پرش به محتوا

کنیچیرو فومیتا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کنیچیرو فومیتا
اطلاعات شخصی
نام کاملکنیچیرو فومیتا
ملیتژاپنی
زاده۱۸ دسامبر ۱۹۹۵ ‏(۲۸ سال)
یاماناشی، ژاپن
پیشهورزشکار
قد۱٫۶۸ متر (۵ فوت ۶ اینچ)
ورزشی
کشور ژاپن
ورزشکشتی
رویداد(ها)فرنگی

کنیچیرو فومیتا (به ژاپنی: 文田健一郎، زادۀ ۱۸ دسامبر ۱۹۹۵) کشتی‌گیر فرنگی‌کار تیم ملی ژاپن است.[۱]

از دستاوردهای وی می‌توان به کسب دو مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳ و دو مدال طلا در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷ و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ و مدال برنز در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ اشاره کرد.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷[ویرایش]

فومیتا در وزن ۵۹ کیلو مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷ پاریس حاضر بود که پاستاس پتراویچیوس از لیتوانی، وگان خاچاتریان از هند، استپان ماریاین از روسیه و کانیبک زولچوبکوف کشتی‌گیر قرقیزستان را شکست داد و به فینال رسید. در مرحله نهایی توانست با غلبه بر میرآمبک آیناگولوف لهستانیایی، مدال طلا را بدست آورد.[۲]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹[ویرایش]

فومیتا در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان حاضر بود که آندرس مونتانو از اکوادور، المورات تاسمورادوف از ازبکستان، ویکتور کیوبانو از رومانی و علیرضا نجاتی از ایران را شکست داد و به فینال رسید. وی در فینال سرگی املین از روسیه را شکست داد و مدال طلا وزن ۶۰ کیلوگرم را بدست آورد.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو[ویرایش]

فومیتا در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر بود که عبدالکریم فرقات از الجزایر، والیهان سایلیکه از چین و لنور تمیروف از اوکراین را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به لوئیس اورتا از کوبا باخت و به مدال نقره وزن ۶۰ کیلوگرم رسید.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲[ویرایش]

فومیتا در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ بلگراد شرکت کرد، او در مسابقه های اول و دوم اتینه کینسینگر از آلمان و کرم کمال از ترکیه را شکست داد اما در نیمه نهایی به ادموند نازاریان از بلغارستان باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی مراد ممدوف از آذربایجان را شکست داد و مدال برنز را بدست آورد.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳[ویرایش]

فومیتا در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳ بلگراد شرکت کرد، او در این مسابقات ویکتور کیوبانو از مولداوی، هیلاری مگیسالو از استونی، مانیش کوندو از هند، کااو لیگو از چین و گئورگ قاریبیان از ارمنستان را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به ژولامان شارشنبکوف از قرقیزستان باخت و به مدال نقره رسید.

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».
  2. «جدول مسابقات کشتی فرنگی‌جهانی ۲۰۱۷ وزن ۵۹ کیلوگرم».