میرآمبک آیناگولوف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
میرآمبک آیناگولوف
اطلاعات شخصی
نام کاملمیرآمبک میرزگالیولی آیناگولوف
ملیت قزاقستان
زاده۱۷ فوریهٔ ۱۹۹۴ ‏(۳۰ سال)
آق‌تپه، قزاقستان
پیشهورزشکار
قد۱٫۶۸ متر (۵ فوت ۶ اینچ)
ورزشی
کشور قزاقستان
ورزشکشتی فرنگی

میرآمبک میرزگالیولی آیناگولوف (به قزاقی: Мейрамбек Мырзағалиұлы Айнағұлов، متولد ۱۷ فوریهٔ ۱۹۹۴) کشتی‌گیر فرنگی‌کار تیم ملی قزاقستان است.[۱] وی سابقه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد.

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال نقره وزن ۵۹ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷ و مدال برنز وزن ۶۰ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ و مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اشاره کرد. وی سابقه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد.


مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷[ویرایش]

میرآمبک در وزن ۵۹ کیلو مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷ پاریس حاضر بود که مصطفی حسن محمد از مصر، گیانیدر داهی‌یا از هند، دمیترو تسمبلیک از اوکراین و کیم سئونگ-هاک کشتی‌گیر کره‌جنوبی را شکست داد و به فینال رسید. وی اما در فینال به کنیچیرو فومیتا کشتی‌گیر ژاپنی باخت و مدال نقره وزن ۵۹ کیلوگرم را بدست آورد.[۲]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹[ویرایش]

آیناگولوف در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان حاضر بود که در مسابقه های اول تا سوم مارات غریبوف از برزیل، پاستاس پتراویچیوس از لتونی و ایوان لایزتویچ از کرواسی را شکست داد اما در نیمه نهایی به سرگی املین از روسیه باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی لنور تمیروف از اوکراین را شکست داد و مدال برنز وزن ۶۰ کیلوگرم را بدست آورد.

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».
  2. «جدول مسابقات کشتی فرنگی‌جهانی ۲۰۱۷ وزن ۵۹ کیلوگرم».