مامتا کولکارنی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مامتا کولکارنی
زادهٔ۲۰ آوریل ۱۹۷۲ ‏(۵۲ سال)
بمبئی، مهاراشترا، هند
ملیتهندی
پیشهبازیگر و مدل
سال‌های فعالیت۱۹۹۱–۲۰۰۳

مامتا کولکارنی (به انگلیسی: Mamta Kulkarni) بازیگر و مدل سابق سینمای بالیوود است. از فیلم‌هایی که وی در آن‌ها بازی کرده‌است می‌توان به دروازه چین اشاره نمود. او پس از حضور در فیلم گاهی تو گاهی ما (به هندی: Kabhie Tum Kabhie Hum) صنعت سینما را ترک کرد.

حرفه[ویرایش]

او بیشتر در تمام این فیلم‌ها عشق بازیگر نقش اول را بازی می‌کرد. وقتی راجکومار سانتوشی، که در فیلم قبلی اش غاتاک: مرگبار (۱۹۹۶) در یک ترانه ظاهری کوتاه داشت، او را به عنوان نقش اول زن در فیلم دروازه چین در سال ۱۹۹۸، بازسازی جاه طلبانه هفت سامورایی، انتخاب کرد. با این حال، همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. روابط بین سانتوشی و این بازیگر تیره شد. شایعاتی مبنی بر اخراج کولکارنی از فیلم شروع شد و تنها پس از مداخله گانگستر چوتا راجان از طرف او به کار بازگردانده شد.[۱] وقتی فیلم بالاخره اکران شد، درآمد متوسطی داشت. علاوه بر این، تنها آهنگ فیلم، شماره آیتم «چما چما»، بر روی اورمیلا ماتوندکار به تصویر کشیده شده بود، در حالی که کولکارنی شهرت خود را با چنین اعدادی ساخته بود. برای اضافه کردن توهین به آسیب، این آهنگ تبدیل به یک چارت باستر شد که محبوبیت ماتوندکار را بسیار افزایش داد. کولکارنی که از تغییر وقایع عصبانی و ناامید شده بود، سانتوشی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و او را متهم کرد که زمان نمایش خود را کاهش داده‌است، زیرا او پیشرفت‌های او را رد کرده‌است.[۲] سانتوشی تمام شایعات مربوط به فیلم را تکذیب کرد و موضوع به آرامی به خاک سپرده شد. با این حال، این ضربه مرگبار به حرفه کولکارنی بود. او پس از آن تنها در چند فیلم ظاهر شد و پیشنهادات جدید به پایان رسید. او پس از فیلم گاهی تو گاهی ما در سال ۲۰۰۲ سینما را کنار گذاشت. او همچنین چند فیلم در کانادا، تامیل، تلوگو، بنگالی و مالایالام ساخت.[۳][۴]

زندگی شخصی[ویرایش]

کولکارنی به خانواده ای از طبقه متوسط مراتی برهمن تعلق داشت و ادعا می‌کند که با ویکی گوسوامی ازدواج نکرده‌است.[۵] با این حال، گزارش‌های مخالف بیان می‌کنند که او در سال ۲۰۱۳ با ویکی گوسوامی ازدواج کرد.[۶]

جنجال[ویرایش]

در ژوئن ۲۰۱۶، پلیس Thane کولکارنی را به عنوان یکی از متهمانی معرفی کرد که در تهیه افدرین برای تولید غیرقانونی مت آمفتامین به یک راکت بین‌المللی مواد مخدر و گانگستر ۲۰۰۰ کرور روپیه که برای قاچاق در نظر گرفته شده بود، دست داشت.[۷] گفته می‌شود که کولکارنی به همراه شریک زندگی‌اش ویکی گوسوامی و سایر متهمان دیگر در ژانویه ۲۰۱۶ در یک باند بین‌المللی مواد مخدر در کنیا شرکت کردند.[۸]

شعبه جنایی پلیس Thane، که در حال بررسی یک راکت بین‌المللی عرضه افدرین است، در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۷ اعلامیه‌ای مبنی بر «متخلف اعلام شده» به او و شریک زندگی‌اش و ویکی گوسوامی به عنوان مالک مواد مخدر صادر کرد. تیمی از مقامات شعبه جرم و جنایت به خانه کولکارنی در اسکای انکلاو در ورسووا، حومه بمبئی رفتند و اعلامیه ای را روی در چسباندند، زیرا محل اختفای بازیگر زن مشخص نیست. یک دادگاه ویژه قانون مواد مخدر و مواد روانگردان (NDPS) کولکارنی و گوسوامی را به عنوان مجرمان اعلام شده اعلام کرد و دستور ضمیمه اموال آنها را صادر کرد.[۹]

فیلم‌شناسی[ویرایش]

فهرست برخی از فیلم‌هایی که مامتا کولکارنی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته‌است:

پانویس[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "The predator as prey". Rediff India. 27 December 1997. Archived from the original on 24 November 2006. Retrieved 10 July 2006.
  2. "J'accuse!". The Telegraph. 4 March 2005. Archived from the original on 13 December 2016. Retrieved 10 July 2006.
  3. Once Bollywood 'Hot'Shots: Where Are They? – Features-Features & Events-Indiatimes – Movies بایگانی‌شده در ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۰ توسط Wayback Machine. Movies.indiatimes.com. Retrieved 20 July 2013.
  4. "Do you know how Chhupa Rustam did at the Box Office?". Archived from the original on 16 January 2021. Retrieved 31 July 2023.
  5. Mathew, Suresh (22 July 2016). "I Am Pure, No Desire For Sex, Films or Drugs, Says Mamta Kulkarni". TheQuint (به انگلیسی). Archived from the original on 3 August 2020. Retrieved 29 August 2020.
  6. "Five things to know about Mamta Kulkarni's husband Vicky Goswami". Hindustan Times. 29 April 2016. Archived from the original on 26 June 2017. Retrieved 1 May 2017.
  7. Mengle, Gautam. (18 June 2016). "Mamta Kulkarni named accused in Thane drug racket case". The Hindu. Archived from the original on 12 October 2020. Retrieved 7 July 2016.
  8. Thaver, Mohamed (19 June 2016). "Ephedrine drug bust: Thane police name Mamta Kulkarni as accused". The Indian Express. Archived from the original on 19 June 2016. Retrieved 7 July 2016.
  9. "Mumbai cops issue 'proclaimed offender' notice to Mamta Kulkarni". Hindustan Times (به انگلیسی). 24 June 2017. Archived from the original on 24 June 2017. Retrieved 24 June 2017.

پیوند به بیرون[ویرایش]