آیا سر من توی این بزرگ شده‌است؟

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آیا سر من توی این بزرگ شده‌است؟
نویسنده(ها)Randa Abdel-Fattah
کشوراسترالیا
زبانزبان انگلیسی
گونه(های) ادبیYoung adult fiction
ناشرمکمیلن
تاریخ نشر
۱ اوت ۲۰۰۵
گونه رسانهPaperback
شمار صفحات۳۴۸
شابکشابک ‎۰−۴۳۹−۹۱۹۴۷−۹
شماره اوسی‌ال‌سی۷۴۶۴۸۹۱۸
کتابخانه کنگرهPZ7.A15892 Doe 2007

آیا سر من توی این بزرگ شده‌است؟ (در انگلیسی: Does My Head Look Big in This?) نام کتابی است نوشتهٔ رنده عبدالفتاح[۱] که در استرالیا چاپ شده است. نویسنده دربارهٔ دغدغه‌های یک بانوی مسلمان در دنیای امروز غربی می‌گوید. او دغدغه‌هایش را در قالب دغدغه‌های یک دختر نوجوان مسلمان ریخته است و راوی با حجاب شدن او است.

نویسنده در این کتاب با زبانی ساده و جذاب زندگی دختر نوجوان شانزده ساله‌ای را روایت می‌کند که در عین هیجانات و بازیگوشی‌های نوجوانانه خود در کشور استرالیا، تصمیم می‌گیرد باحجاب باشد؛ و به مذهب خود به طور کامل عمل کند.[۲]

انتشار در ایران[ویرایش]

محسن بدره این کتاب را در سال ۱۳۹۲ با نام بهم میاد به فارسی ترجمه کرده است. کتاب توسط انتشارات آرما در ایران به چاپ رسیده‌است و در سال ۹۳ شمسی به چاپ هفتم رسید و جایزه برتر کتاب اصفهان را از آن خود کرد.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. «بهم میاد؟ / داستان حجاب تمام‌وقت دختری در استرالیا». خبرآنلاین. دریافت‌شده در ۲۹ بهمن ۱۳۹۳.
  2. محمد رضا زائری. ««بهم میاد؟» پیغامی برای دختران مسلمان که دغدغه حجاب دارند». خبرگزاری فارس. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ فوریه ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۲۹ بهمن ۱۳۹۳.
  3. مریم نوری. «بهم میاد، داستان حجاب‌خواهی دختر مسلمان غربی». تریبون مستضعفین. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ فوریه ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۲۹ بهمن ۱۳۹۳.

پیوند به بیرون[ویرایش]