مدیسون بییر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مدیسون بییر
بییر در سال ۲۰۱۹
نام هنگام تولدمدیسون ال بییر[۱]
زادهٔ۵ مارس ۱۹۹۹ ‏(۲۵ سال)
جریکو، نیویورک، ایالات متحده[۲]
پیشه
  • خواننده
سال‌های فعالیت۲۰۱۲–اکنون
آثارترانه‌شناسی
جایزه(ها)فهرست کامل
پیشه موسیقی
ژانر
ناشر(ان)
عضو کنونیِK/DA
وبگاه

مدیسون ال بییر (به انگلیسی: Madison Elle Beer) (زاده ۵ مارس ۱۹۹۹) خواننده آمریکایی است[۶]. او که در نیویورک متولد شده است با به اشتراک گذاشتن ویدیوهایی از خودش در اوایل سال ۲۰۱۲ در یوتیوب بین کاربران این شبکهٔ اجتماعی بسیار محبوب شد.

او این محبوبیت را مدیون جاستین بیبر بود که با توییت یکی از ویدیوهای او توجه همگان را به بییر جلب و همینطور آلبوم پرطرفدار خود تحت عنوان «همانطور که او می‌خواهد» را در ۲ فوریهٔ سال ۲۰۱۸ منتشر کرد همچنین او اولین تک آهنگ خود را با نام "Melodies" در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد.

در سال ۲۰۱۸، اولین آلبوم موزیکال خود را با نام "همانطور که او بخواهد" منتشر کرد. این پروژه توسط تک‌آهنگ‌های «مرده» و «خانه با تو» پشتیبانی می‌شد که هر دو گواهینامه طلایی را از سوی انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا دریافت کردند. سال بعد با اپیک رکوردز قرارداد امضا کرد و بعداً اولین آلبوم استودیویی خود را با نام "پشتیبان زندگی" در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. این آلبوم توسط چندین تک‌آهنگ از جمله "خود پرست" پشتیبانی می‌شد که در اپلیکیشن اشتراک‌گذاری رسانه تیک تاک مورد توجه قرار گرفت و منجر به دریافت گواهی طلایی انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا شد.[۷]

مدیسون بییر علاوه بر کار انفرادی خود، صداپیشگی شخصیت مجازی "اِوِلین" را در گروه مجازی لیگ افسانه‌ها بر عهده داشته است. او به عنوان عضوی از گروه، تک آهنگ های بین المللی "Pop/Stars" (2018) و "More" (2020) را منتشر کرده است. او همچنین در سریال‌های تلویزیونی مانند Todrick (2015) و RuPaul's Drag Race (2020) و در فیلم Louder Than Words (2013) ظاهر شده است.

اوایل زندگی[ویرایش]

مدیسون ال بییر در جریکو، نیویورک، در تاریخ ۵ مارس ۱۹۹۹ به دنیا آمد. پدرش، رابرت بیر، یک توسعه‌دهنده املاک و مستغلات است و مادرش، تریسی، قبل از کنار گذاشتن آن برای کمک به هدایت حرفه مدیسون، به عنوان یک طراح داخلی کار می‌کرد. بیر پس از برنده شدن در یک مسابقه مدلینگ در چهار سالگی بر روی جلد مجله کودک ظاهر شد. او یک برادر کوچکتر به نام رایدر دارد و پدر و مادرش زمانی که او جوان بود طلاق گرفتند. خانواده او یهودی هستند و او در سال ۲۰۱۲ جشن بت میتسوه خود را برگزار کرد.[۸]

دوران حرفه ایی[ویرایش]

بییر با به اشتراک گذاشتن ویدیوهایی از خودش در اوایل سال ۲۰۱۲ در یوتیوب بین کاربران این شبکهٔ اجتماعی بسیار محبوب شد. او این محبوبیت را مدیون جاستین بیبر بود که با توییت یکی از ویدیوهای او توجه همگان را به بییر جلب و همینطور آلبوم پرطرفدار خود تحت عنوان «همانطور که او می‌خواهد» را در ۲ فوریهٔ سال ۲۰۱۸ منتظر کرد.

منابع[ویرایش]

  1. Kolokathis, Tina (August 6, 2019). "Madison Beer Is Taking Back Her Voice — This Time On Her Own Terms". Elite Daily. Retrieved November 9, 2019.
  2. Gamboa, Glenn (May 20, 2018). "LI's Madison Beer wows in hometown debut". Newsday. Retrieved April 3, 2019.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ "Madison Beer is Doing As She Pleases, and it's Paying Off". Paper. February 2, 2018. Retrieved November 26, 2021. You've taken this really R&B pop route. What went into formulating it?
  4. Blum, Dani (February 26, 2021). "Pitchfork Review". Pitchfork. Retrieved March 19, 2021.
  5. "Surf Mesa & Madison Beer Reveal Cushy New "Carried Away" Music Video". The Nocturnal Times. March 18, 2021. Retrieved November 22, 2021. Madison Beer has proven her musical capabilities across a multitude of genres, including pop, EDM, hip-hop, and R&B.
  6. "Madison Beer: 16 facts about the Reckless singer you probably never knew". PopBuzz (به انگلیسی). Retrieved 2023-01-30.
  7. «Madison Beer». Billboard (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۰۵.
  8. Frydberg، Tracy. «Justin tweets tween Madison to fame». www.timesofisrael.com (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۰۵.