Like Me". CMT. Retrieved 5 December 2009.
  6. ۶٫۰ ۶٫۱ "Eric Church Lands First No. 1 Album, Amy Winehouse Climbs Into Top 5". Billboard. Retrieved August 3, 2011.
  7. Giles, Jeff. "Eric Church, "Springsteen"". American Songwriter. Retrieved 2012-06-11.
  8. "Eric Church, 'Like Jesus Does' – Song Review". Taste of Country. Archived from the original on 13 February 2013. Retrieved February 13, 2013.
  9. "Eric Church Live Album to Hit Stores in 2013". The Boot. September 4, 2012. Retrieved December 15, 2012.
  10. "Eric Church Announces Release Date for First Live Album, 'Caught in the Act'". Taste of Country. February 8, 2013. Archived from the original on 13 February 2013. Retrieved February 13, 2013.
  11. "Eric Church rebels against the Music City machine". Charleston City Paper. December 12, 2012. Archived from the original on 15 December 2012. Retrieved December 15, 2012.
  12. "Eric Church Finally Finds His Niche, Wins Album of the Year Award at 2012 CMAs". Taste of Country. November 1, 2012. Archived from the original on 15 December 2012. Retrieved December 15, 2012.
  13. Talbott, Chris (November 4, 2013). "Eric Church set to drop new album, 'The Outsiders,' blow minds at CMAs with metal moment". The Washington Post. Archived from the original on 5 November 2013. Retrieved November 5, 2013.

الگو:هنرمند سال سی‌ام‌ای