آرکادیان (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آرکادیان
پوستر انتشار سینمایی
کارگردانبن بروور
تهیه‌کننده
نویسندهمایکل نیلون
بازیگران
موسیقی
فیلم‌بردارفرانک موبیلیو
تدوین‌گرکریستی شیماک
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهآرال‌جی‌ای فیلمز
تاریخ‌های انتشار
کشور
  • ایالات متحده
  • ایرلند
  • کانادا
زبانانگلیسی
فروش گیشه$۸۵۹٬۸۳۴[۱]

آرکادیان (به انگلیسی: Arcadian) یک فیلم ترسناک اکشن محصول ۲۰۲۴ به کارگردانی بن بروور با بازی نیکلاس کیج، جیدن مارتل و ماکسول جنکینس است.[۲] کیج در آن نقش پدر دو پسر نوجوان را بازی می‌کند که همگی در تلاش برای زنده ماندن در دنیای پساآخرالزمانی هستند.

این فیلم در ۱۱ مارس ۲۰۲۴ در جنوب از جنوب غربی به نمایش درآمد و پس از آن توسط آرال‌جی‌ای فیلمز در ایالات متحده در ۱۲ آوریل ۲۰۲۴ اکران شد.[۳]

خلاصه داستان[ویرایش]

یک تریلر اکشن بقا دربارهٔ پدر و پسران دوقلویش که سعی می‌کنند از موجودات وحشی جان سالم به در ببرند که به خانه آنها در یک مزرعه دورافتاده حمله شده است.

بازیگران[ویرایش]

تولید[ویرایش]

در اکتبر ۲۰۲۲، اعلام شد که کیج در این فیلم بازی خواهد کرد.[۴] در نوامبر ۲۰۲۲، اعلام شد که مارتل، جنکینز و سوورال به بازیگران پیوستند و فیلمبرداری در دوبلین انجام شد. در فوریه ۲۰۲۳، اعلام شد که فیلمبرداری در دوبلین به پایان رسیده است و فیلم در مرحله پس از تولید است.[۵]

بازخورد[ویرایش]

در وبسایت راتن تومیتوز، ٪۸۳ از ۷۲ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۶٫۶/۱۰ را در اختیار دارد. اجماع این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «آرکادیا با هدایت به‌وسیلهٔ سه اجرای قوی، درام خانوادگی و ترسناک پساآخرالزمانی را با اثری احشایی و بسیار هیجان‌انگیز ترکیب می‌کند.»[۶] این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۱۹ منتقد امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای مختلط یا متوسط» است.[۷]

منابع[ویرایش]

  1. "Arcadian – Financial Information". The Numbers. Retrieved April 19, 2024.
  2. Grobar, Matt (November 21, 2022). "Jaeden Martell, Maxwell Jenkins & Sadie Soverall Join Nicolas Cage In Survival Action-Thriller 'Sand And Stones'". Deadline Hollywood. Retrieved May 16, 2023.
  3. "Arcadian 2024 Parents Guide – MovieParentGuide". April 9, 2024. Retrieved April 10, 2024.
  4. King, Aidan (October 18, 2022). "Nicolas Cage to Star in 'Sand and Stones' Survival-Action Thriller". Collider. Retrieved May 16, 2023.
  5. Ritman, Alex (February 17, 2023). "First Look: Nicolas Cage in Survival Action-Thriller 'Arcadian' (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Retrieved May 16, 2023.
  6. "آرکادیان". راتن تومیتوز. فاندانگو مدیا. ویرایش در ویکی‌داده
  7. "آرکادیان". Metacritic. Red Ventures. Retrieved April 15, 2024.

پیوند به بیرون[ویرایش]