آلبرت روستی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آلبرت روستی
شورای فدرال (سوئیس)
آغاز به کار
اول ژانویه ۲۰۲۳
جانشیناولی ماورر
رئیس حزب مردم سوئیس
دوره مسئولیت
۲۳ آوریل ۲۰۱۶ – ۲۲ اوت ۲۰۲۰
پس ازتونی برونر
پیش ازمارکو چیسا
عضو شورای فدرال (سوئیس)
آغاز به کار
۵ دسامبر ۲۰۱۱
حوزه انتخاباتیبرن (سوئیس)
اطلاعات شخصی
زاده۷ اوت ۱۹۶۷ ‏(۵۶ سال)
فروتیگن، سوئیس
ملیتسوئیسی
حزب سیاسیحزب مردم سوئیس
اقامتگاهیوتندورف، کانتون برن
محل تحصیلمؤسسه فناوری فدرال زوریخ
دانشگاه راچستر

آلبرت روستی (انگلیسی: Albert Rösti) (زاده ۸ اوت ۱۹۶۷) یک کارآفرین، مقام و سیاستمدار سوئیسی است که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ ریاست حزب مردم سوئیس (SVP/UDC) را بر عهده داشته‌است. او از سال ۲۰۱۱ به عنوان عضو شورای ملی کانتون برن خدمت کرده‌است. روستی در یوتندورف در نزدیکی تون ساکن است. در ۷ دسامبر ۲۰۲۲، وی به عضویت شورای فدرال انتخاب شد.

زندگی‌نامه[ویرایش]

آلبرت روستی در کاندرشتگ، برن بزرگ شد و در موسسه فناوری فدرال زوریخ در رشته کشاورزی تحصیل کرد. او در سال ۲۰۰۲ برای تحصیل در دانشگاه راچستر به عنوان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی فارغ‌التحصیل شد.[۱]

روستی در سال ۱۹۹۸ وارد وزارت امور اقتصادی برن شد و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ به عنوان معاون دبیرکل و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ به عنوان دبیرکل خدمت کرد. او سپس مدیر تولیدکنندگان شیر سوئیس شد. از سال ۲۰۱۳ او مالک و مدیر شرکت مشاوره تجاری و سیاسی روستی GmbH است.

از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴، روستی رئیس سرویس اطلاعات کشاورزی (LID) بود. در ماه مه ۲۰۱۴. او به عنوان رئیس سازمان اقدام برای سیاست انرژی معقول سوئیس (AVES) انتخاب شد.[۲] در مه ۲۰۱۵، روستی جایگزین کاسپار بادر به عنوان رئیس سوئیس اویل، انجمن سوئیس تاجران سوخت شد.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. Zeller, René (January 10, 2016). "Sanft, aber mit Stacheln". Neue Zürcher Zeitung. Retrieved April 26, 2016.
  2. "Albert Rösti Wird Präsident der Traditionellen AKW-Lobby". Neue Zürcher Zeitung. May 20, 2014. Retrieved April 26, 2016.
  3. Präsidium بایگانی‌شده در ۱ اوت ۲۰۲۱ توسط Wayback Machine, Swiss Oil (page visited on 2 March 2017).

پیوند به بیرون[ویرایش]