کعیده

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کعیده
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانخوزستان
شهرستاناهواز
بخشبخش مرکزی
دهستانعناقچه
مردم
جمعیت۵۸۵ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۰۵۵۵۷۴

کعیده، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهواز در استان خوزستان ایران است.کعیده، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهواز در استان خوزستان ایران است. فاصله تا شهر اهواز۲۴ کیلومتر و آدرس دقیق آن ؛اهواز مسیر تصفیه قندوشکر بعد از پست ۱۳۲ برق روستای کعیده .در اطراف این روستای تاریخی که قدمت آن به ۵۰۰ سال می‌رسد تپه های تاریخی عذیر و عذرا موجود هستند.اهالی اصلی روستا عرب میباشند و فامیل همگی مروانی میباشد، و همه باهم فامیل و خویشاوند هستند.این روستا در سال های اخیر به علت راه اندازی کارخانه نیشکر دهخدا در وسط مزارع نیشکر قرار دارد.هنوز هیچ سازمانی از راز تپه های باستانی روستای کعیده اطلاع رسانی نکرده و هیچ استکشافی صورت نپذیرفته. اما اخیرا توسط افراد گنج یاب غیرقانونی حفاریهایی صورت گرفته و اشیائی کشف شده .درسال ۱۳۶۷ یک سنگ نوشته توسط یک معلم کشف شد و مدتها در دبستان این روستا به نام دبستان خیبر نگهداری شد و بعد از ساخت مدرسه جدید و نقل مکان کسی از آن خبر ندارد.شغل اصلی مردم روستا کشاورزی و دامداری میباشد.در سال ۱۴۰۲ جمعیت این روستا قریب به ۴۰۰ خانوار میباشد و جمعیتی نزدیک به ۱۲۰۰ نفر دارد.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان عناقچه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۶۳ نفر (۷۴خانوار) بوده‌است.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.