K/DA

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

K/DA یک گروه دخترانه کی پاپ مجازی است که از چهار شخصیت بازی لیگ افسانه ها تشکیل شده است. (اَهری(Ahri با صدای چو میون)، آکالی(Akali با صدای جئون سویون)، کایسا(Kai'Sa با صدای جایرا برنز) و اِوِلین(Evelynn با صدای مدیسون بییر)) خواننده آمریکایی مدیسون بیر صدا پیشه یکی از شخصیت هاست.

اعضا به ترتیب از چپ به راست: کایسا، اهری، آکالی و اولین



K/DA توسط رایت گیمز ، شرکت بازی و انیمیشن ساز توسعه داده شد و در مسابقات قهرمانی جهانی لیگ او لجندز سال ۲۰۱۸ با اجرای زنده واقعیت افزوده اولین آهنگ آنها، " پاپ/ستارز(POP/STARS یا ستاره های پاپ) " رونمایی شد.


موزیک ویدیویی از این آهنگ که در یوتیوب آپلود شد متعاقباً در فضای مجازی نیز پخش شد و در یک ماه بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید گرفت و تا ژوئن ۲۰۲۲ به ۵۱۳ میلیون بازدید رسید.


پس از آن یک آلبوم ۵ آهنگه با عنوان آل اوت (All out) در سال ۲۰۲۰ منتشر کردند و برای تک آهنگ دیگری با عنوان "مور(More یا بیشتر)" نیز موزیک ویدیویی ساخته شد که تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۵۳ ملیون بازدید دریافت کرد.

این گروه از ۲ خواننده کی‌پاپ(چو میون و جئون سویون اعضای جی آیدل) و مدیسون بییر و جایرا برنز تشکیل شده. دلیل تشکیل این گروه مجازی برای تبلیغ جام جهانی لیگ افسانه‌ها و فروش پوسته های K/DA درون بازی لیگ افسانه‌ها عنوان شده.


K/DA به محبوبیت قابل توجهی در بین بازیکنان لیگ افسانه و دیگران دست یافت و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، مخصوصاً برای عملکرد آنها در طول مسابقات قهرمانی جهانی.

مدیسون بییر در نقش اولین
سویون عضو جی ایدل در نقش آکالی
میون عضو جی ایدل در نقش اهری
جایرا برنز در نقش کایسا