ادویه و گرگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ادویه و گرگ
جلد نخست لایت ناول با حضور هولو
狼と香辛料
(Ōkami to Kōshinryō)
ژانرماجراجویی، فانتزی، عاشقانه
لایت ناول
نویسندهایسونا هاسکورا
نگارگرجو ایاکورا
ناشرASCII Media Works
ناشر انگلیسی
چاپDengeki Bunko
جمعیت آماریمردان
تاریخ انتشار۱۰ فوریه ۲۰۰۶ – اکنون
جلدها۲۴
مجموعه تلویزیونی انیمه
استودیو
شبکهCTC, KBS, SUN, Tokyo MX, TVA, tvk, TVS
پخش اصلی ۹ ژانویه ۲۰۰۸ ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۹
تحت لایسنس
Manga Entertainment
قسمت‌ها۲۴ + ۲ قسمت اووی‌ای
مجموعه تلویزیونی انیمه
Spice and Wolf: Merchant Meets the Wise Wolf
استودیوPassione
پخش اصلی ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

ادویه و گرگ (به انگلیسی: Spice and Wolf)  (狼と香辛料 Ōkami to Kōshinryō؟) مجموعه لایت ناول ژاپنی نوشته ایسونا هاسکورا با تصویرگری جو یااکورا است که از فوریه ۲۰۰۶ تا کنون ۲۴ جلد منتشر شده‌است. تا اکتبر ۲۰۰۸، این مجموعه بیش از ۲٫۲ میلیون نسخه از ۹ جلد اول در ژاپن فروخته‌است. ین پرس لایسنس انتشار به زبان انگلیسی در آمریکای شمالی را دارد و چندین مجموعه اسپین آف از این اثر منتشر شده‌است.

مانگا اقتباس شده از این اثر در نوامبر ۲۰۰۷ در مجله Dengeki Maoh شروع به انتشار یافت. یک انیمه اقتباسی ۱۲ قسمتی که بین ژانویه و مارس ۲۰۰۸ پخش شد، به علاوه یک قسمت اووی‌ای که در می ۲۰۰۸ منتشر شد. فصل دوم بین بین جولای و سپتامبر ۲۰۰۹ و یک قسمت اووی‌ای دیگر در آوریل ۲۰۰۹ به عنوان پیش‌درآمد فصل دوم انیمه منتشر شد. دو رمان تصویری بر اساس این مجموعه برای نینتندو دی‌اس توسط ASCII Media Works در ژوئن ۲۰۰۸ و سپتامبر ۲۰۰۹ منتشر شدند. قرار است یک اقتباس مجموعه تلویزیونی انیمه جدید در سال ۲۰۲۴ منتشر شود.

داستان[ویرایش]

داستان ادویه و گرگ دربارهٔ یک تاجر سیار ۲۵ ساله به نام کرافت لارنس است که اجناس مختلف را از شهری به شهر دیگر دستفروشی می‌کند تا امرار معاش کند. او به مدت هفت سال در حال سفر است تا با پس‌انداز کردن پول، مغازه خود را راه اندازی کند. یک شب هنگامی که در شهری توقف کرده بود در واگن خود خدایی گرگ مانند به نام هولو را پیدا می‌کند که بیش از ۶۰۰ سال سن دارد. او به جز دم و گوش گرگ، شکل یک دختر ۱۵ ساله را به خود می‌گیرد. هولو خود را الهه خرمن شهر معرفی می‌کند که سال‌ها آن را با برداشت‌های خوب گندم پر برکت نگه داشته‌است. دلیل دور شدن مردم شهر از حفاظت از هولو و سوق داده شدن به سمت روش‌های خودشان برای افزایش برداشت، هولو انزوا و سرخوردگی فزاینده‌ای را تجربه کرده‌است به همین خاطر او می‌خواهد به سرزمین مادری خود در شمال به نام Yoitsu برگردد. هولو معتقد است که مردم قبلاً او را ترک کرده‌اند و چون سال‌ها در یک مکان ثابت بوده، می‌خواهد سفر کند تا ببیند جهان چگونه تغییر کرده‌است. هولو با بستن قراردادی با لارنس او را متقاعد می‌کند که که او را به سمت شهر مادری ش بازگرداند.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]