ارنزدال‌گمنگ

مختصات: ۴۹°۴۹′ شمالی ۶°۱۳′ شرقی / ۴۹٫۸۱۷°شمالی ۶٫۲۱۷°شرقی / 49.817; 6.217
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ارنزدال‌گمنگ
Ärenzdallgemeng
نقشه لوگزامبورگ که در آن ارنزدال‌گمنگ با رنگ نارنجی مشخص شده است، ایالت با رنگ خاکستری تیره و بخش مربوطه با رنگ قرمز تیره مشخص شده است.
نقشه لوگزامبورگ که در آن ارنزدال‌گمنگ با رنگ نارنجی مشخص شده است، ایالت با رنگ خاکستری تیره و بخش مربوطه با رنگ قرمز تیره مشخص شده است.
مختصات:
کشور لوکزامبورگ
ایالتدیکیرش
بخشدیکیرش
رتبه مساحت? of 116
 • رتبه? of 116
 • رتبه تراکم? of 116
منطقه زمانییوتی‌سی +۱ (CET)
 • تابستانی (DST)یوتی‌سی +2 (CEST)
طبقه‌بندی واحدهای سرزمینی برای آمارLU000n/a
وبگاه

ارنزدال‌گمنگ (به لوکزامبورگی: Ärenzdallgemeng) یک شهرداری در استان دیکریش کشور دوک‌نشین لوکزامبورگ است که ۳۹٫۷۶ کیلومترمربع مساحت دارد و جمعیت آن در سال ۲۰۰۹ میلادی ۲۰۸۵ نفر بوده‌است.[۱][۲][۳]

تاریخچه[ویرایش]

نام ارنزدال این منطقه برگرفته از دره ارنز (Ärenz) و رودخانه وایس ایرنز (Wäiss Iernz) است. بر اساس قانون مصوبه ۳۰ می ۲۰۱۱ شهرداری ارنزدال رسماً از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۲ به عنوان شهرداری، جایگرین سه شهرداری ارمسدورف (Ermsdorf)، مدرناخ (Medernach)، و ارنزدال (Ärenzdall) گردید [۴] و از این پس ۲ شهرداری سابق ارمسدورف و مدرناخ جزئی از بخش‌های زیر مجموعه این شهرداری بحساب می‌آیند .

بخش‌ها[ویرایش]

کلیسای کاتولیک بخش اپلدورف

شهرداری ارنزدال‌گمنگ دارای ۲۱ بخش زیر می‌باشد:

بخش‌های شهرداری ارمسدورف[ویرایش]

از زیرمجموعه‌های شهرداری سابق ارمسدورف :

بخش‌های شهرداری مدرناخ[ویرایش]

SpiSchouM12.JPG

مدرسه مدرناخ

از زیرمجموعه‌های شهرداری سابق مدرناخ :

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "The largest cities in Luxembourg, ranked by population" (به انگلیسی). mongabay.com. Archived from the original on 5 July 2012. Retrieved 30 Jun 2012.
  2. "Luxembourg: largest cities and towns and statistics of their population" (به انگلیسی). world-gazetteer. Archived from the original on 4 December 2012. Retrieved 22 May 2012.
  3. سرشماری موقت بر اساس جمع بندی سرشماری دو شهرداری گذشته
  4. «Memorial A n 110 du 30 mai 2011» (PDF). بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۱۹ اكتبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)