تری‌سام (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تری‌سام
پوستر اکران سینمایی
کارگرداناندرو فلمینگ
تهیه‌کنندهبرد کروی
کری وودز (مدیر اجرایی تولید)
نویسندهاندرو فلمینگ
بازیگرانلارا فلین بویل
استیون بالدوین
جاش چارلز
آلکسیس آرکت
مارتا گهمان
موسیقیتوماس نیومن
فیلم‌بردارالکساندر گروزینسکی
تدوین‌گرویلیام سی. کاروت
شرکت
تولید
شرکت تصاویر متحرک آمریکا
توزیع‌کنندهترایستار پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۸ آوریل ۱۹۹۴ (۱۹۹۴-۰۴-۰۸)
مدت زمان
۹۳ دقیقه
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۰ میلیون دلار
فروش گیشه۱۴٬۸۱۵٬۳۱۷ دلار[۱]

تری‌سام (انگلیسی: Threesome) یک فیلم درام کمدی سکسی آمریکایی محصول ۱۹۹۴ به نویسندگی و کارگردانی اندرو فلمینگ و با بازی لارا فلین بویل، استیون بالدوین و جاش چارلز است. این یک کمدی اتوبیوگرافیک آمیخته با تفسیر اجتماعی است و بر پایهٔ خاطرات کالج فلمینگ ساخته شده‌است. این فیلم توسط انجمن تصویر متحرک آمریکا رتبه آر (R) را دریافت کرد.[۲]

داستان[ویرایش]

به دلیل یک خطای اداری، دو دانشجوی مرد، ادی خجالتی و روشنفکر (جاش چارلز) و استوارت یک جوک آمریکایی (استیون بالدوین) با یک هم اتاقی زن مواجه می‌شوند. دانشگاه فکر می‌کرد که الکس (لارا فلین بویل) یک مرد است (بر اساس نام او) و بنابراین این سه دانشجو مجبور می‌شوند با یکدیگر زندگی کنند تا زمانی که دانشگاه بتواند الکس را به محل اقامت زنان منتقل کند.

الکس عاشق می‌شود و تلاش ناموفقی برای اغوای ادی (که همجنس‌گرا است) انجام می‌دهد. ادی عاشق استوارت می‌شود. استوارت عاشق الکس است. این سه نفر دوستان خوبی می‌شوند و هر کسی را که سعی در اغوای دیگری دارد می‌ترساند. در نهایت الکس، استوارت و ادی توافق می‌کنند که یک سکس سه‌نفره واقعی داشته باشند که به نظر می‌رسد دوستی را از بین می‌برد و احتمال باردار شدن الکس را افزایش می‌دهد.

بعد از سه نفره، آنها شروع به دور شدن می‌کنند. سه هفته بعد ترم به پایان می‌رسد. الکس به یک آپارتمان نقل مکان می‌کند و ادی یک خوابگاه مجردی می‌گیرد. ادی (راوی فیلم) در نهایت دوست پسری پیدا می‌کند، استوارت در رابطه تک همسری با یک زن خوشبختی می‌یابد و الکس مجرد می‌ماند. در حالی که آنها اکنون فقط گاهی اوقات همدیگر را برای ناهار می‌بینند، به نظر نمی‌رسد از دوستی خود در دوران دانشگاه پشیمان باشند.

بازیگران[ویرایش]

بازخورد[ویرایش]

پس از اکران، فیلم نقدهای منفی دریافت کرد. گردآورنده نقد راتن تومیتوز گزارش داد که ۲۸ درصد از منتقدان، بر اساس ۲۵ نقد، با میانگین امتیاز ۴٫۴۱/۱۰ را ارائه کردند. اجماع این سایت می‌نویسد: «عنوان تیتراژ سه‌نفره یک درام وحشتناک کسل‌کننده را رد می‌کند که ستاره‌های جذاب آن به راحتی با فیلمنامه‌ای کم‌عمق برابری می‌کنند.»[۳] راجر ایبرت به فیلم سه ستاره داد و نوشت: «دیالوگ واقعاً قوی‌ترین عنصر فیلم است. این سه بازیگر همگی باهوش هستند و می‌توانند روشی را که بچه‌ها گاهی اوقات از کلمات استفاده می‌کنند، حتی کلمات بسیار جسورانه، به عنوان ماسکی برای عدم اطمینان و کمرویی، منعکس کنند.»[۴]

پس از اکران فیلم، بازیگران لنس هارت و اکسل براون هر دو در توئیتی به انتقاد از فیلم پرداختند و گفتند که احساس می کنند «فریب خورده‌اند» و این فیلم «یک نمای ارزان است که ما را بد جلوه می‌دهد».[۵] با این حال، از آن زمان، براون حمایت خود را از این فیلم اعلام کرد و در اولین نمایش آن در ایالات متحده حضور داشت.

فهرست‌های پایان سال[ویرایش]

  • پنجمین بدترین– جان هرلی، استیتن آیلند ادونس[۶]
  • ششمین بدترین– دسون هاو، واشینگتن پست[۷]
  • ششمین بدترین– دن کرافت، پانتاگراف[۸]
  • ۱۰ بدترین (به ترتیب حروف الفبا، بدون رتبه) – ویلیام آرنولد، سیاتل پس از هوش[۹]

رسانه خانگی[ویرایش]

در سال ۲۰۰۱، یک دی‌وی‌دی از فیلم با برخی ویژگی‌های خاص منتشر شد: تفسیر صوتی کارگردان، پایان متناوب، زیرنویس‌های مختلف زبان و فایل‌های نقش‌های بازیگران.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Boxofficemojo.com
  2. Janet Maslin (April 8, 1994). "Menage a Trois With Hip Pretensions". نیویورک تایمز.
  3. "Pleasure". Rotten Tomatoes. Fandango Media. Retrieved January 12, 2022.
  4. "Winners and Nominations". British Independent Film Awards. 20 October 2021. Retrieved 10 January 2022.
  5. "'We Were Duped': Adult Industry Figures React to Ninja Thyberg's 'Pleasure'". XBIZ.
  6. Hurley, John (December 30, 1994). "Movie Industry Hit Highs and Lows in '94". Staten Island Advance. p. D11.
  7. Howe, Desson (December 30, 1994), "The Envelope Please: Reel Winners and Losers of 1994", The Washington Post, retrieved July 19, 2020
  8. Craft, Dan (December 30, 1994). "Success, Failure and a Lot of In-between; Movies '94". The Pantagraph. p. B1.
  9. Arnold, William (December 30, 1994). "'94 Movies: Best and Worst". Seattle Post-Intelligencer (Final ed.). p. 20.

پیوند به بیرون[ویرایش]