آل الخازن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

آل الخازن (عربی: آل الخازن) آل الخازن اسم یک خانواده و عشیره شامی اصیل می‌باشد، محل استقرار این عشیره در لبنان در ناحیه کسروان، در سوریه در دمشق، در فلسطین در نابلس و الجلیل و در تمامی نقاط شام می‌باشد.

اصل و نسب[ویرایش]

نسب خاندان و عشیره الخازن از طریق بررسی‌های عمیق تاریخی به شهر اریحا در فلسطین (که به اسم تل السلطان مشهور است) و به ۸۵۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. تعدادی از افراد این خانواده نقش رهبری‌کننده در سیاست در طی نسلهای مختلف داشته‌اند. شاه لوییس چهاردهم پادشاه فرانسه مقام این خاندان را به طبقه اصیل فرانسوی ارتقا داده و در نامه‌هایش آنان فرماندهان و صاحب منصبان مارونی‌ها خطاب می‌کرد. بیشتر بخش‌های این خانواده در لبنان از کیش مسیحیت مارونی پیروی می‌کنند ولی در بین آنان می‌توان شاخه‌هایی را نیز مشاهده نمود که از کیش ارتدکس یونانی تبعیت می‌کنند، کما اینکه شاخه دیگری از این خانواده در لبنان مسلمان می‌باشند، ولی آنها به شاخه‌هایی که در کوه‌های لبنان زندگی می‌کنند وصل نیستند و از آن احترام و بزرگداشتی که شاخه‌های لبنانی این خاندان بدست آورده‌اند بهره‌مند نیستند.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. Khazen Genealogical Tree بایگانی‌شده در ۵ مارس ۲۰۱۶ توسط Wayback Machine. See Nader Abou Nawfal and his list of children.

پیوند به بیرون[ویرایش]